Kertokaa oikeasti tehokkaita hoitoja aknearpiin, en kestä elää enää tällä naamarilla
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Kemiallinen kuorinta useamman kerran. Tämän voi tehdä kotonakin, mutta eka kerta kannattaa käydä hoitolassa niin ei sitten kauhistu kun ensin on kuivakka rusinaiho ja sen jälkeen iho lähtee suikaleina. Mutta samalla lähtee kaikki rypytkin! Ja iho ei ole niin tukkoinen muutenkaan.
Esim. Amazonista voi ostaa TCA chemical peel, käytän itse 20 prosenttista.
Ei ikinä tcakuorintaa kotona!!! Ammattilaisenkin on vaikea säännöstellä oikea syvyys. Onnea tuleville frankesteinin hirviöille kun kotona alatte leikkimään hapoilla....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä kuuntele ensimmäistä vastaajaa. Ei todellakaan mitään sitruunanmehua avohaavoihin...
Omat arpeni olivat arpeutuneet jo, ei tosiaan ollut avohaavoja.
Olin itse epätoivoinen, en edes kerro pahimpia konsteja mitä käytin.
Ei varmasti sovi kaikille siis. Mutta itselläni toden totta toimi!En ollut tietoinen kotimikroneulauksen kollageenia romahduttuavasta vaikutuksesta. No, omassa naamassa ei onneksi näy se vaikutus. :)
No minkä se neula tekee siihen ihoon?
Niin, kyllä se rikkoo ihoa. Missään nimessähän arpeutumatonta aknea ei pidä mikroneulata, se on se pointti. Kotona oon rullannut 3mm neuloilla, hellävaroen, mutta vilkastuttaen verenkiertoa. Ja sitten sitä sitruunaa!
Sanoinkin, että kuulostaa hardcorelta ja sitä se on. Mullon korkea kipukynnys ja siltikin kirvelee - olen ollut niin epätoivoinen, että ihan kaikkea tuli kokeiltua akneaikoina. Kun akne alkoi vihdoin ja viimein arpeutua, ja hippi kun olen, kokeilin sitruunaa sillä se on luontainen happo (=kuorinta ja samalla c-vitamiiniseerumi) ja sillä on vaalentava vaikutus. Kirvelyä pahempaa ei koitunut, ja tulokset - niin vaikeaa kuin onkin uskoa - puhuivat puolestaan.
Toki, uskon viisampiani ja voin vetää kotineulaussuositukseni takaisin, mutta sitruunan nimeen vannon nyt, ja aina. Kokeillaa huviksenne vaikka seuraavan kerran, kun nousee finni - tuikatkaa sitruunaa, aamulla finni on kurissa. Ja arvelle voi kokeilla, ei siitä haittaakaan ole.
Sitruunaseko vielä lisää - itse uskon sanontaan: ”Kauneuden eteen pitää kärsiä.” Siksi uskaliaana iltaisin kokeilin neulauksen jälkeen sitruunaa ja oli naama punaisena sen jälkeen, mutta aamuun mennessä aina hehkeänä. En ole kärsinyt aknesta sen jälkeen, kun sisällytin rutiineihini sitruunan (:DDD). Aika on kullannut muistot kirvelystäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kemiallinen kuorinta useamman kerran. Tämän voi tehdä kotonakin, mutta eka kerta kannattaa käydä hoitolassa niin ei sitten kauhistu kun ensin on kuivakka rusinaiho ja sen jälkeen iho lähtee suikaleina. Mutta samalla lähtee kaikki rypytkin! Ja iho ei ole niin tukkoinen muutenkaan.
Ei ikinä tcakuorintaa kotona!!! Ammattilaisenkin on vaikea säännöstellä oikea syvyys. Onnea tuleville frankesteinin hirviöille kun kotona alatte leikkimään hapoilla....
No, se täytyy opetella laittamaan oikein. Aine maksaa kolme kymppiä pullo ja siitä riittää noin neljä, viis käsittelyä. Miksi maksaisin kertakäynnistä yli satasen hoitolassa (plus se kaikki siihen liittyvä häsläys)? Tykkään tehdä kotona.
1. Älä mikroneulaa kotona (riski epähygieenisyydelle, väärälle tekniikalle kasvaa huomattavasti kotioloissa ja osaamattomissa käsissä)
2. Älä missään nimessä mene tilaamaan epämääräisiä tca-happoja ja tee niitä ominpäin. Saatat tuhota kasvosi peruuttamattomasti.
3. Ota yhteyttä useisiin ammattilaisiin ja konsultoi erilaisten hoitovaihtoehtojen suhteen. Hyödynnä esim heidän ilmaisia kuvakonsultaatioita. Punnitse vaihtoehtoja. Lue riskeistä internetistä ja kysy myös asiantuntijoilta.
4. Kosteuta ihoasi hyvin äläkä ylimeikkaa jotta arvet eivät korostu entisestään.
5. Hymyile. Hymy kaunistaa aina.
Voisitteko kertoa myös hyviä ihonhoitotuotteita ja meikkejä mitkä ei korosta arpia...
Ammattilaisilta oikeat hoidot ja tuotteet!!! Järkyttävää lukea että suosittelette ominpäin tcakuorintaa ja mikroneulausta sitruunahapolla... 😠
Joku kiva naamari jostain naamarikaupasta?
Joko menet ammattilaiselle tai ostat ihan apteekista esim. Avenen Triacnealia, mutta älä lähde leikkimään millään kotihoidoilla joissa on riski että ihosi vain pahenee.
Itse paransi akneni ihan merisuolalla. Aluksi kirveli kun iho parantui ei enää. Moneen vuoteen ei ole enää vaivannut.
Vierailija kirjoitti:
Itse paransi akneni ihan merisuolalla. Aluksi kirveli kun iho parantui ei enää. Moneen vuoteen ei ole enää vaivannut.
Minulla on ollut käytössä suolasaippua. On yllättävän hyvä apu.
Happo on happo vaikka voissa paistaisi. Kaikki sitruunahaposta lähtien. Älä missään nimessä kokeile mitään happoja aktiivisena olevaan akneen tai vasta arpeutuneeseen akneen. Aknearvet ovat todella ohutta ihoa ja jos lähdet sitä kuorimaan niin sinun kasvosi iho saattaa olla peruuttamattomasti herkistynyt sekä pilalla. Akne on ihosairaus ja jos menet sitä ohentelemaan sekä muokkaamaan mekaanisesti tai kemiallisesti, voi sairaus pahentua. Anna ammattilaisen hoitaa sairaus ensin pois ja sen jälkeen käy vaikka jollain klinikalla, jossa on ihotautilääkäri. Näiden klinikoiden ihotautilääkärit hoitavat eri näkökulmasta yleensä ihon.
Aknearvet millään suolalla lähde 😁😁
Ammattilaisen tekemää Dermapen-käsittelyä suosittelen minäkin, olen käynyt yhteensä viidesti ja ero on huomattava. Kotona käytettävistä tuotteista suurimman vaikutuksen olen huomannut c-vitamiinituotteista ja AHA/BHA-kuorinnoista.
Ei ikinä mitään happoa rikkinäiselle iholle, happo kiihdyttää arpeutumista ja voi aiheuttaa rumia arpia.
En todellakaan ryhtyisi myöskään mikroneulaamaan akneihoa.
Arvet vain lisää karismaa.
Kävele ryhdikkäästi, ota tila haltuun. Päätä että sinulle ei vittuilla.