Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmiset yrittää tunkea turhia tavaroitaan muille

Vierailija
06.06.2020 |

Varsinkin anopillani on tapana kantaa kasseittain jotain vanhaa sisustuskrääsää ja kippoja mukanaan aina kun tulee vierailemaan. Ei kysy koskaan etukäteen tarvitaanko vai ei ja sitten tulee vaivaantunut olo kun pitää kieltäytyä ja se joutuu raahaamaan ne romut takaisin. Omat sukulaiset taas tyrkyttää aina vanhoja vaatteitaan saatesanoilla "jos et käytä niin vie vaikka kirpparille" :D voi luoja.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos se on vapaaehtoista, niin sehän on ihan kätevää! Mä oon sekä antanut että saanut tavaraa, jopa pyytänyt sitä. Jos on läheiset välit, niin voi jopa pyytää. Tiesin, että mun parhaalla ystävällä oli epilaattori, jota se käytä, ja sanoin, että annapa mulle se. Nyt se on mulla käytössä.

Vierailija
2/23 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei huonoa omatuntoa pois heittämisestä, kun se on ulkoistettu jollekin muulle. Omilleen muuttava nuori + suvun hylkytavarat on ehkä karmivin tilanne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osuipa aloitus samaan mitä kanssa käyn läpi. Anoppi saattohoidossa ja lykkää viikoittain turhaa tilaa vievää tavaraa kotiimme vaikken halua ja mies taasen tuo niitä anopin pyynnöstä vaikka kiellän eikä niitä saa sitten heittää poiskaan vaikka tarpeetonta krääsää kun ne saatu ihmiseltä joka kuolemassa ja kotiin tuotua tavaroihin tullut miehelle tunneside vaikka kyseessä rikkinäinen esine jota ei kukaan käytä. Olisin mieluummin ilman ainokaistakaan tavaraa joita tulee, kodissamme tilanpuutetta valmiiksi

Vierailija
4/23 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
5/23 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain tyhjästä liikehuoneistosta voisi tehdä tilan jonne ihmiset saavat tuoda hyväkuntoista tavaraa kiertoon. Sieltä saisi ottaa mitä tarvitsee. Mutta jotenkin niin ettei mene ihan sörsseliksi koko homma, esim. niin että ne tavarat pitää itse asetella sinne hyllyyn eikä vain tuoda laatikoittain random kamaa, ja vain max kaksi laatikkoa kerrallaan, ja niin edelleen. Ihan sama hakeeko sieltä joku myöhemmin myytäväksi, kunhan ei turhaan mene tavaraa kaatsille. Ilmaiskirppis siis. Siitä että tuo kamaa vois mennä joku pieni kierrätysmaksu.

Vierailija
6/23 |
07.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jostain tyhjästä liikehuoneistosta voisi tehdä tilan jonne ihmiset saavat tuoda hyväkuntoista tavaraa kiertoon. Sieltä saisi ottaa mitä tarvitsee. Mutta jotenkin niin ettei mene ihan sörsseliksi koko homma, esim. niin että ne tavarat pitää itse asetella sinne hyllyyn eikä vain tuoda laatikoittain random kamaa, ja vain max kaksi laatikkoa kerrallaan, ja niin edelleen. Ihan sama hakeeko sieltä joku myöhemmin myytäväksi, kunhan ei turhaan mene tavaraa kaatsille. Ilmaiskirppis siis. Siitä että tuo kamaa vois mennä joku pieni kierrätysmaksu.

Sellaisia on jo. Kierrätyskeskus, Fida.

Vierailija
7/23 |
07.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellaisia on jo. Kierrätyskeskus, Fida.

https://www.kierratyskeskus.fi/

Vierailija
8/23 |
07.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kierrätyskeskuksia on lähes jokaisessa kaupungissa. Voit hankkiutua vaivatta omista tavaroista eroon, säästää luontoa ja samalla tehdä hyvää, sillä sieltä ostavat vähävaraiset itselleen tarpeellisia tavaroita. Sinne vain tavarat niin kaikki hyötyvät.

Vierailija
9/23 |
07.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Facebookin roskalavaryhmät on näppäriä. Sinne laittaa kuvan kanssa niin yleensä kaikki kelpaa. Pääsee ite eroon ja jollekulle tulee ehkä? tarpeeseen.

Vierailija
10/23 |
07.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei huonoa omatuntoa pois heittämisestä, kun se on ulkoistettu jollekin muulle. Omilleen muuttava nuori + suvun hylkytavarat on ehkä karmivin tilanne.

Uutenako kaikki pitää nuorelle ostaa?

Vierailija
11/23 |
07.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyhjänkin liiketilan omistaa joku. Se joku tahtoo siitä vuokraa, kun se otetaan käyttöön. Kuka maksaa?

Vierailija
12/23 |
07.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Karmivin tilanne? Itse hypin onnesta silloin, kun sain kaikki tarvitsemani huonekalut ja lähestulkoon kaikki keittiötavarat muuttaessa. Omista rahoista ei tarvinnut ostaa kuin paistinpannu. 

Vierailija
13/23 |
07.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsen päiväkodissa oli lelunkierrätyspäiviä. Idea siis että tuo oma vanha lelu ja saat ottaa tilalle jonkun toisen vanhan.

Siellä oli pääsääntöisesti pehmoleluja joilta puuttuu silmiä, autoja ilman renkaita, nukkeja ilman jotain raajaa eli siis roskia.

Ei osallistuttu näihin "dumpataan omat roskat päiväkodille" päiviin.

Meidän pyörävarastossa on "saa ottaa" nurkka. Siellä on rikkinäistä pesukonetta ja revittyä sohvaa, ikean halpoja hyllyjä joita ei pysty edes kunnostamaan siitä kunnosta jossa ovat. Seisovat siinä kun ei entinen omistaja laiskuuttaan vienyt kierrätykseen.

Jonkun pitää olla seulomassa mitä rojua saa antaa koska muuten tuo sinunkin ideasi olisi vain liiketila jonne kaikki tuovat roskansa.

Vierailija
14/23 |
07.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin meidän kaupungin kierrätyskeskuksessa on päätä huimaavat hinnat. Ei siis palvele tarkoitustaan. Eivätkä ota vastaankaan juuri mitään kuin hampaat irvessä.

Vierailija
15/23 |
07.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin meidän kaupungin kierrätyskeskuksessa on päätä huimaavat hinnat. Ei siis palvele tarkoitustaan. Eivätkä ota vastaankaan juuri mitään kuin hampaat irvessä.

No sitten lahjoitat FB:n kautta. 

Vierailija
16/23 |
07.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äiti tekee tätä mulle. Ei enää kehtaa itse tuoda, niin laittaa isäni asialle. Minä kannan suoraan roskalaatikkoon. Mulla ei ole aikaa eikä halua alkaa niitä kuvaamaan ja laittaa ilmotuksia mihinkään roskalava ryhmään, koska sitten pitää alkaa sähläämään niiden tavaroiden, tavaran kyselijöiden, noutoaikojen sovittelun ynnä muun liitännäispaskan kanssa. Kierrätyskeskuskin on yksi sellainen dumppauspaikka, johon vie tavaraa ihmiset, jotka haluavat siirtää romuongelmansa jonkun toisen ratkaistavaksi. Kierrätyskeskuksetkin joutuvat kuskaamaan ihmisten tuomia "täähän on vielä ihan hyvä tavara" -roskia kaatikselle, kun se hyvä ja käyttökelpoinen on joidenkin mielestä hyvin venyvä käsite.

Vierailija
17/23 |
07.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On meidän kulmilla jo tommonen mihin saa viedä ja hakea ilmatteeksi, siis kaikille avoin. Sitten oon asunut taloissa missä on ollut erillinen kierrätyshuone ja se toimi vaihtelevasti. Osa vei sinne oikeesti kierrätettävää tavaraa ja osa sitten sellaista mööpeliraatoa, josta ei halunneet maksaa jätemaksua. Myös täysin loppuun ajetut lastenvaatteet ihmetyttivät, kun niitä oli kannettu säkeittäin.

Vierailija
18/23 |
07.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on suvun mökit lähekkäin. Siellä on sitten kesäisin yhdessä rakennuksessa ilmainen "kirpputori". Jokainen saa tuoda sinne tavaraa ja viedä sieltä tavaraa milloin vain. Syksyllä jäljelle jääneet tavarat lahjoitetaan kirkonkylän kirpparille.

Mainio systeemi.

Poikani asui aiemmin sellaisessa taloyhtiössä, jonka kellarikerroksessa oli samalla periaatteella toimiva "kierrätyshylly".

Vierailija
19/23 |
07.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uutenako kaikki pitää nuorelle ostaa?

Uutena tai käytettynä, mutta ostaa sellaista mistä nuori tykkää. Yksiöön muuttava nuori kun ei yleensä tarvitse hehtaarin kokoista naarmuista nahkasohvaa, lastulevyistä tv-alttaria tai palanutta teflonpannua. Niistä ei nimittäin pääse sitten itse eroon. Kas kun kukaan ei ole tarjoamassa täyspuisia laatuhuonekaluja vaan juuri sitä bulkkia.

Vierailija
20/23 |
07.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kierrätyskeskuksia on lähes jokaisessa kaupungissa. Voit hankkiutua vaivatta omista tavaroista eroon, säästää luontoa ja samalla tehdä hyvää, sillä sieltä ostavat vähävaraiset itselleen tarpeellisia tavaroita. Sinne vain tavarat niin kaikki hyötyvät.

Muuten hyvä, mutta tuonne ei ole asiaa kyllä kellään vähävaraisella saati edes keskituloisella. Aivan järkyttäviä hintoja roskasta!! Kaupasta ja tavan kirppikseltä saa paljon halvemmalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kaksi