Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nälkä ei sammu ollenkaan?

Vierailija
08.06.2020 |

Ärsyttävää. Heräsin 7.30 ja aamupalaksi söin jogurttia n. klo 10.30. Puolilta päivin söin Lounashetken kana-tacosalaatin ja yleensä kun tuo riittää ihan hyvin esimerkiksi töissä evääksi (työpäivän ollessa vaikka 13-19), niin nyt oli reilun tunnin päästä jo kiljuva nälkä. Oli pakko tehdä "mitä kaapista löytyy" -ruoka, eli keitin makaronia ja sekaan tonnikalapurkki ja n. 150 grammaa raejuustoa. Proteiinia piti olla siis ihan hyvin, mutta... Tuosta noin tunti ja taas ihan hirvittävä nälkä, oikein alkoi heikottaa kuin keho ei olisi saanut tunteihin ruokaa. Keitin kupillisen kahvia, koska sillä saa usein nälkää siirrettyä. Ei auttanut, edelleen heikottaa ja huimaa ja nyt nälkä on jo siinä pisteessä, että on vähän pahoinvoiva olo.

Raskaana en ole, enkä vettä ole juonut sen vähemmän kuin muulloinkaan, päinvastoin. Olen yleensä huono juomaan vettä ja tänään olen sitten juonut enemmän, jos nyt elimistö sotkisikin nälkä -ja janoviestejä keskenään. Ei auta.

Miksi mun kroppa ei tänään ymmärrä syöneensä?

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo syömiset sisältävät energiaravintoaineista lähinnä proteiinia ja hiilihydraattia. Pelkällä tavallisella annoksella proteiinia, yhdellä makaroniannoksella, tacosalaatin tacoilla ja jogurtin mahdollisilla sokereilla, energiavaje jää yleensä aika isoksi.

Energiantarveen täyttämiseen tarvittaisiin lisää rasvaa, lisää hiilihydraattia tai lisää molempia. Viralliset ravintosuositukset suosittelevat syömään 6-9 leipäviipaletta päivässä. Karppaajat suosittelevat syömään ja juomaan reilusti rasvaa. Jos rajoittaa sekä hiilihydraattia että rasvaa niin kuin ap näyttää tekevän, energiavaje jää helposti isoksi, mikä näkyy siten, että nälkä ei sammu ollenkaan.

Vierailija
22/30 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jogurtti, maustettu, rasvaa 2,5 % 1 keskikokoinen annos (200 g): 180 kcal

Fresh LounasHetki kana-tacosalaatti 250g: 330 kcal

Makaroni 1 keskikokoinen annos (70 g): 237 kcal

Tonnikala vedessä, säilyke, 1 keskikoinen annos (115 g): 114 kcal

Raejuusto, rasvaton 1 keskikoinen annos (15 g) 12 kcal

Yhteensä: 873 kcal

Jos klo 14.53 on mennyt sisään vasta 873 kcal, nälkä johtuu todennäköisesti energiavajeesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap voisi syödä noiden lisäksi vaikkapa Kotipizzan Tuplapepperoni pizzan (1000 kcal) ja silti voisi jäädä energiavajetta.

Vierailija
24/30 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap täällä.

Pakko nyt tarttua tähän, että olen kuvaillut aloituksessani vain yhden puolikkaan päivän ateriat, ja täällä puhutaan siitä että noilla ei täyty aikuisen ihmisen päivän energiantarve ja jopa että pitäisi pyytää apua syömisongelmaan? Aika korkealentoisia päätelmiä puolikkaan päivän ruokavalion perusteella. Olen aina ollut enemmän iltapainotteinen syöjä eikä tämä ole mikään vakituinen ongelma tämä alkupäivän heikotus ja jatkuva nälkä.

Vierailija
25/30 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi yrität sammuttaa nälkää kahvilla ja ihmettelet, kun heikotus ei vain lähde?

Vierailija
26/30 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi yrität sammuttaa nälkää kahvilla ja ihmettelet, kun heikotus ei vain lähde?

Tarkennanpa tätä. Ei ole tarkoitus mitenkään poistaa nälkää kahvilla, vaan vähän siirtää. Teen näin esimerkiksi silloin, kun on nälkä ennen kauppaan menoa mutta en ala siinä kohtaa syömään välipalaa, koska kauppareissun jälkeen on tarkoitus tehdä päiväruoka. Tuohon kohtaan kupillinen kahvia maidolla auttaa siirtämään nälkää (paitsi tänään) siihen ruokailuun asti.

Ap

Vierailija
27/30 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Grillikyljellä jos ei lähde nälkä niin on kuolemaksi.

Vierailija
28/30 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkennanpa tätä. Ei ole tarkoitus mitenkään poistaa nälkää kahvilla, vaan vähän siirtää. Teen näin esimerkiksi silloin, kun on nälkä ennen kauppaan menoa mutta en ala siinä kohtaa syömään välipalaa, koska kauppareissun jälkeen on tarkoitus tehdä päiväruoka. Tuohon kohtaan kupillinen kahvia maidolla auttaa siirtämään nälkää (paitsi tänään) siihen ruokailuun asti.

Ap

Nestemäiset kalorit eivät välttämättä tuo yhtä hyvin kylläisyyden tunnetta. Maidossa on aika vähän kaloreita loppujen lopuksi. Esimerkiksi pari hedelmää ja pähkinöitä voisi toimia paremmin. Tai smoothie, jossa rasvaista jogurttia ja marjoja/hedelmiä ja pähkinöitä.

Vierailija
29/30 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla kohdalla huomannut että jos syön viikonloppuna paljon herkkuja (= herkuttelu venyy pe-su) niin alkuviikosta on jotenkin vetämätön olo ja nälkä. Ihan kuin kroppa tottuisi mätöstä saatavaan ekstraenergiaan eikä normiruoka riittäisi.

Vierailija
30/30 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei pidä nälkää leipä (ihan sama vaikka se olisi ruisleipää ja päällä margariinia, leikkelettä ja juustoa sekä kasviksia), ei banaani tai omena. Kaikkien näiden jälkeen kohta kiljuva nälkä, vaikka moni tuntuu pitävän näitä hyvinä nälänloitontajina. Olen miettinyt joskus eikö oma elimistöni siedä tietynlaisia hiilihydraatteja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kolme