30-vuotias laitoksessa työskentelevä kehitysvammaistenhoitaja,joka
ei ole koskaan edes harkinnut muuta työtä, vastaa muutamaan asialliseen kysymykseen.
Kommentit (10)
Minäkin olen ollut Rinnekodissa. Voima tulee niiltä hoidettavilta ihmisiltä pieninä asioina arkipäivässä.
Onko esim Rinnekoti inhimillinen paikka. jos et voi sanoa Rinnekodista, niin yleisesti ottaen laitos. Olisiko parempi sinnitellä kotona?
Laitos on hyvä paikka asua, jos kotona asuminen käy kovin hankalaksi. Voisin kyllä laittaa omaiseni laitoshoitoon. Inhimillisiä paikkoja ovat olleet ainakin ne joissa itse olen tehnyt töitä.
Hain kouluun ja pääsin hyvin nuorena, mutta kyllä valinta oli oikea.
Menin kouluun heti peruskoulun jälkeen ja melko pian sain töitä. En ainakaan tällä hetkellä harkitse muuta koulutusta.
Minulla on pieni kehitysvammainen tyttö ja tuntuu mukavalta, jos kaltaisiasi ihmisiä on jakamassa tyttäreni päivää ehkäpä tulevaisuudessa
Toistaiseksi menee hyvin, mutta en tiedä, mitä tulevaisuus tuo tullessa ja meneekö voimat..
Minkälaiset työvuorot sinulla on ja kuinka paljon teitä on työntekijöitä vuorossa?
Mikä työssäsi on parasta, mikä ikävintä?
Teetkö vuorotyötä, jos niin koetko sen raskaana?
Paljonko saat palkkaa ja paljonko on työvuosia takana?
siinä ensimmäisessä ja ainoassa vakipaikassani vammaisalalla ja ikää on 32v.
Etkö oikeasti harkitse tai haaveile lisäopinnoista tai uudesta ammatista? Minä nimittäin rakastan kyllä työtäni, mutta mulla ei ole ylenemismahdollisuuksia tällä koulutuksella ja palkka on pieni.
Minäkin menin heti opiskelemaan unelmieni opiskelupaikkaan ja sill tiellä olen. Ei silloin nuorena tullut raha-asioita mietittyä.
Eli harmittaako puurtaa raskasta työtä pienellä palkalla?
Teen työtä kahdessa vuorossa tällä hetkellä. Olen tehnyt myös pelkkää yövuoroa. Hoitajia on yleensä 2 tai 3 aamuvuorossa ja 2 iltavuorossa yhdeksää asukasta kohti. Antoisaa on vaihteleva ja melko itsenäinen työ. Raskasta on sekä psyykkinen että fyysinen kuormitus.
Mistä saat voimavarasi tuohon työhön?