Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sinulla nimi, jonka vuoksi päätellään olevan ihan jotain muuta kuin olet?

Vierailija
07.06.2020 |

Nyt olen jo tottunut siihen, että varsinkin täällä Vaasassa saattaa törmätä huonosti suomea puhuvaan Maija Meikäläiseen tai Sven Svenssoniin, joka ei osaa ruotsiksi sanoa kuin "jag heter Sven". Alussa, kun muutin tänne, näistä häkeltyi. Olen myös aiemmin törmännyt ihmiseen, jonka nimi kuulostaa romaninimeltä etunimi ja sukunimi yhdessä, mutta blondimpi ei voisi olla.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
07.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On.

Vierailija
2/17 |
07.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli ulkomaalaisen isäpuoleni sukunimi. Jossain työhaastattelussa haastattelija selvästi yllättyi, kun paikalle ilmestyikin täysiverinen elovenatyttö. Ja luulen, että joku työhaastattelukutsu on nimen takia jäänyt saamattakin...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
07.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika nimeltä Päivi.

Vierailija
4/17 |
07.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Mua luullaan eestiläiseksi.

Vierailija
5/17 |
07.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimeni on Jessica, ja aina arvellaan puhelimessa nuoremmaksi kuin mitä olen (53). Tullut esille useassa yhteydessä. Terveiset tunnistaneille.

Vierailija
6/17 |
07.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä! Nimen perusteella olen joku keskustalainen juntti,jolla vanhoilliset arvot. Oikeasti olen ihan eri tyyppinen ihminen!

Vierailija
7/17 |
07.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun etunimeni tuo mieleen herttaisen nuoren naishenkilön. En ole vuosikymmeniin ollut herttainen enkä nuori, joten nimeni kirjoitetaan jatkuvasti väärin. Väärä muoto antaa samanlaisen vaikutelman kuin amerikkalainen "Karen". Joskus ajattelin ryhtyä käyttämään toista etunimeäni, mutta se on ihan yhtä paha.

Kouvolatukkaa minulla sentään ei ole.

https://www.vox.com/2020/2/5/21079162/karen-name-insult-meme-manager

Ai niin, olen kerran tavannut pellavapäisen, sinisilmäisen pikkupojan, jonka ristimänimi oli Manne.

Vierailija
8/17 |
07.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ikävä kyllä mun nimi on just kauhea tyypillinen bimbonimi. Joskus hävettää. Lapsena tuo nimi oli vielä ok, mutta eräiden "julkkisten" takia mun nimestä tulee nykyään huono mielikuva.

Vierailija
9/17 |
07.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika nimeltä Päivi.

Vierailija
10/17 |
07.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nimeni on Jessica, ja aina arvellaan puhelimessa nuoremmaksi kuin mitä olen (53). Tullut esille useassa yhteydessä. Terveiset tunnistaneille.

Minulla juuri toisin päin, nimeni on luokkaa "Irmeli" ja olen reilusti alle 30. Olen ajatellut vaihtaa nimeni jossakin välissä, koska inhoan sitä...

Vierailija
11/17 |
07.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karskiksi venäläiseksi mieheksi taidetaan luulla etunimen perusteella, jos näkisivät koko etunimipötkön, ihmettelijät hämmentyisivät varmaan vielä lisää. Postikuskien naamat on joskus hauskaa katseltavaa kun he pyrkivät varmistamaan, että paketti tuli oikeeseen osoitteeseen.

Eräskin fysioterapeutti yritti saada oikeaa henkilöä puhelimeen, samalla kun minä yritin selittää, että hän puhuu jo oikean henkilön kanssa.

Olen ihan suomalainen ja naiseksi syntynyt. Lyhytkin vielä.

Vierailija
12/17 |
07.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etunimeni on kaunis ja naisellinen, ja olen itse pikemminkin ruma ja aika "butch". Kukaan ei ole suoraan sanonut mutta paras ystäväni kommentoi joskus että nimeni voisi olla androgyynimpi.

Vierailija
13/17 |
07.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On.

Minun nimestä tehdään pilkkaa ja se lausutaan tahallaan väärin kiusaajien mieleen.

Vierailija
14/17 |
07.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Olen todella onnellinen, että vanhempani antoi minulle normaalin nimen eikä mitään Tippukivi Estrella Jemciinaa.

Vierailija
15/17 |
07.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on 50-luvun nimi, joka ei ikinä enää tule muotiin. Rakastan raskasta heviä. Olen kaiken lisäksi vanha.

Vierailija
16/17 |
07.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nimikaima erään tunnetun suvun jälkeläisen kanssa.?

Välillä joku kysyy, että olenko tuo toinen tyyppi. Olen tavis, joten harvemmin enää kyselevät.

Vierailija
17/17 |
07.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempi kun olen. Tai saksalainen? Saan paljon saksankielistä sähköpostia... En siis tunne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kahdeksan