Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen olisi sinun rehellinen työhaastattelu? Vastaa kysymyksiin!

Vierailija
09.06.2020 |

Otetaan tähän pohjaksi tyypilliset työhaastattelukysymykset satunnaisessa järjestyksessä. Laitan perään myös omat vastaukseni.

1. Miksi hait työtä?

Jäisin mieluusti kotiin, nukkuisin aamuisin pitkään ja opiskelisin vaan ikuisesti, jos ei olisi rahasta kiinni. Töistä saa palkkaa ja ehkä joskus jotain onnistumisen kokemuksiakin. Eli haen lähinnä siksi, koska kotona lorvailusta ei makseta kovin hyvin ja ympäristö pitää minua paremmassa arvossa, jos statukseni ei ole "työtön". Yrittäjyyteen ei ole mitään haluja, joten poissuljettu vaihtoehto.

2. Mitkä ovat parhaat ominaisuutesi työntekijänä?

Osaan vetää aika hyvin työroolia, jossa olen mukava, ystävällinen, tehokas ja puuhakas. Olen tietoinen, että tällä saa työnantajan pidettyä tyytyväisenä.

3. Kuvaile vielä itseäsi ihmisenä ja parhaita puoliasi?

Olen mukavuudenhaluinen ja oikeestaan tosi itsekeskeinen. Ei hirveästi kiinnosta muiden asiat. Olen liikunnallisesti kohtalaisen lahjakas. Osaan tarvittaessa eli siis työelämässä kommunikoida ihmisten kanssa niin, ettei minua pidetä nyrpeänä ja ylimielisenä. Oikeastihan olen lähinnä ujo, mutta tiedän, että se näyttäytyy ulospäin ylimielisyytenä. Olen aika fiksu ja oppivainen, mutta toisaalta alisuoriutuja. Menen mielelläni työelämässä helpoimman kautta.

4. Mitä tiedät meidän yrityksestä ja miksi sopisit juuri meille töihin?

Googletin perustiedot, joilla saan tässä haastattelussa annettua kuvan, että olen tosi kiinnostunut. Oikeasti aika samantekevää, kuka sen palkan minulle maksaa. Arvostan, jos työyhteisö on helppo ja mutkaton. Osaan tämän homman ja teen sen teille rahaa vastaan, saatte mitä tarvitsette. Jos en viihdy tai täällä on paskaa olla töissä, etsin nopeasti uuden paikan.

5. Kerro vähän omin sanoin, mitä olet aiemmin tehnyt?

Sitä sun tätä. Olen jumittunut toimistohommiin, joista en saa mitään ihmeempiä kiksejä, mutta en toisaalta vihaakaan yli kaiken. Siitä maksetaan.

6. Missä näet itsesi viiden vuoden kuluttua?

Todennäköisesti olen ihan samassa jamassa. Tekisi mieli kyllä tehdä toinen tutkinto ja vaihtaa alaa, mutta en oikein jaksaisi enää opiskella muutamaa vuotta työn ohessa. Jos saan yllätysperinnön tai lottovoiton, lopetan työt välittömästi.

7. Kerro vielä, missä haluaisit kehittyä.

Jos joku työssä tarvittava taito on helposti opeteltavissa ja sen opeteltuani saan lisää liksaa, voin kehittyä. Muuten ajattelin kyllä säästää kehittymishalut vapaa-ajalle.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

8. Miksi meidän pitäisi palkata juuri sinut?

Minä etsin työtä ja te tarvitsette työntekijää. Teen tehtäväni tunnollisesti kunhan maksatte palkkani säännöllisesti. Olen peruskohtelias ja mukava työkaveri, mutta ystäviä en ole tullut tänne etsimään eivätkä yhteiset Tyky-päivät ja afterworkit kiinnosta minua ollenkaan. Jos palkkaatte minut, teen mitä pyydetään. Tiedostan, että tämän saman duunin voisi tehdä suunnilleen kuka tahansa. Jos se auttaa rekrytoinnissani, niin toki voin sanoa, että juuri tämä työ on elämäni tavoite ja suurin unelma.

Vierailija
2/10 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rehellisyyttä arvostetaan, vai miten se menikään?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Miksi haet meille töihin?

On pakko hakea jotain töitä rahan takia ja tämä on huonoista vaihtoehdoista vähiten huono. Tämäkään työ ei minua kiinnosta, mutta en ole vielä voittanut lotossakaan.

2. Miksi meidän pitäisi palkata sinut?

Koska muuten valitatte koko ajan että kun työttömille ei työt kelpaa. Tulen paikalle ajoissa ja yritän teeskennellä kiinnostunutta.

Vierailija
4/10 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin hoitoalalla ja totesin, että mieluummin työtön kuin hoitsu. Sen jälkeen oon yrittäny etsiä jotain, mikä kiinnostais. Mulla ei ole mitään intohimon kohteita eli ei harmaita aavistusta, voisinko oikeasti viihtyä jossain työssä. Haen tätä koska todennäköisesti tää on vähemmän perseestä verrattuna nykyiseen työpaikkaan ja natsipomoon.

Vierailija
5/10 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Jos en saa tätä teidän tarjoamaa työtä, joudun menemään assan nurkille kaupittelemaan hanuria ja silloin teidän yritys syyllistyy välillisesti ihmiskauppaan ja paritukseen.

Vierailija
6/10 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kuten näkyy, niin työhistoriani on pätkää ja silppua täynnä. Olen myös yliopiston dropout. Masennusta vastaan tässä koittanut taistella ja voin jo etukäteen sanoa, että uuvun helposti. Jään pitkälle saikulle, jos huono työpaikka laukasee taas masennuksen ja uupumuksen.

Vierailija
7/10 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

3. Kuvaile vielä itseäsi ihmisenä ja parhaita puoliasi?

Olen mukavuudenhaluinen, entinen edustusrouva, joka on saanut kaiken aina aika helpolla. Pitkäjännitteisyyttä ei juurikaan ole, en pidä tylsästä työstä ja en tule auktoritettien kanssa toimeen. Osaan olla hurmaava ja myydä kaikenlaista tavaroista ideoihin, jos haluan. Teen työt tunnollisesti, mutta jos tehtävä on epämiellyttävä, teen asiasta numeron ja kiillottelen omaa kilpeäni. En viihdy kauaa missään. Olen sosiaalisesti älykäs, mutta en ole kiinnostunut numeroista ja käytännön asioiden hoitamisesta. Pomotan muita.

6. Missä näet itsesi viiden vuoden kuluttua?

En tiedä missä olen. Toivottavasti hyvin rikkaissa naimisissa tai muuten jotenkin rikastunut, ettei tarvitse tehdä töitä. Jos olen terve ja onnellinen sekä tulen toimeen rahallisesti, en tarvitse muuta.

Vierailija
8/10 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajan kanssa jaetaan näköjään kutakuinkin samanlainen ajatusmaailma, että ihan allekirjoitan nuo rehelliset vastaukset omaltakin kohdaltani :D

Vierailija
9/10 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

4. Mitä tiedät meidän yrityksestä ja miksi sopisit juuri meille töihin?

Sen mitä teidän kotisivuilla oli luettavissa. Tiesin että kysytte tätä. Kyllähän toimiala jokseenkin tuttu on. Keskustelupalstoilta ei löytynyt tästä firmasta kauhukokemuksia, joten ehkä tämä pulju ei ole pahimmasta päästä tai sitten ex-työntekijät eivät vaan ole avautuneet netissä. Nyt kun mietin, että näkisin muun muassa sinun tekohymysi joka päivä, kyllähän se vähän vituttaa.

Vierailija
10/10 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

7. Kerro vielä, missä haluaisit kehittyä.

Tavoitteena on saada vähintään sama palkka puolta vähemmällä työmäärällä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän seitsemän