Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

VOI EIII!Mulla vasta 6 kk lapsi ja plussasin just äsken..pärjäänkö?

Vierailija
07.07.2006 |

siis olen aika kauhuissani miten jaksan ekan kolmanneksen ja sitten myöhemmin kahden pienen lapsen kanssa..oon kyllä naimissa ja miehestä on apuu mutta kun meillä on oma firmakin niin miten mä sitä apuu tuun tosiasiassa saamaan...

omaa vikaahan tää on mut ei pelottaa ainoastaan miten jaksan nyt hoitaa lasta tästä eteenpäin kun on nyt jo raskauspahoinvointia..

siitä mä keksin testinkin tehdä..

siis onko täällä ketään jolla lapset tullut näin peräkkäin?? pärjääkö sitä? tai siis millä jaksaa...??

huhhhuhh

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
07.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

siltä vuodelta, kun numero kakkonen oli vauva. Karseeta tulee, muista varmistaa lapsenhoitoapua, että saat joskus nukkuakin.

Vierailija
2/12 |
07.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks ihmeessä et pärjäis?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
07.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
4/12 |
07.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

nelosia! Minulla vähän sama tilanne, ja tiedoksi sille kysyjälle, ehkäisyä kyllä käytettiin. Meillä siis 9kk vauva ja rv 11 menossa. Sen lisäksi kaksi vanhempaa, joista kyllä jo apuakin. Tämä pahoinvointiaika on ollut aika rankkaa, sitä pelkäsinkin etukäteen eniten, mutta päivä kerrallaan. Ei siinä murehtiminen auta, se on vain kestettävä, ja äkkiä se aika loppujen lopuksi menee. Juurihan tuo meidän 7-vuotiaskin syntyi...

Vierailija
5/12 |
07.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea!

Vierailija
6/12 |
07.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ei kyl tarvinut kun kax kertaa ilman ehkäisyä koko puolentoista kuukauden aikana...nooh..

mut hei ainakin sit kiintiö olis täynnä..kaks lasta on aina ollut suunitelmissa...

niin ja olen kyllä vasta 23..mut omalla äidillä ihan sama juttu ja pärjäshän sekin...

purkasin tänne näit fiiliksii kun tästä lähipiiri ei tuu tietää ennenkuin raskaus sitten (mahdollisesti) näkyy....

t:ap

Vierailija
7/12 |
07.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli esikoinen oli 1v6kk kun tuo tattiainen synty. Nyt 2kk mennyt ja ihan kivasti, tosin vapaa-ajan ongelmia ei ole. MEillä kyllä vauva nukkuu yöt hyvin eli yhdellä syötöllä mennään alussa tosin söi 2h välein ympäri vuorokauden. Uskon pienemmän kasvaessa oman jaksamisen vaan lisääntyvän ja kasvaahan isompi koko ajan ja oppii omatoimiseksi.

Vierailija
8/12 |
07.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis itkin ja pelkäsin aivan kamalasti ja odotin todella rankkaa vauvavuotta, mutta toinen vauva olikin niin helppo, että vain nukkui ja söi ekat puoli vuotta. Sitten aloitti seurailemaan isoveljensä puuhia ja pikkuhiljaa alkoivat leikkiä yhdessä. Kaikki on siis mennyt paremmin kuin ikinä uskalsin edes ajatella!

Vierailija
9/12 |
07.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä tää esikoinen on ollut suht helppo vauva..ei ole koskaan herännyt öisinkään kuin 3 krt korkeintaan ja nyt 6 kk herää kerran...

muutenkin sujuu aika hyvin...

edellisen kerran perusteella synnytyspelkojakaan ei oo mut

siinä voi toisen kohdalla käydä miten vaan...

jos olisi toinenkin sitten tällainen helppo vauva tarvis

pelätä tulevaa mut kun siitähän ei voi olla ollenkaan varma...

yritän nyt tsempata sillä itteeni et siinä on kyllä enemmän hyviä puolia kuin huonoja...

toisaalta tuntuu et pitäs olla aika vahva persoona jaksaakseen mitä mä en kylläkään ole mielestäni mut sithän sen näkee...

ap

Vierailija
10/12 |
07.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai pärjäähän sitä useimmat, kun on pakko. Mutta hinta voi olla tosi kova.

Älä yritä pärjätä yksin. Kehitä itsellesi suojaverkkoa, apujoukkoja. Yritä keksiä esikoiselle ulkoiluttajaa, leikityttäjää, puistotätiä, mummia, kummia, naapurintätiä. Hanki apua kotitöihin, jaa miehelle jotkut tietyt vastuualueet, mitkä hänelle soveltuu (esim. hoitaa kaikki kauppareissut ja imuroi joka viikko tms.).

Varmista riittävä uni. Ota vuoroja miehesi kanssa, pyydä jälleen apuja.

Jos et pärjää omillasi, kunnalta voi pyytää kotiapua tai voit itse ostaa sitä.

terkuin kaksi alle vuoden ikäerolla (ei vahinko)

Vierailija
11/12 |
07.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärjäät kyllä varmasti ja onhan sulla mies. Varmaan silti rankkaa tulee olemaan, en kiistä. Haluaisin niin itse olla sun asemassa. Mulla poika 7kk ja kovasti toivoisin jo pikkukakkosta! Onnea vielä! =)

Vierailija
12/12 |
07.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tämä oli kyllä ihan tarkoituksella näin. :) Pärjäät sinä! Meillä pojat ovat nyt 6v. ja 5v. ja tärkeitä toisilleen!