Ihannoitko ruskettunutta ihoa? Miksi/miksi et?
Itse en ihannoi, se vanhentaa ja melanooman riski aina suurempi. Valitettavasti vain rusketun normaalilla pihalla ololla, joten monet luulevat, että varta vasten rusketan itseäni.
Kommentit (917)
Eli jos kyse on ihmisestä joka on luonnollisesti ruskea ihoinen on se kaunista, mutta nämä Thaimaan lomarannoilta kotoiutuvat ravut naurattaa. Itse olen tosi vaalea enkä tule kauniin ruskeaksi koskaan, mutta tiedän ihmisiä jotka päivetttyvät kauniisti. Mutta mielestäni se kaunis rusketus tulee ihan luonnostaan ja siellä rannoilla näkee niitä " rumasti" ruskettuneita.
Rusketus ei kaunista ketään. Telkassakin näkee yliruskettuneita kuuluttajia ja toimittajia ja uutistenlukijoita ja se on järkyn näköistä. Ja ikänsä ihoaan ruskettaneet ovat tosi rusinoita vanhoina. Itse rusketun helposti, ja nuorempana annoin ihon ruskettua, mutta nykyään vältän aurinkoa ja käytän voimakkaita suojakertoimia.
Enkä makaa pihalla ottaen arskaa. Luonnollisesti olen jonkin verran ruskettunut. Keino-oranssit ovat kamalia. Mutta oman armaan ihanan ruskettuneet käsivarret luo kivaa kontrastia viikinkilettiinsä. :D
Toisaalta taas ylirusketus on kamalan näköistä ja vanhentaa ulkonäköä jo yhden kesän aikana. Ei kiitos!
Järki käteen tässäkin asiassa, toisaalta ruskettunut iho antaa hyvän suojan UV- säteitä vastaan.
Mitä ruskettuneempi valkoihoinen, sitä kauniimpi.
Jos näkee, että ollaan vartavasten maattu auringossa, niin ensimmäiseksi tulee mieleen melanooma, eikä se, että tyyppi on hyvännäköinen.
Vierailija:
Järki käteen tässäkin asiassa, toisaalta ruskettunut iho antaa hyvän suojan UV- säteitä vastaan.
Ruskettuneellakaan iholla ei ole kummoista suojakerrointa!!
Kevyt päivitys menee, mutta valitettavasti osalla auringonotto menee liiallisuuksiin.
Ei ole todellakaan kaunista, kun keski-ikäinen valkoihoinen nainen on yhtä ruskea kuin somali. Ja näitä näkee...
Vierailija:
Mitä ruskettuneempi valkoihoinen, sitä kauniimpi.
Itse en varsinaisesti ottamalla ota koskaan aurinkoa, rusketun normaalisti ulkoillessa ja pihahommissa.
Näin kaupungilla eilen keski-ikäisen pariskunnan, joiden rusketus muistutti sävyltään fazerin sinistä. Mies oli lisäksi ihan anorektisen laiha. Näyttivät pelottavilta....
satavuotiaan iholta. Minua ainakaan sama kohtalo ei houkuta.
En ihannoi. Mitä tummempi rusketus niin sitä rumempi se on.
Se vanhentaa ihoa. Ei ole terveellistä kärventää ihoa joka vuosi. Olen tyytyväinen ihonväriin.
Luulitko näitä uskomuksia todeksi? 15 yleistä myyttiä auringonotosta ja totuus! https://www.is.fi/mystyle/art-2000000638910.html
Rusketustahan voi edistää ilman aurinkoa ja sen haittavaikutuksia myös itseruskettavilla pillereillä
Mytan
En nyt erityisesti ihannoi, esim. ei tulisi mieleenkään erityisesti maata jossain aurinkoa ottamassa, mutta toisaalta en nyt mitenkään yritä estää ruskettumista. Enkä käytä esim. aurinkorasvoja koskaan. En Suomen oloissa ole koskaan palanut ja rusketun ihan piha- ja puutarhahommissa alkukesästä jo aika tummaksi. Ja kyllähän se jotenkin omalla tavallaan kivalta näyttää kun on harmahtavanvaalea tukka, vaaleanvihreät silmät ja sitten hyvin ruskea iho. Korostaa jotenkin silmien ja hiusten väriä.
Tykkään kun naama keväällä päivettyy, iho ja hiukset näyttää heti paremmalta eikä kesällä juuri tule meikkivoiteita käytettyä. Rusketus ei niin kiinnosta enkä pidä sitä kauniina enkä tavoiteltavana. Vaalea iho voi olla myös hyvin kaunis kuten usein punatukkaisilla.
Hyi, inhoan rusketusta. Varsinkin sellaista vahvaa, jossa näkee kuinka iho on kärsinyt, kuivunut rusinaksi. Ja sitten kesivä iho, huh.
Not a ray of light - vaalin vaaleuttani, kesällä lierihattu ja mustat lasit vähintään.
Ja vaaleuden arvostaminen on noussut sitä mukaan kun vanhenen. Kai se on sitä, että aikansa maailmalla seikkailtuan ja tutkimusretkeiltyään oppii arvostamaan enemmän perimäänsä, kulttuuriaan, eikä vain aina omimaan toisten kulttuureita ja ulkonäköjä.
En ihannoi vaan päinvastoin. Rusketus on mielestäni ruma mutta siltä on vaikeaa välttyä jos haluaa nauttia kesästä.
Kaipaan kevyttä päivetystä iholla, en mitään ”överirusketusta”. Tämä talven kalpeus ei sovi mulle lainkaan.
Toivottavasti tulee lämmin & aurinkoinen kesä.
tosiaan et ihannoi ja oikeastaan häpeät, niin suosittelen vilpittömästi apteekista saatavia lasten voiteita (suojakerroin 50), joilla tosiaan et normaalilla pihallaololla rusketu ;). siitä vaan kokeilemaan, jos ruskettuminen on niin vastanmielistä tai sitten vaan pitkähihaista päälle ja sitä rataa. itse en pidä voimakkaista rusketuksista mutta kevyt päivetys, jonka saa lasten kanssa rannalla peuhatessa on ihan ok ja suojavoiteiden kanssa ei pala.