Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syön joka päivä mielialalääkettä. Vastatkaa kysymykseen.

Lopettaa vai ei?
06.06.2020 |

Oli pakko ottaa äsken pakastepizza pakastimesta ja laittaa uuni päälle.
Tiedän että jos en söisi mielialalääkettä joka ollaan puoliksi pakotettu minun syötävän, niin en söisi nyt pakastepizzaa.
Miten pystyn torjumaan tälläisiä himoja mielialalääkityksellä? Vai kannattaako minun kenties lopettaa mielialalääkitys ja sanoa hoitajalle vain että joojoo syön joka päivä lääkkeeni?

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä lääkkeitä käytät, voisiko niitä vaihtaa? Ensimmäinen tai toinenkaan ei aina ole se toimiva. Itse olen ollut tyytyväinen Voxraan, se on myös lopettanut mm. Efexorin aiheuttaman syömishimon. Voxran vaikuttavaa ainetta käytetään myös laihdutuslääkkeissä, eli luulisi että toimisi muillakin. Nykyään ne pakko-syödä-jotain -hetket ei ole niin rajuja, että tulisi syötyä naapurinkin jääkaappi tyhjäksi ennen kuin ehtii miettiä kannattaako.

Vierailija
22/22 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä lääkettä syöt ja mihin vaivaan? Oletko kokeillut vaihtoa? Kertonut lääkärille sivuvaikutuksista? Lääkkeen suhteen saa esittää toivomuksia. Itseä ainakin kuunneltiin kun painoin että lääke ei missään nimessä saa vaikuttaa painoa nostavasti tai ruokahalua lisäävästi, koska koetin siinä vaiheessa toipua 15 vuoden syömishäiriökierteestä. Olen ikionnellinen että psykiatri otti todesta ja sain sopivan lääkkeen, tosin olin kokeillut muitakin ensin.

Mirtazapin aiheutti tolkuttomat mässyhimot. Ketipinor ja seroquel vaikutti vähän vähemmän lisäävästi. Duloksetiini ummetti ja keräsi nestettä.

Remeron ja Tolvon sama kuin mirtassa. Triptylin vaikutusta en ole kokenut vaikka lihottaa joitakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kolme