Tomi Björck maitojunalla kotiin Australiasta
Vielä viime syksynä Australia oli se loppuelämän koti. Nyt sitten luikitaan nolona koto-Suomeen.
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000006531405.html
Kommentit (71)
Kiireinen yrittäjä uinunut viimeiset kolme vuotta? Hmmm, nussihan se jotain rupista strippariakin uinumisten välissä. Äärimmäisen typerä juntti.
Tatskapulla paennut pettämisjuttuja suomeen? Mihinköhän maksaa veronsa?
Brondassa ainakin ruoka oli surkeaa. Enemmän kuin kaksi tähteä olisi ollut aivan liikaa, joten hummerinrääkkääjä-Björck ansaitsi haukut.
En tykkää yhtään tästä maitojuna-ajattelusta. Rohkeaa on lähteö toteuttamaan unelmiaan, tuli siitä mitään tai ei. Enemmän arvostan sitä, että kokeilee, vaikka epäonnistuisi, kuin sitä joka ei kokeile ollenkaan. Ja sitäpaitsi ei Suomi ole niin surkea paikka, että täällä ei voi olla muuten kun jos ei muualla pärjää.
Tämä nyt yleisesti näistä "maitojuna"-jutuista. Tomia en arvosta yhtään, enkä hänen ravintoloissaan aijo vierailla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asui yli kolme vuotta Australiassa? Sekö on maitojunalla kotiin tulemista?
Kertoo aloittajasta kaiken tarpeellisen, kun ei osaa sanontojakaan käyttää. Aloittaja on lentänyt korkeintaan lähiräkälästään ulos.
Aloittaja on lähes 100 varmasti jutun kirjoittaja, joka ei kehtaa laittaa klikkiotsikoita lehteen, mutta av:lle kyllä. Sitten lauantai-iltana pikku maistisissa kirjoittelee parit ensimmäiset mielipiteitä kiihottavat kommentit.
Tosiasiassa ulkomaat on Suomessa niin pelottava ja kateutta aiheuttava käsite, että suomalaiset kuvittelee suomalaisuuden korkeimman statuksen olevan ulkosuomalaisuuden. Siksi tämä maitojunalla solvaaminen on yhä käytössä.
Säälittää. Koko kansa.Ap ei ole toimittaja, mutta on aikoinaan asunut vuosia ulkomailla. Siksi ap osaa lukea hra Björckin tilityksiä rivien välistä ja epäilee siellä olevan muunneltua totuutta.
Eli ap on itse palannut maitojunalla kotiin?
Mutta eihän se ole mitään unelmiaan tuolla toteuttanut. Uinunut vaan. Eli vetänyt rannalla bisseä. Ei ihme että habitus leveni.
Olen asunut 20 vuotta ulkomailla enkä edes tiedä kuka tämä herra on, mutta en kanssa ymmärrä tätä maitojuna-ajattelua. Olen itse palaamassa vuoden lopulla ja siihen on montakin syytä. Jätän hyvän työn paluun takia, mutta työ nyt ei vaan ole koko elämä. Outo ajattelutapa, että kun on kerran lähtenyt niin paluu on aina merkki siitä, että ei pärjannyt ulkomailla.
Vierailija kirjoitti:
No ettekö te osaa lukea...Björk perheineen on tullut kesäksi tänne perustamaan ravintoloita. Asuu edelleen Australiassa eikä siis muuta Suomeen!
Ei ne osaa lukea.
Vierailija kirjoitti:
Olen asunut 20 vuotta ulkomailla enkä edes tiedä kuka tämä herra on, mutta en kanssa ymmärrä tätä maitojuna-ajattelua. Olen itse palaamassa vuoden lopulla ja siihen on montakin syytä. Jätän hyvän työn paluun takia, mutta työ nyt ei vaan ole koko elämä. Outo ajattelutapa, että kun on kerran lähtenyt niin paluu on aina merkki siitä, että ei pärjannyt ulkomailla.
On se merkki ettei pärjännyt ulkomailla. Kaikkea voi tietenkin aina selitellä. Mutta tule kotiin sieltä vaan maitojunalla. Kotimaa pitää susta kyllä huolen :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Loskat suuhun tompalle, niitähän se suositteli muillekin!
Sehän voisi alkaa duunaa loska-ruokia. Loskahampurilainen loskapihvillä höystettynä. Loskamakaronilaatikko. Herneloskakeitto. Keitetyt loskaperunat ja makkaraloskakastike.
Loskan tuottajiksi se voisi palkata halpaa ja ehkä jopa ilmaista ulkkariloskatyöntekijöitä jostain tieksä köyhästä maasta.
En oikeasti tiedä, kumpi on nolompaa Tomi, kun kerran mokas ja möläytti. Vai sä, joka hilloat toisen mokassa?
Moi Tomi!
Samaa mieltä.
Sama juttu käänteisesti, kun E Aho muutti Jenkkeihin, Harvadiin, kun vaimo halusi hänet mahdollisimman kauas T Karpelasta...
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä.
Sama juttu käänteisesti, kun E Aho muutti Jenkkeihin, Harvadiin, kun vaimo halusi hänet mahdollisimman kauas T Karpelasta...
Siis tämä strippari-case ja vaimon Suomeen halu.
Onko mitään epäseksikkäämpää kuin tatuoitu kokki, joka jaksaa aina vaan puhua nuoruutensa slangia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Loskat suuhun tompalle, niitähän se suositteli muillekin!
Sehän voisi alkaa duunaa loska-ruokia. Loskahampurilainen loskapihvillä höystettynä. Loskamakaronilaatikko. Herneloskakeitto. Keitetyt loskaperunat ja makkaraloskakastike.
Loskan tuottajiksi se voisi palkata halpaa ja ehkä jopa ilmaista ulkkariloskatyöntekijöitä jostain tieksä köyhästä maasta.
En oikeasti tiedä, kumpi on nolompaa Tomi, kun kerran mokas ja möläytti. Vai sä, joka hilloat toisen mokassa?
Moi Tomi!Niin, failasit sitten quotetkin vielä ja kaikenlisäksi koitat argumentoida tuolla noloista noloimmalla kommentilla. T- eri
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä.
Harwardiinhan tosiaan otetaan luennoijaksi sillä perusteella että vaimo haluaa pitää ukon kauempana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asui yli kolme vuotta Australiassa? Sekö on maitojunalla kotiin tulemista?
Kertoo aloittajasta kaiken tarpeellisen, kun ei osaa sanontojakaan käyttää. Aloittaja on lentänyt korkeintaan lähiräkälästään ulos.
Aloittaja on lähes 100 varmasti jutun kirjoittaja, joka ei kehtaa laittaa klikkiotsikoita lehteen, mutta av:lle kyllä. Sitten lauantai-iltana pikku maistisissa kirjoittelee parit ensimmäiset mielipiteitä kiihottavat kommentit.
Tosiasiassa ulkomaat on Suomessa niin pelottava ja kateutta aiheuttava käsite, että suomalaiset kuvittelee suomalaisuuden korkeimman statuksen olevan ulkosuomalaisuuden. Siksi tämä maitojunalla solvaaminen on yhä käytössä.
Säälittää. Koko kansa.Ap ei ole toimittaja, mutta on aikoinaan asunut vuosia ulkomailla. Siksi ap osaa lukea hra Björckin tilityksiä rivien välistä ja epäilee siellä olevan muunneltua totuutta.
Eli ap on itse palannut maitojunalla kotiin?
Nii. Joka toista haukkuu on itse se.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se merkki ettei pärjännyt ulkomailla. Kaikkea voi tietenkin aina selitellä. Mutta tule kotiin sieltä vaan maitojunalla. Kotimaa pitää susta kyllä huolen :)
Vahingonilo on peitettyä kateutta.
"On se merkki ettei pärjännyt ulkomailla". Ou jee. Jokaista ulkomailla asuvaa suomalaista vahtii kateellisten haukkojen rivi joka kyttää jääkö sinne vai palaako. Voi sitä vahingonilon riemua ja ylävitosia, kun joku tulee Suomeen takaisin: Ei Pärjännyt!! Jippii!!! Epäonnistui! Ei talvi pelätä! Ei talvi pelätä! Että toinen olisi sen hienompi.
Koska kaikkein hienoin suomalainen: ulkomailla asuva.
Eli jos kerran on Suomesta lähtenyt, niin ei saisi tulla näyttämään naamaansa kotimaassa, koska kateellisten rivi.
Tähän on yksi ja ainoa pätevä hoito: hanki työpaikka ulkomailta, miltä tahansa alalta, ja mene asumaan sinne, ihan huvikseen. Samanlaista töissä käyntiä, ruuanlaittoa, nukkumista ja paskantamista se on elämä joka puolella maapalloa. Yksityiskohdat vaihtelevat.
Miksi pitää olla tosiaan itseään täynnä? Todellisen menestyjän ei tarvitse todistella olevansa jotain. Ihmisenä todella vastenmielinen. Hans Välimäki on symppis ja Henri Alen.
Täällä vilisee porukkaa joka haukkuu päivittäin Suomea ihan kaikesta. Itse ei saada aikaan mitään muuta kuin loputonta marinaa. Mukavaa lukea että joku haluaa palata Suomeen, mulle ihan sama mistä syystä. Menestystä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä.
Harwardiinhan tosiaan otetaan luennoijaksi sillä perusteella että vaimo haluaa pitää ukon kauempana.
Niin, ja saa ihan itse päättää, lähteekö, kun kutsutaan.
Tai, vaimo päätti.
Vaikka olisi ollut tekemistä Suomessakin.
No ettekö te osaa lukea...Björk perheineen on tullut kesäksi tänne perustamaan ravintoloita. Asuu edelleen Australiassa eikä siis muuta Suomeen!