Tomi Björck maitojunalla kotiin Australiasta
Vielä viime syksynä Australia oli se loppuelämän koti. Nyt sitten luikitaan nolona koto-Suomeen.
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000006531405.html
Kommentit (71)
Yhtä uskottava kuin maisa torpan käänteet. Joka hemmet.n miehen kanssa "vihdoin tiedän mitä rakkaus on". Lol.
Vierailija kirjoitti:
Nauratti myös pojan selitykset " Haluan auttaa Suomea nousuun koronan jälkeen ......" ;) Melko säälittävää.
Hyvä kokki ja julkkiskokki ei välttämättä ole sama asia!
Itse asiassa oikeasti hyvän kokin ei tarvitse olla julkkis menestyäkseen työssään.
Taas kanssasuomalaiset haukkumassa, on sentään uskaltanut lähteä ja elänyt erilaista elämää Australiassa, saanut kokemuksia ja lapset oppineet englantia. Nyt haluaa tulla Suomeen, syitähän voi olla monia, moni haluaa, että lapset saavat läheiset suhteet isovanhempiin, voi olla perhepiirissä asioita, joiden takia on parempi olla Suomessa.
En itse mitenkään erityisesti Tomista pidä, mutta en ymmärrä tätä, että haukutaan jos muuttaa takaisin kotimaahansa.
Loskat suuhun tompalle, niitähän se suositteli muillekin!
Sehän voisi alkaa duunaa loska-ruokia. Loskahampurilainen loskapihvillä höystettynä. Loskamakaronilaatikko. Herneloskakeitto. Keitetyt loskaperunat ja makkaraloskakastike.
Loskan tuottajiksi se voisi palkata halpaa ja ehkä jopa ilmaista ulkkariloskatyöntekijöitä jostain tieksä köyhästä maasta.
Vierailija kirjoitti:
Taas kanssasuomalaiset haukkumassa, on sentään uskaltanut lähteä ja elänyt erilaista elämää Australiassa, saanut kokemuksia ja lapset oppineet englantia. Nyt haluaa tulla Suomeen, syitähän voi olla monia, moni haluaa, että lapset saavat läheiset suhteet isovanhempiin, voi olla perhepiirissä asioita, joiden takia on parempi olla Suomessa.
En itse mitenkään erityisesti Tomista pidä, mutta en ymmärrä tätä, että haukutaan jos muuttaa takaisin kotimaahansa.
Mietin ihan samaa.
Kai sitä nyt saa muuttaa mielensä ja muuttaa takaisin Suomeen.
Millä tapaa takaisin Suomeen muutto on noloa?
Eiköhän se ihan lentokoneella tullut onnellisin mielin takaisin koto-Suomeen. Hieno päätös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nauratti myös pojan selitykset " Haluan auttaa Suomea nousuun koronan jälkeen ......" ;) Melko säälittävää.
Itse asiassa oikeasti hyvän kokin ei tarvitse olla julkkis menestyäkseen työssään.
Nyt on viisasta puhetta! Viisas ihminen joukossamme, hemmetin viisas!
Pikkasen voisitte ottaa selvää herran taloudellisesta asemasta. Tämä mies ei ihan heti tarvi maitojunaa mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Loskat suuhun tompalle, niitähän se suositteli muillekin!
Sehän voisi alkaa duunaa loska-ruokia. Loskahampurilainen loskapihvillä höystettynä. Loskamakaronilaatikko. Herneloskakeitto. Keitetyt loskaperunat ja makkaraloskakastike.
Loskan tuottajiksi se voisi palkata halpaa ja ehkä jopa ilmaista ulkkariloskatyöntekijöitä jostain tieksä köyhästä maasta.
En oikeasti tiedä, kumpi on nolompaa Tomi, kun kerran mokas ja möläytti. Vai sä, joka hilloat toisen mokassa?
Asui yli kolme vuotta Australiassa? Sekö on maitojunalla kotiin tulemista?
Kertoo aloittajasta kaiken tarpeellisen, kun ei osaa sanontojakaan käyttää. Aloittaja on lentänyt korkeintaan lähiräkälästään ulos.
Voisi myös miettiä sitä miten monta ihmistä kyseinen Björck työllistää, tässä taloustilanteessa hänen kotiin paluunsa on iso juttu, saa moni palkkansa kyseisen herran paluun vuoksi. Uutta ravintolaakin on avaamassa.
Toi on kyllä suomalaisissa outo juttu, että kun kerran olet ulkomaille lähtenyt, niin sun pitää pysyvästi jäädä sinne... tai muuten olet täysin epäonnistunut elämässä.
Katsoin sen jakson Hansin matkassa, jossa Tomi sanoi: "kyllähän täällä loppuelämän koti on!" Eihän se kuitenkaan tarkoita sitä, etteikö Suomessa tai vaikka Ranskassa asuisi välissä. Pääseehän sitä ausseihinkin takaisin.
Meidän perhe on asunut erinäisissä maissa, kun ollaan muutettu jomman kumman työn takia. Yleensähän ne on vuoden parin pätkiä ja takas Suomeen. < tämä on tiedetty lähtiessä ja myös kerrottu. Silti aina on näitä naurajia, etteikö se onni löytynytkään ulkomailta. Kuinkas te nyt maitojunalla takaisin jo tulitte?
Hienon kokemuksen varmasti saanut. Itse en ole ulkomaille koskaan uskaltautunut, mutta viidessä eri kaupungissa olen asunut. Jos vielä palaan synnyinkaupunkiin, niin en koe sitä epäonnistumisena.
Eläkkeellä olisi kyllä hienoa kakkoskoti omistaa ulkomailta.
On näköjään kuitenkin laihduttanut sitten edellisten naamakuvien. Ei enää ole naama ihan kuin pizzalapio.
Siis eihän se/ne oo kun käymässä täällä, ei muuttaneet Suomeen :D
Tämän takia toivon, että en koskaan halua muuttaa takaisin Suomeen. Olen asunut ulkomailla 16 vuotta ja en suunnittele paluumuuttoa, mutta eihän sitä koskaan tiedä. Ärsyttäisi kaikki maitojuna-ajattelijat, vaikkei tietenkään pitäisi ajatella, mitä muut ajattelee. En ymmärrä, miksi omaan synnyinmaahan ei voisi muuttaa ihan koska vaan ilman, että se herättää negatiivisia ajatuksia joissakin ihmisissä.
Rahhaa. Suomesta voi nyt yrittää tehdä lissää rahhaa. Aussissakin korona kusi ansioihin. Pitikö jopa myydä Mersu? Vai oliko liisinki?
Minulle on samantekevää, missä herra asuu mutten pidä hänestä. Itseään täynnä oleva tatuoitu kokki.