Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko työskennellyt alipalkattuna?

Vierailija
09.06.2020 |

Millaista työtä teit?

Kommentit (61)

Vierailija
21/61 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Korkeakouluopiskelijana harjoitteluista maksettiin julkisella sektorilla 830 euroa kuukaudessa. Työ oli kokopäiväistä.

Harjoittelu kuuluu opiskeluun ja tutkintoon eikä siitä kaikkialla edes makseta palkkaa vrt amkkilaiset. Itse valitsit tuon harjoittelun, olisit valinnut paremmin palkatun harjoittelun tai jättänyt koko opiskelun - sinun valinta.

Maksaisitko sinä mielelläsi minulle työttömyyskorvausta, jos olisit vuosia ollut työttömänä keskeytettyäni opinnot? Alipalkkausta saa kritisoida. Harvalle on tarjolla useita harjoittelupaikkoja. Opiskelijan pitäisi elää niillä kesän tuloilla pitkään.

Vierailija
22/61 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harjoittelijan palkalla useita kertoja. Palkka 900-1800 e/kk. Arvostin enemmän sitä että saa työkokemusta ja työtodistuksen. "Oikean" paremman paikan saanti on helpompaa kun cvssä ei ole aukkoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/61 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Tää on ollut aika tähänastisen urani teema.

- kesätöissä kebabbilassa lukion jälkeen, sain 6 euroa tunti (lopulta 6,5)

- eka osa-aikatyö opiskelijana kirpputorilla 4,7 e/h

- nyt oman alan töissä, toinen työpaikka valmistumisen jälkeen. Olen vielä alimmalla palkka-asteella kaiken maailman vastavalmistuneiden palkkahuononnuksilla, vaikka olen jo 2,5 v töissä. Netto 1750 kuussa.

Aina kun kysyn lisää palkkaa niin vastauksena on 'ei meillä oo tapana' tai 'kaikki muutkin aloittaa näin', joten en ole vängännyt vastaan. Pari vuotta lisää kokemusta niin voin vaatiakin jotain, toivottavasti.

Vierailija
24/61 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- nyt oman alan töissä, toinen työpaikka valmistumisen jälkeen. Olen vielä alimmalla palkka-asteella kaiken maailman vastavalmistuneiden palkkahuononnuksilla, vaikka olen jo 2,5 v töissä. Netto 1750 kuussa.

Aina kun kysyn lisää palkkaa niin vastauksena on 'ei meillä oo tapana' tai 'kaikki muutkin aloittaa näin', joten en ole vängännyt vastaan. Pari vuotta lisää kokemusta niin voin vaatiakin jotain, toivottavasti.

Ei tule paranemaan. Kannattaa tutkailla parempipalkkaisia hommia...

Vierailija
25/61 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luultavasti et. Minulla on ura mennyt vastaavaan malliin vaikka vuosia on takana enemmän. Palkkaneuvottelut eivät ole edenneet mitenkään.

Vierailija
26/61 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tule paranemaan. Kannattaa tutkailla parempipalkkaisia hommia...

Tehty. Haastatteluihin pääsen, töihin en. - Eri

Vierailija
27/61 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen. Työ oli opiskelemani alan neuvontatyötä kunnallisessa yhtiössä.

Minut palkattiin ensin vuodeksi määräaikaisena (laittomasti, koska perusteita määräaikaisuudelle ei ollut) ja pienellä palkalla. Lupailtiin epäsuorasti, että vuoden jälkeen palkkaa voidaan "tarkistaa". Vuoden kuluttua minut vakinaistettiin mutta palkka pysyi samana. Vaihdoin työpaikkaa pian sen jälkeen.

Laittomasti?  miksi et riitauttanut, sinulla ei ollut kanttia vai ei ollut todellista syytä?

Haluat vain haastaa riitaa. Harvalla on varaa uran missään vaiheessa polttaa sillat takanaan.

Vierailija
28/61 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, puolisen vuotta harjoittelijan palkalla (7e/h) rankkaa hotellisiivousta. Ruokatunti palkaton, yksi kahvitauko päivässä eikä silloinkaan saanut istua. 3kk jälkeen viimeistään olisi pitänyt palkan nousta mutta ei.

Vierailija
29/61 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eka palkkani sihteerin työstä oli 900 e netto. Kyllä tuo aika pieni aloituspalkka oli kun nyt 13 v myöhemmin samasta duunista palkka on 1750 e netto/kk.

Eivätkö sihteerit usein ole tradenomeja? Palkka ei vastaa koulutusta.

En tiedä. Itse olen merkonomi.

Vierailija
30/61 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen. Työ oli opiskelemani alan neuvontatyötä kunnallisessa yhtiössä.

Minut palkattiin ensin vuodeksi määräaikaisena (laittomasti, koska perusteita määräaikaisuudelle ei ollut) ja pienellä palkalla. Lupailtiin epäsuorasti, että vuoden jälkeen palkkaa voidaan "tarkistaa". Vuoden kuluttua minut vakinaistettiin mutta palkka pysyi samana. Vaihdoin työpaikkaa pian sen jälkeen.

Laittomasti?  miksi et riitauttanut, sinulla ei ollut kanttia vai ei ollut todellista syytä?

Laitontahan se on silloin, jos määräaikaisuuteen ei ole mitään pätevää perustetta. En riitauttanut, koska halusin että työsuhteeni jatkuu sen vuoden jälkeenkin. Tosin olisihan se lain mukaan jatkunut automaattisesti, koska perusteeton määräaikaisuus = työsuhde on toistaiseksi voimassaoleva. Joten riitauttaminen olisi ollut sikäli turhaakin.

Olisin jatkanut, jos vakinaistamisen yhteydessä vuoden jälkeen palkkani olisi nostettu sille tasolle, mitä keskimäärin kyseisestä työstä maksetaan. Työhöni kun olivat kaikki tyytyväisiä. Eivät kuntien amatööri-hallituksenjäsenet sitä kuitenkaan ymmärtäneet. Läksin muualle.

Vierailija
31/61 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat lapseni ovat joutuneet tekemään kaikki harjoittelunsa palkatta. Minusta se on kohtuutonta. Useimmat harjoittelut ovat olleet toisella paikkakunnalla, ja vuokraa on pitänyt maksaa harjoittelun aikana siis kahteen asuntoon. Jos palkkaa ei saa,pitäisi saada edes ylimääräistä tukea vuokriin. Mutta ei saa.

Itse 80-luvulla sain aina harjoittelusta palkkaa. Ei se suuri ollut, mutta saihan sillä edes sen ylimääräisenkin vuokran maksettua ja ostettua ruokaa henkensä pitimiksi harjoittelun ajan.

Vierailija
32/61 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turha toivo. Mitään isoa korotusta et tule saamaan. Riistofirma. Hae muualle.

Vierailija
33/61 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korkeakouluopiskelijana harjoitteluista maksettiin julkisella sektorilla 830 euroa kuukaudessa. Työ oli kokopäiväistä.

No eikös tuohon saa päälle 250e opintotuen ja 650e opintolainan? Lisäksi opiskelijana pieni veroprosentti.

Ihan hyvät nettotulot mielestäni. Mutta jos ei ole joutunut oikeasti työskentelemään pienellä palkalla niin eihän sitä osaa suhteuttaa.

Vierailija
34/61 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivän paras tekosi:

Allekirjoitus kansalaisaloitteeseen Sähkö on meidän!

Pian 19000 täynnä :)

Vierailija
35/61 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eikös tuohon saa päälle 250e opintotuen ja 650e opintolainan? Lisäksi opiskelijana pieni veroprosentti.

Ihan hyvät nettotulot mielestäni. Mutta jos ei ole joutunut oikeasti työskentelemään pienellä palkalla niin eihän sitä osaa suhteuttaa.

Lasketko sinä lainan tuloksi? En halua kuvitella millä mallilla henkilökohtainen taloutesi on.

Vierailija
36/61 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen. Yliopistokoulutus ja IT-alan asiantuntijatöissä palkka n.3500e/kk, työkokemusta kuitenkin yli 10v.

Vierailija
37/61 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täydennätkö sinä pientä palkkaasi pikavipeillä? Ei opiskelija välttämättä saa opintojen loppuvaiheessa mitään tukia. On alanvaihtajia yms.

Vierailija
38/61 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lasketko sinä lainan tuloksi? En halua kuvitella millä mallilla henkilökohtainen taloutesi on.

Laina lasketaan tuloksi, olit mitä mieltä tahansa asiasta. Ja jos alat vertaamaan harjoittelija joka saa opintotuen + lainan + palkkaa + asumistuen sekä harjoittelijan joka saa työmarkkinatuen + 9e/päiväraha + asumistuki.

Opiskelija oppii tuossa ja valmistuu, toinen harjoittelija saa "työtön joka ei kelpaa oikeisiin töihin" -leiman.

Vierailija
39/61 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laina lasketaan tuloksi, olit mitä mieltä tahansa asiasta. Ja jos alat vertaamaan harjoittelija joka saa opintotuen + lainan + palkkaa + asumistuen sekä harjoittelijan joka saa työmarkkinatuen + 9e/päiväraha + asumistuki.

Opiskelija oppii tuossa ja valmistuu, toinen harjoittelija saa "työtön joka ei kelpaa oikeisiin töihin" -leiman.

Opiskelija valmistuu ja voi päätyä työttömäksi isot lainat niskassaan. Harjoittelijoiden riisto on todellinen ongelma.

Vierailija
40/61 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No näissä 9€/vrk hommissa paitsi etten saanut edes sitä 9€/vrk, koska olin karenssissa lopetettuani opsikelut terveyssyiden takia. Tehden täysin samoja asiakaspalvelu- ja toimistotöitä tasan kuin muutkin oikealla palkalla työskentelevät. Paitsi mulle toki nakitettiin harjoittelijana myös painavien lastien siirtelyä ja purkamista, siivoustöitä(oli kyllä siivooja ihan erikseenkin),roskien vientejä, kaupassakäyntejä kahvipöytää varten jne.hantti/raskaimpia hommia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kahdeksan