Olenko jotenkin poikkeuksellinen parikymppinen nainen, kun en harrasta ollenkaan fwb- tai irtosuhteita vaikka olen sinkku?
Ei tulisi mieleenkään harrastella yhdenillanjuttuja.
Kommentit (54)
Et ole. Se on ihan normaalia. Me vain elämme todella seksikeskeisessä kulttuurissa. Seksi on saanut suhteettoman suuret mittasuhteet, ikään kuin se olisi tärkein asia ihmisen elämässä eikä vain yksi osa sitä (eikä kaikilla välttämättä ole osa elämää ollenkaan, esim. minulla).
Tiedättekö meneviä ja ulospäin suuntautuneita naisia, jotka eivät harrasta noita?
Vierailija kirjoitti:
Samaa mietin itsekin parikymppisenä. Minua ei uskottu kun sanoin että olen neitsyt enkä voisi ikinä harrastaa yhden yön juttuja. Nyt olen 35 ja neitsyys meni kun olin 21, sille miehelle jonka kanssa olen edelleen, hyvää kannatti odottaa. En kyllä pidä itseäni sen takia muita parempana tai erilaisena...
Muuten sama, paitsi olen 34 ja yhä neitsyt. Epäilen tämän olevan yleisempää mitä useimmat ihmiset luulevat, harvat hieman ns. "konservatiivisemmin" seksielämään suhtautuvat huutelevat asioitaan kovaan ääneen julkisesti. Lopulta ainoat äänet jotka kuuluvat ovat niiden sarja-tinderöijien ja seksibloggaajien, mika saa ihmiset kuvittelemaan että kaikilla muilla on hurjasti irtoseksiä paitsi heillä itsellään.
Kun olin sinkku, en minäkään välittänyt yhdenillan jutuista. Olin 22-vuotias, kun erosin ensimmäisen kerran (jätettiin)ja päätin vain että opiskelen ja teen omia juttuja. En välitä seksistä, jos siihen ei liity tunteita eikä miesten iskeminen tuntunut yhtään minun jutultani. Olin sellaista tyyppiä, joka halusi edetä rauhassa, jos kiinnostuin jostakusta. Inhosin sitä, kun jotkut miehet olivat innostuneita, kun vastasin olevani sinkku ja sitten oikeasti luulivat, että minusta olisi seuraa... Annoin monelle pakit ja opin, että osaankin sanoa ei. Olin jotenkin pelännyt, että sinkkuna en pärjäisi, mutta kävikin ihan päinvastoin onneksi. Tinderiä en käyttänyt, halusin tehdä omia juttuja vaan ja nauttia sinkkuudesta omalla tavallani. Miehet tapasin jos olin hyvän kaverini kanssa baarissa. Välillä tuli jotkut jätkät kaljatuoppi kourassa viereen, mikä melkein nauratti, koska oikeasti ajattelin, että tapahtuisi vain elokuvissa :D Se oli ärsyttävää, kun jotkut miehet suuttui jos en lämmennyt. Kaverini oli täysi vastakohta: yhdenillan juttuja, aina säätämistä ja muuta. Kumpikaan ei tuominnut toista, vaikka välillä minun piti muistuttaa kaveriani että käyttäisi kumia ihan sukupuolitautien takia, ei pelkät pillerit riitä... Koomista jotenkin näin jälkeenpäin ajateltuna, mutta olimme hyviä kavereita. Opiskelimme samaa alaa. Ehkä minäkin olin poikkeus, mutta en ajatellut niin eikä mielestäni se minusta tehnyt mitään uniikkia. Olin vain oma itseni. Sitten harrastuksissa tapasin nykyiseni ja olen nyt seurustellut 3 vuotta :)
Olen nyt 29-vuotias. Menetin neitsyyteni 25-vuotiaana nykyiselle avomiehelleni, myös hänelle ensimmäinen kerta. Tilaisuuksia olisi ollut elämän varrella ja kiinnostuneita miehiä muutamia jo ennenkin, mutta en halunnut merkityksetöntä seksiä, vaan halusin harrastaa seksiä ihmisen kanssa, jota rakastan. Meillä on avomieheni kanssa erittäin vilkas seksielämä, harrastamme seksiä edelleen ainakin 8 kertaa viikossa, eli mikään aseksuaali en ole, en vain halua harrastaa merkityksetöntä seksiä. En ole uskovainen, vaan ihan tavallinen luokanopettaja, enkä edes mikään tiukkapipo. Aina epäillään, jos ei harrasta yhden yön suhteita, että on pakko olla uskovainen tiukkapipo. Minä ainakin vain arvostan itseäni ja olen todella tyytyväinen ratkaisuuni
N29
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et varmaankaan ole. Siksi parikymppiset miehet harrastaa näitä vähän vanhempien naisten kanssa.
Täytyy muistaa, että ei kaikki parikymppiset pojatkaan irtosuhteita harrasta. Osa ehkä haluaisi mutta ei saa tyttöä, mut uskon että iso osa ajattelee, että seksi kuuluu suhteeseen.
Olen miehenä aina ajatellut omaa elämääni niin, että seksi kuuluu vain suhteeseen.
Olet poikkeuksellinen tapaus. Lähes kaikki tuntemani miehet harrastavat aktiivisesti irtosuhteita sinkkuillessaan. Täällä se on täysin normaalia ja yleistä käytöstä, ja ei en asu Porvoossa :D
Ja tinderi laulaa....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et varmaankaan ole. Siksi parikymppiset miehet harrastaa näitä vähän vanhempien naisten kanssa.
Täytyy muistaa, että ei kaikki parikymppiset pojatkaan irtosuhteita harrasta. Osa ehkä haluaisi mutta ei saa tyttöä, mut uskon että iso osa ajattelee, että seksi kuuluu suhteeseen.
Tilastojen mukaanhan nuorten miesten täysi, absoluuttinen seksin harrastamattomuus on räjähtänyt viimeisen kymmenen vuoden aikana. Nykyisistä kolmekymppisistä miehistä olikohan 25% vai 30% on lakannut tavoittelemasta naisia ja seurustelusuhdetta, havaittiin jossain tutkimuksessa. Itse veikkaisin syyksi Tinderiä, joka ajaa naiset harrastamaan yhden yön juttuja ja fwb-suhteita suosittujen huoripukkien kanssa, samalla kun iso osa miehistä huomaa, että naista on lähes mahdotonta saada seurusteluun heidän eväillään joten parempi jättää väliin kokonaan.
Löytyykö sieltä Porvoon tietotoimistosta lähdettä näille tilastoille ja tutkimuksille?
Turvaseksi eli halailu ja pushailu ym. lääpintäkin varmaan ajaisi monen kohalla saman asian ja ku yhdyntäseksi. Siksi on aika surkuhuvittavaa että avioliiton ulkopuolisiin yhdyskelyihin kuitenni sorrutaan aina vaan vaikka siitä tulee niin herkästi jotain vahinkoo (esim. lapsi tai tauti)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tilastojen mukaanhan nuorten miesten täysi, absoluuttinen seksin harrastamattomuus on räjähtänyt viimeisen kymmenen vuoden aikana. Nykyisistä kolmekymppisistä miehistä olikohan 25% vai 30% on lakannut tavoittelemasta naisia ja seurustelusuhdetta, havaittiin jossain tutkimuksessa. Itse veikkaisin syyksi Tinderiä, joka ajaa naiset harrastamaan yhden yön juttuja ja fwb-suhteita suosittujen huoripukkien kanssa, samalla kun iso osa miehistä huomaa, että naista on lähes mahdotonta saada seurusteluun heidän eväillään joten parempi jättää väliin kokonaan.
Löytyykö sieltä Porvoon tietotoimistosta lähdettä näille tilastoille ja tutkimuksille?
ttps://www.sciencealert.com/images/2019-03/washington-post-its-all-young-peopl…
Miehet ne enemmän noiden juttujen perään on.
Vierailija kirjoitti:
Tiedättekö meneviä ja ulospäin suuntautuneita naisia, jotka eivät harrasta noita?
Minä ainakin. Olen sosiaalinen ja "suosittu" 28-vuotias neitsyt täysin omasta tahdostani, ehdotuksia on tullut ihan riittämiin. En myöskään käytä alkoholia kuin pari kertaa vuodessa. Odotan, että kohtaisin sen ihmisen, jonka kanssa oikeasti haluaisin jakaa seksin henkisenkin puolen.
Vierailija kirjoitti:
Miehet ne enemmän noiden juttujen perään on.
Mutta naisille on enemmän kysyntää.
ertgert kirjoitti:
Turvaseksi eli halailu ja pushailu ym. lääpintäkin varmaan ajaisi monen kohalla saman asian ja ku yhdyntäseksi. Siksi on aika surkuhuvittavaa että avioliiton ulkopuolisiin yhdyskelyihin kuitenni sorrutaan aina vaan vaikka siitä tulee niin herkästi jotain vahinkoo (esim. lapsi tai tauti)
Nykyään ihmiset pitää "koeajaa" ja seksissä pitää olla heti ensiyrittämällä taitava.
Ihan turhaa hupatusta jokin koeajelu. Jos molemmat oat toistensa ekoja niin kummankaan ei tarvi hävetä kömpelöyttään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ttps://www.sciencealert.com/images/2019-03/washington-post-its-all-young-peopl…
Ai oikein kuva käppyrästä on sinun lähteesi. Mulla oli mielessä enemmän taustatietoja tutkimusten laajuudesta, otannasta, menetelmistä ja tän tällaista.
valitettavasti se taitaa olla poikkeus, saisi olla yleisempää, eikä haittais vaikka löytyisi yli 30-vuotiaita neitsytnaisia
Vierailija kirjoitti:
ertgert kirjoitti:
Nykyään ihmiset pitää "koeajaa" ja seksissä pitää olla heti ensiyrittämällä taitava.
Niin no, kyllähän tätä jotkut tekevät. Itsekin sain ihan kantapään kautta oppia. Mutta edelleen haluaisin uskoa että kaikki eivät toimi vastaavalla tavalla.
On yleistä. Naiset eivät valitettavasti enää halua solmia suhdetta jos eivät saa testata ensin millainen käärme housusta löytyy. Prinssinakin kanssa ei moni halua naimisiin, surullista :(
Vierailija kirjoitti:
ertgert kirjoitti:
Taitava nainen tarkoittaa paljon ajettua. kuka tuollaisen edes haluaa.
Olet poikkeuksellinen tapaus. Lähes kaikki tuntemani miehet harrastavat aktiivisesti irtosuhteita sinkkuillessaan. Täällä se on täysin normaalia ja yleistä käytöstä, ja ei en asu Porvoossa :D