Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

20 euroa rahaa, tili tulee viikon kuluttua

Vierailija
08.06.2020 |

Tässä miettinyt että miten saisin tuon rahan riittämään ruokaan yhdelle hengelle. Kotoa löytyy voita, levitettä, pieni juusto, ruisleipää, makaronia, riisiä, jauhoja ja kahvia.

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 eurollahan saa jo paljon tarpeita viikoksi. Gourmetruokiahan ne eivät tietenkään ole kuten joku jo totesikin, mutta enpä murehtisi sitä. Itsellä tilanne oli huonompi. Luojan kiitos tili tulee ylihuomenna. Huominen päivä kun vielä kuluisi jotenkin... On tässä vielä vapaapäivät meneillään, niin aika matelee vielä hitaammin. 

Vierailija
22/46 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori vaan, ap, mutta juuri tätä on uusavuttomuus, jos et provoile, vaan tosissasi pohdit.

Jos on vain ruuasta kyse, 20 € riittää erittäin hyvin, kun sinulla on kaapissakin tavaraa.

Osta perunoita, porkkanoita ja sipulia.

Mieti sitten, mitä niistä teet.

Googlaapa vaikka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ap minusta mikään vinkuja ole. Kysyi vain neuvoja miten pärjää tuolla rahalla tilipäivään asti. Ja työelämässä varmaanki on kun puhui tilipäivästä. Koskaan ei tiedä miten se elämä potkii päähän ja elämäntilanne voi muuttua hetkessä.

Vierailija
24/46 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

.Sulla ei ole elätettäviä lapsia siellä. Kyllä sä pärjäät.

-Peruna-sipulisekoitusta ja esim jauhelihaa/soijarouhetta/nakkeja/kinkkua/ plus kermaa ja uuniin.

-Jauhelihakeittoa (keittojuureksia, lihaliemikuutioita, perunaa)

-Tonnikalaa ja riisiä

-Makaronilaatikkoa

Mitä ikinä teetkin, tee iso satsi kerralla ja syö sitä monta päivää.

Leivo itse leipää.

Vierailija
25/46 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa tehdä kotiviiniä niin menee vähemmän rahaa alkoholiin.

Vierailija
26/46 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

.Sulla ei ole elätettäviä lapsia siellä. Kyllä sä pärjäät.

-Peruna-sipulisekoitusta ja esim jauhelihaa/soijarouhetta/nakkeja/kinkkua/ plus kermaa ja uuniin.

-Jauhelihakeittoa (keittojuureksia, lihaliemikuutioita, perunaa)

-Tonnikalaa ja riisiä

-Makaronilaatikkoa

Mitä ikinä teetkin, tee iso satsi kerralla ja syö sitä monta päivää.

Leivo itse leipää.

Tuo tonnikala-riisi onkin ihan uusi ;)

Tonnikalapasta taas klassikko ..

Zinc

Vierailija
27/46 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta kaurahiutaleita ja kananmunia, niistä hyvä aamupala.

Uusia perunoita, sipulisilliä... nam. Ruisleipää ja maitoa.

Leivo sämpylöitä jauhoista ja kaurahiutaleista, levitettä ja juustoa päälle. 6 mandariinia.

Jauhelihaa, saat makaronilaatikon, jota voit syödä useamman kerran.

Vierailija
28/46 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs ihmeellistä tässä nyt on? Itse elelty vuosikaudet niin ettei tilipäivää seuraavana päivänä ole euroakaan tilillä. Aina jostain pitää sit lainailla ja vippailla että saa edes jotain syömistä. Tätä oravanpyörää mennään vuodesta toiseen :(

Huoh. Sitä kai pitäsi onnitella itseään kun olen onnistunut selviämään monta kuukautta niin, että päaasialliset "tuloni" ovat olleet opinotuki ja ja (opiskelijan)asumistuki ja lisäksi enemmän ja vähemmän säästöjä kesätöistä. - Vielä kertaakaan -koputtaa puuta- ei tilini ole mennyt miinukselle. 

Vanha sääntö: Ei ne suuret tulo vaan pienet menot. - Kyllä. Kyllä minusta jokin on pielessä, jos on niin kuin kirjoitit: "vuosikausia tilipäivää seuraavana päivänä ole eurakaan tilillä....". 

Yliopisto-opiskelija,  jonka kuluvan kesän työt on vienyt pariinkiin kertaan korona epidemia

Vierailija
29/46 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höh miten olet toiminu. Minullakin on rahat loppu ( kokonaan) ja palkka tulee reilun viikonpäästä. Ei edes haittaa, ku ei mitään tarvitse ostaa. Ruokaa on ainakin kuukaudeksi ellei pitempäänkin. En ole heti palkkapäivänä menossa ostamaan yhtään mitään.

Mulla loppuu rahat yleensä viimeistään 1-2vk palkkapäivän jälkeen, loppukuu pitää sitten elää luoton puolelle. Veronpalautuksista ja lomarahoista maksellaan noita luottoja sitten vähän vähemmälle, usein tietysti joulu, kesälomat ym. vie veronsa joten tiukkaa tekee välillä niidenkin kanssa.

Suomessa on niin älyttömän kallista että palkalla ei vaan meinaa tulla toimeen, varmaan suurin osa normipalkkaisista ja myös hyvätuloisista on tässä loukussa. Jos saat muutaman sadan palkankorotuksen niin siitäkin suurin osa menee verottajalle.

Vierailija
30/46 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on siis kotona nuo mainitsemani ruuat sekä ketsuppia, sinappia ja mausteita. Mitään säilykkeitä ei eikä pakasteessakaan ole mitään. Lomaa vietän ja olis mukavaa laittaa jotain oikein hyvää ja halpaa ruokaa. Ap

Jos sä olet työssäkäyvä ihminen joka jäi suunnitellusti lomalle, mihin ne sun rahat hävisivät?

Vierailija
31/46 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höh miten olet toiminu. Minullakin on rahat loppu ( kokonaan) ja palkka tulee reilun viikonpäästä. Ei edes haittaa, ku ei mitään tarvitse ostaa. Ruokaa on ainakin kuukaudeksi ellei pitempäänkin. En ole heti palkkapäivänä menossa ostamaan yhtään mitään.

Mulla loppuu rahat yleensä viimeistään 1-2vk palkkapäivän jälkeen, loppukuu pitää sitten elää luoton puolelle. Veronpalautuksista ja lomarahoista maksellaan noita luottoja sitten vähän vähemmälle, usein tietysti joulu, kesälomat ym. vie veronsa joten tiukkaa tekee välillä niidenkin kanssa.

Suomessa on niin älyttömän kallista että palkalla ei vaan meinaa tulla toimeen, varmaan suurin osa normipalkkaisista ja myös hyvätuloisista on tässä loukussa. Jos saat muutaman sadan palkankorotuksen niin siitäkin suurin osa menee verottajalle.

Ällöttää tuollaiset ihmiset.

Olen itse työtön, selviän kuun loppuun ilman apua ja leipäjonoja, eikä mulla ole luottokorttia, pikavippejä eikä velkoja minkäänlaisia, vaikka tulot todella minimissä.

Vierailija
32/46 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen itse työtön, selviän kuun loppuun ilman apua ja leipäjonoja, eikä mulla ole luottokorttia, pikavippejä eikä velkoja minkäänlaisia, vaikka tulot todella minimissä.

E ole ainao jota ärsytää. - Toki äryttää myös sekin, että kaikki työttömätkin usein niputetaan pitämällä heitä yhtenäisenä (työtävieroksuvana)joukkona....   

Yliopiso-opiskelija  

Vierailija
33/46 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teet itse sämpylöitä 😉 Halpaa , helppoa ja hyvää.

Teet kasvisosekeittoa.

Ostat jauhelihas ja teet makaronilaatikon mitä syö 3pvää...hyvin sä pärjäät ☺️💪

Vierailija
34/46 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makaroni on halpaa. Spaghetti on jopa vielä halvempaa Lidlissä: 33 senttiä kilon paketti. Siitä vaan tuunaamaan.

Vierailija
35/46 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli 3€/ pv, ihan hyvä kun on jo kotonakin jotain =) Mä paistaisin ehkä kananmunia joka päivä lounaaksi.

Vierailija
36/46 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ällöttää? Katkeruutta sinulla ainakin on sydämessäsi, jos olisit onnellinen niin et haukkuisi ihmisiä ällöttäviksi.

Vierailija
37/46 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei ole mikään "tili"

Vierailija
38/46 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elän n. 50 eur viikkobudjetilla. Minulla on sellainen tapa, että säästän (kuukauden) alussa kaikessa mahdollisessa, joten minulla on todellisuudessa n. 80 euroa käytössä viimeisellä viikolla ennen palkkapäivää. Se tuntuu ruhtinaalliselta. Monesti huomaan, että kohtuullisen monta tyhjänpäiväistä ostosta on jäänyt ostamatta.

Vierailija
39/46 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihme vinkujia täälläkin. Tehkää jotain ITSE ettette ole vain yhden tulolähteen varassa. Minulle tulee joka viikko vähintään viikon ruokakulujen verran rahaa. Tällä viikolla tulee rahaa joka arkipäivä.

Mitä teet siis? Ihan mielenkiinnosta kysyn. Haluaisin tehdä itsekkin

Vierailija
40/46 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perunaa, porkkanaa, sipulia ja vaikka nakkipaketteja, tekee monta ruokaa jo about 10 eurolla

Päälle kaurapuuropaketti, kananmunaa ja vaikka tummaa makaronia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kolme