Onko popparit kovinkin epäterveellisiä ja lihottavia?
Kommentit (17)
Itse popcorn on terveellinen (ei kylläkään mikropopcornit), mutta rasva ja suola tekevät siitä epäterveellisemmän. Popcornikoneella saa tehtyä terveellisimmät popparit.
S-marketin halvimmissa on palmuöljyä. Muutenhan se ei ole kovin prosessoitu eväs, mutta jää paha maku suuhun pitkäksi aikaa ja saattaa rikkoa hampaat, kun hampaiden väliin jää niitä kuoria.
Niissä on paljon kuituja ja antioksidantteja. Niissä on vähemmän kaloreita kuin sipseissä.
Ei niissä juuri muuta hyvää ole. Hiilihydraattiroskaa. Syö ennemmin vaikka pähkinöitä.
Popparit 100g n.502kcal
sipsit 100g n.537kcal
Vierailija kirjoitti:
Popparit 100g n.502kcal
sipsit 100g n.537kcal
Mistä ne kalorit poppareihin tulevat? Siemeniähän ne ovat, eli onko se siemen niin rasvainen? Ei tunnu siltä.
Varsinaista rasvaahan laitetaan vain vähän kattilan pohjalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Popparit 100g n.502kcal
sipsit 100g n.537kcal
Mistä ne kalorit poppareihin tulevat? Siemeniähän ne ovat, eli onko se siemen niin rasvainen? Ei tunnu siltä.
Etkö ole oikeasti ikinä kuullut, että hyviä rasvoja suositellaan nautittavan esim. siementen muodossa? Toki maissinjyvät (eli "popcornsiemenet") eivät kuulu niihin siemeniin, joita on suositeltavaa nauttia päivittäin. Popparit ovat lähinnä tyhjää energiaa niin kuin vaikkapa sipsitkin. Rasvaa, suolaa ja höttöä.
Ei kai maissi nyt kovin epäterveellistä oo.
Popcornia 100 g on käytänössä aika helvetin paljon enemmän kuin sipsiä 100g
Terveellisempiä kuin porkkana. Ruotsalainen tutkimustulos.
Vierailija kirjoitti:
Ei kai maissi nyt kovin epäterveellistä oo.
Ei, jos se syödään maissina. Mutta jos se uppopaistetaan rasvassa ja kieritellään suolassa, ei se ainakaan terveellisemmäksi muutu.
Vierailija kirjoitti:
Itse popcorn on terveellinen (ei kylläkään mikropopcornit), mutta rasva ja suola tekevät siitä epäterveellisemmän. Popcornikoneella saa tehtyä terveellisimmät popparit.
Siihen kattilaa kummempaa konetta tarvi.
Vierailija kirjoitti:
https://www.mtvuutiset.fi/makuja/artikkeli/uskomattomat-faktat-popcorni…
Kiitos, meen heti tekemään.
Popttarit on terveellisiä.
Kerran oli muodissa Popttari Dietti sitä tuli harrastettuu ja laihduttuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Popparit 100g n.502kcal
sipsit 100g n.537kcal
Se on jyvä, eikä siemen. Jyvät tuppaa olemaan täynnä tärkkelystä, joka nostaa verensokeria nopeasti.
Mulle tulee jostain syystä aina hyvä ja virkee olo kun oon syönyt poppareita, sipsien jälkeen taas vain kuvottaa ja väsyttää.
Ei jos et syö voin kanssa.