Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä jos ei ole suosittelijaa työnhaussa?

Vierailija
07.06.2020 |

Mitä sitten teen? Kun vaaditaan, että pitää olla suosittelija? Eikä oikein ole ketään.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
07.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei suosittelijan ole pakko olla nykyinen tai entinen esimies, voi myös olla kollega tai vaikka opiskelukaveri.

Vierailija
2/5 |
07.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei suosittelijan ole pakko olla nykyinen tai entinen esimies, voi myös olla kollega tai vaikka opiskelukaveri.

No mitähän järkeä  on, jos joku kaveri on suosittelijana. Tietenkin kehuu maasta taivaaseen . 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
07.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen töissä ollut useamman vuoden, mutta voiko suosittelijaa siis jopa vaatia? Ihan uutta mulle.

Vierailija
4/5 |
07.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajakin jopa voi toimia suosittelijana, jos ei muita ole. Varsinkin ensimmäistä työpaikkaa hakevilla tämä voi olla vaikeaa. Mulla oli ihan aikuisena ja kokeneena tuo tilanne. Yksi sanoi heti, että hänen lupansa on voimassa kaksi vuotta, mutta kun hänellä on niin paljon alaisia, ei hän kovin pitkään enää muista, kuka on kukin, eikä lapuillakaan saisi tarkkoja tietoja pitää. Toinen taas kuoli. Mulla oli sitten opinnäytetyöni valvonut opettaja, mutta eipä tuo nykyinen työnantaja noita sitten ollut vaillakaan. Itsekään en kamalasti perusta, kun on kokemusta nuoruusvuosilta esimiehestä, jolle tärkeämpiä ominaisuuksia oli mielistely ja ahterinnuolenta kuin työtaito ja ahkeruus.

Vierailija
5/5 |
07.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kertoo sinusta jo paljon, jos et voi tai halua ottaa aiemmista paikoista tai vaikka harjoittelupaikasta yhtään kehenkään, jotta tämä voisi kertoa millaista sinun kanssasi oli tehdä töitä. Siksi siis suosittelijan puute kertoo valitettavasti sinusta huonoa. Joko aloitekyvyn, rohkeuden tai sosiaalisten taitojen puutetta, liiallista arkuutta tms. tai sitten sitä, ettei kukaan oikeasti ole kokenut että olisit Ok työntekijä.