Toimiiko ennalta sovittu viikoittainen "seksipäivä" kenelläkään?
Mieheni ehdotti ratkaisuksi seksin vähyyteen tällaista. Eli että olisi yksi päivä viikossa, jolloin molemmat tietävät, että tänään harrastetaan seksiä. Meillä on kolme 12-16 -vuotiasta lasta, joten mahdollisuuksia seksin harrastamiselle on todella vähän ja seksiä näin ollen ollut pari viime vuotta maksimissaan kerran kuussa, mutta ei läheskään aina noinkaan. Periaatteessa itsekin haluaisin enemmän seksiä, mutta olen sen verran hitaasti syttyvää sorttia, että se aina jää tekemättä lopulta, kun tunnelmaa pääsy vaatii niin pitkän ajan ja toimenpiteitä.
Eli, onko kenelläkään tällaista sopimusta tietystä päivästä jolloin seksiä harrastetaan ja onko tämä järjestely toiminut? Itse lähinnä mietin, tuleeko asiasta turhaa painetta. Ja entä jos ei tuon päivänä teekään yhtään mieli?
Kiitos asiallisista vastauksista!
Kommentit (54)
Kyllä todellakin toimii. Ollaan sovittu että joka toinen päivä on seksiä. Eikä tarkota että olisi mitään pakkopullaa vaan kyllä sitä hetkeä molemmat odottaa. Ja se hetki on tosiaan hetki, eikä mitään tunnin jyystöä kerran viikossa. Niin ja meillä myös ihan samanikäiset teinit kotona, mutta ei kyllä ton ikäset vaikuta seksin harrastamiseen mitenkään,
Minä olen ehdottanut miehelleni ennalta sovittua seksipäivää, esim "joka lauantai". Mies ei ole vielä suostunut, mutta otan asian puheeksi varmaan tässä kesällä taas.
Miehellä on elämä täynnä ohjelmaa, aikaa minulle tai varsinkaan seksille ei juurikaan ole. Ja hänellä on vielä niin matala seksiviettikin, että on aika työn takana saada munaa edes kerran kuussa, vaikka kuinka pyllistelisi alusvaatteissa tai hieroisi miehen etumusta. Noh... se on nyt tälläistä, toivon muutosta joskus tulevaisuudessa..
Luulen että olisin ihan tyytyväinen siihen kerta viikkoon. Toisaalta olisin vielä masentuneempi jos mies suostuisi, mutta sitten alkaisi laistaa sovitusta seksistä.
Ei toimi. Kuten ei mikään muukaan sovittu. Vaimo pettää aina lupauksensa.
Meillä naidaan parin-kolmen päivän välein.
Nostelen, kun meillä on harkinnassa tällainen järjestely. Syyt pitkälti samat kuin aloittajalla.
Kaikki päivät on seksipäiviä. Ei tarvitse sitten mitään kalenterimerkintöjäkään.
Ei varsinaisesti ole sovittu, mutta lauantaiaamu on vakiintunut ajankohta seksille. Silloin teinitkin nukkuvat vielä. En malta odottaa ylihuomista...
Ei ollenkaan hyvä ajatus että kalenteriin että tänään on sillai päivä. Tilanteen mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Nostelen, kun meillä on harkinnassa tällainen järjestely. Syyt pitkälti samat kuin aloittajalla.
Luulen että voisi toimia jos molemmilla on sama asenne. Joko käydään toimeen ilman sen kummempia seremonioita tai joka itselleni toimisi paremmin, eli aloitetaan jo edellisenä päivänä flirttaillen ja pussaillen ja työpäivän aikana viestiteltäisiin vähän tuhmia jne, ja hankkiuduttaisiin tunnelmaan jo hyvissä ajoin pienillä seksikkäillä eleillä.
Jos nämä ei kohtaa, niin luulen että toinen ei tule olemaan tyytyväinen.
Kyllä on pitkäpinnainen mies ap:lla.
Mutta ilman muuta kannattaa kokeilla tuollaista. Vaikka olet hitaastisyttyvää sorttia, niin tuollaisen päivän kalenterointi voi auttaa oikeaan tunnelmaan pääsyä.
Tarkoittaako seksi tässä yhteydessä yhdyntää + laukeamista? Itse kokisin tuollaisen pidemmän päälle painostavana. Miltä tuollaisen sopimuksen yksipuolinen purkaminen sitten syystä tai toisesta tuntuisi? Jatketaanko sessioita niin kauan että molemmat laukeaa? Vai loppuuko siihen kun mies laukeaa?
M47
Sähän voit aloittaa virittäytymisen tunnelmaan jo vaikka edellisenä päivänä.
No miten teineille on järjestetty parittelurauha?
Päiväkodissa aikuisten uteliaiden korvien kuulumattomissa kun keskustelimme vanhempiemme paritteluäänistä, niin joku tyttö sanoi että vanhempansa olivat alkaneet parittelemaan samalla sängyllä jossa hän oli ollut päikkäreillä 🤮
Meillä on ollut aina sellainen tosi hyvin toimiva sopimus että seksiä (esileikkit + yhdyntä) on aina kun jompikumpi niin haluaa, ja seksileikkejä silloin kun mies niin haluaa. /M67v.
Aikaulutettu seksi tuntuu minusta aika horror-ajatukselta. Seksistä katoaa tällöin helposti spontaanius ja yllätyksellisyys. Se on kuin rekkamiehen työkalenteriin kauan ennen aikojaan kirjattu pakollinen lepohetki. Tauko on pidettävä vaikka jääkelillä jyrkässä ylämäessä ettei tule sakkoja.
Toisaalta riippuu paljon valmisteluista. Jos seksiin pystytään latautumaan riittävällä mielikuvituksella ja intensiteetillä, ehkä voi toimiakin. Silloin kaikki seksi ei myöskään rajoitu vain tuohon arkeen raivattuun pieneen taukoon.
Meillä on. Toki se on joka päivä. Ei olla mitenkään sopimalla sovittu, mutta molemmat tietää, että jossain vaiheessa päivää harrastellaan. Näin on ollut nyt noin 25 vuotta. Näihin vuosiin mahtuu paljon. Muun muassa lapsien kasvatus vauvoista aikuisiksi. Eli kokemuksesta tiedän, että lapsista johtuva seksin vähyys on ihan bullshittiä. Kyse on halusta, ja asioiden tärkeysjärjestyksestä. Jos on halua, niin seksi nousee järjestyksessä korkealle ja aikaa ja paikka yhtäkkiä löytyykin.
M46
Meillä oli jotain tuohon suuntaista. Eikä toiminut. Nyt herätään hyvissä ajoin ja vaan nussitaan. Jos kerkiää otamme uusinnan. Kun lapset ovat vaimon vanhempien luona on rauhallista seksiä. Sitä kyllä ei ole monesti vuodessa. Kun pääsemme hotelli viikonloppua viettää. Annamme palaa oikein kunnolla.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on ollut aina sellainen tosi hyvin toimiva sopimus että seksiä (esileikkit + yhdyntä) on aina kun jompikumpi niin haluaa, ja seksileikkejä silloin kun mies niin haluaa. /M67v.
Mitä tarkoitat seksileikeillä?
Varmaan toimii jos seksuaalisuutta on molemmilla osapuolilla sen verran, että tietää sen tuntuvan hyvältä kunhan hommiin päästään :) Jos toinen vain velvollisuudentunnosta suostuu, jää siinä toteutumatta seksin yksi tärkein anti parisuhteelle: tunne siitä että on haluttu, yhteys, yhteinen ilo ja nautinto.
Sellaisina päivinä pitää myös itse ottaa vastuuta omasta panoksestaan, virittäytyä tietoisesti sopivalle taajuudelle... Hyvä kommunikaatio on tärkeää, jotta kumppani tietää miltä toisesta tuntuu ja mitä hän toivoo. Kannattaa varata aikaa ja pyrkiä irti suorituspaineista. Jos erektio lopahtaa tai pimppi menee kuivaksi, peruutetaan ehkå vähän ja haetaan yhteyttä uudelleen.
Itselleni ei ehkä tuollainen sopisi, koska kun pääsen seksin makuun., sitä pitää saada vaan lisää :) Melkein helpompi olla kokonaan ilman kuin saada vain esim. kerran viikossa.
N40