Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Moni muija on saanut omaisuutta kasattua vain ja ainoastaan miehen

Vierailija
07.07.2006 |

otettuaan. Olikos se niin että niin sen kuuluukin mennä? Vaikee kuvitella et kun rakastuis niin raha ois se isoin pointti.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
07.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli jo omaisuutta kun tapasin ex:n. Se vaan osottautui ihan hulttioksi. Pitkä juttu. Maksoin useita tuhansia euroja jotta sain elämäni takaisin. " tyhmyydestä" sakotetaan, mutta onneksi henkinen terveys säilyi.

Vierailija
2/16 |
07.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että niillä on ollut uhrautuva muija, joka on joustanut uran, harrastusten, oman ajan ja ennen kaikkea rahan tienaamisen suhteen.

Näinköse sen pitikin mennä? Vaikee kuvitella, että se ilmainen lasten ja kodinhoito ois se yhteen menmisen pointti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
07.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sekä lyhennetään asuntolainaa ja vieläkin tilille jää ylimääräistä rahaa. eli omaisuus on minun jos ero tulee miehestä.

Vierailija
4/16 |
07.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tuo ihan tutkittua tietoa nykyään? Tiedän kyllä, että miehille edelleen maksetaan parempaa palkkaa yleensä kuin naisille, mutta uskoisin silti, että ollaan menossa kohti hivenen toisenlaista maailmaa kuin missä elettiin vaikka vanhempieni aikaan. Esimerkiksi korkeakouluopiskelijoista taitaa jo nykyään olla enemmän naisia kuin miehiä. Mikäli tietty ajatellaan niin, että se on nainen, joka on lasten kanssa kotona, niin onhan se itsestäänselvää, että enemmän miehen palkalla sitä asuntolainaa lyhennetään. Kun kuitenkin otetaan huomioon, että keskivertoihmisellä on omaisuutta noin 20000 ja velkaa noin 12000 euroa, niin ei varmaan kumpikaan keskimäärin päääse rikastumaan ihan hiveästi yksistään toisen kustannuksella.

Mielenkiintoista olisi kuulla, että minkä verran nykyään tehdään avioehtoja, kun avioerojen määrä on kuitenkin varsin suuri ja monet meidän ikäiset (minä poislukien kylläkin) tulevat perimään varsin suuria summia. Jos huonosti käy, niin jomman kumman vanhemmista toinen ehtii kuolemaan ennen eroa ja eron tilanteessa siis menee aika yksipuolisesti ositukseen toisen puolen suvun omaisuus. Tämän voi tietty estää sekä avioehdolla tai vaikkapa vanhempien tekemällä testamentilla.

Vierailija
5/16 |
07.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan on saanu perintöä yms. Ja ei ole muuten ollenkaan mun omaisuutta, meillä avioehto.

Vierailija
6/16 |
07.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun minä olen kotihengettärenä ja mies keskittyy rahapuoleen. Kaikkien etu :-) Näin sen on luonto tarkoittanut :-)

Vierailija
7/16 |
07.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonka lisäksi ollaan äitiyslomalla ja nykyihanteiden ja myös pakkojen edessä hoitovapailla... silloin omaisuus kertyy vain miehen kautta.

Näin myös tuttavapiirissäni, paitsi jos nainen on ammatiltaan jokin hyvä- tai parempipalkkainen kuten lääkäri..

Vierailija
8/16 |
07.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meillä ainakin on molemmat osaltaan osallistuneet " rahankeruuseen" . Tietty näin vanhempain- ja hoitovapaalla minun tuloni ovat laskeneet mutta onneksi uran aikana on kertynyt jotain säästöönkin. Mutta myönnettäköön silti se, että vaikka omat tuloni ovat ihan hyvät, niin mies meillä silti enemmän tienaa. Ja tietty sekin on mahdollistanut " rahankeruun" , että ollaan selvitty monen vuoden opiskeluajat ottamatta opintolainaa.

Vierailija
9/16 |
07.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

otettuaan. Olikos se niin että niin sen kuuluukin mennä? Vaikee kuvitella et kun rakastuis niin raha ois se isoin pointti.

Vierailija
10/16 |
07.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

kun minä olen kotihengettärenä ja mies keskittyy rahapuoleen. Kaikkien etu :-) Näin sen on luonto tarkoittanut :-)

Vierailija
11/16 |
07.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin taataan lapsille turvallinen kodin arki, kun edes toinen vanhemmista voi olla täysipainoisesti paikalla. En koe luopuvani mistään, oma alani on huonosti palkattu ja työpaikat kiven alla. Työ ei ole ikinä ollut mulle Se Juttu elämässä. Muutaman vuoden päästä mies voi, hankittuaan jalansijaa työelämässä, siirtyä leppoisampiin hommiin ja minä toteuttamaan itseäni työelämään.

Omaan lähipiiriini kun vertaan, niin me ollaan poikkeus. Useimmissa perheissä niin mies kuin nainen tekee töitä, ja vaimot ovat palanneet töihin mahdollisimman pian äitiysloman jälkeen. On autoa, taloa jne, mitkä pitää maksaa.

Vierailija
12/16 |
07.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tulevaisuudessa ei tarvitse pennosia laskea, enkä pidä sitä häpeänä. Tervettä järkeä se on.

Vierailija
13/16 |
07.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisilla on ammatti, johon on suunnilleen " pakko" palata heti vanhempainvapaan jälkeen. Tai ainakin itse olen aloittanut työt siksi, että pidän työstäni enkä myöskään pitkän opiskelun jälkeen halua tehdä " ammatillista itsemurhaa" . Varmaan, jos ei työstään pidä tai se on huonosti palkattua, haluaakin helpommin jäädä kotiin lasten kanssa.

Vierailija
14/16 |
07.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin mieheni oli hänet tavatessani köyhä opiskelija ja suoraan sanoen rakastuin kyllä hänen ulkonäköönsä :-D Mutta eipä hänen viehätysvoimaansa tuo myöhemmin tullut palkkakehitys ainakaan huononna.

t. kotivaimo

ps Kuinka älykäs on nainen joka käyttää oman sukupuolensa edustajista sanaa ' muija' ?

Vierailija
15/16 |
07.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mä voin tehdä sitä hommaa lopun elämääni, lapset ovat pieniä nyt. Siispä en stressaa töihin paluulla, koska taloudellinen tilanne tämän järjestelyn antaa myöten, eikä mun alanikaan siitä mihinkään muutu muutamassa vuodessa. Niin ja meillä tilanne on siis se, että mies on viisi päivää viikosta muualla töissä, eli jos myös minä olisin töissä, lapset näkisivät TOISTA vanhempaansa muutaman tunnin päivässä!

Olen muuten huomannut sen, että monella alalla annetaan herkästi ymmärtää, että jos on vuotta pidempään kotona, peli on menetetty. Mutta kuinka moni ala OIKEASTI on sellainen? Lähinnä jotkut todella hi-tech-ammatit. Mutta tämä on nyt maailman meininki, jos jäät oravanpyörästä pois, sua ollaan heti tuomitsemassa luuseriksi ja ties miksi huru-akaksi. :(

15

Vierailija
16/16 |
07.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

JOs joku ala muuttuu niin dramaattisesti parissa vuodessa, niin kuinka sitä alaa voisi edes opiskella? JOs koulutus kestää neljä vuotta, niin puolessa välissä opintoja kaikki alkuaikoina opittu olisi jo turhaa tietoa.

JOS taas perusasiat pysyy kuitenkin samoina ja pohjaosaaminen on olemassa, ei alan uusiin asioihin perehdyttäminen vaan voi olla niin vaikeaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän yhdeksän