Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysy aseksuaalilta 31-vuotiaalta naiselta

Vierailija
06.06.2020 |

Kysy mitä olet halunnut tietää aseksuaalisuudesta. Olen perheellinen ja 31-vuotias.

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

3, kuulin varmaan jo joskus teininä. Mutta en ajatellut olevani aseksuaali, koska minulla oli kuitenkin ihastuksia.

Vasta yli kolmikymppisenä aloin ajatella olevani. Aloin miettiä miksi en pysty seksiin kun vaan pitkässä parisuhteessa, eikä minulla ollut koskaan ollut yhden illan juttuja tai seksisuhteita. Olin jarrastanut seksiä ainoastaan lasteni isän kanssa pitkässä suhteessa. Tämänkin kykenin tekemään vasta kun oltiin sovittu seurustelusta ha se oli vakavalla pohjalla. Seksi tässä parisuhteessa oli lisäksi usein "sovittu ennalta" koska halusin valmistautua siihen. Ap

Ehkä joku huomauttikin tästä jo, mutta tämä on demiseksuaali. Ihminen, joka kykenee seksiin ja haluaa seksiä vain vakaassa suhteessa, jossa on tunteita mukana. Itse olen demi enkä ymmärrä miten ihmiset ylipäätään pystyvät haluamaan seksiä jonkun tuntemattoman tai ihastuksen kanssa. Olen ollut pitkään yksin ja pärjään seksuaalisesti ihan keskenäni omine leluineni ja fantasioineni. Nykyinen deittikulttuuri, jossa pitäisi luvata seksiä mahdollisimman pian ensitapaamisesta (ja samaan aikaan sallia se, että kumpikin tahoiltaan testailee myös muita samaan aikaan) ei sovi minulle. Joten en deittaile. En tiedä, mistä löytäisin kaltaiseni miehen, mutta ehkä hän on jossain...

Aseksuaali ei halua seksiä käytännössä lainkaan. Termitkin tässä vähän vaihtelevat. Joku ei ole lainkaan kiinnostunut seksistä, toista kiinnostaa vain itsetyydytys silloin tällöin, kolmas on kiinnostunut vain fantasioinnista tai seksuaalisuudesta muuten mutta ei itse halua harrastaa sitä lainkaan jne. 

Demi N37

Vierailija
42/50 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakaan sen jälkeen ,kun ihminen on ollut omasta tahdostaan tai suostumuksestaan  yhdynnässä jonkun  toisen kanssa... 

(...siis ellei siinä kyseessä ole ollut  kyseessä joku häneen kohdstunut seksuaalinen väkivallanteko)

...ei kukaan  voi väittää olevansa  'aseksuaali' olemukseltaan ja identifioitua siihen (jos on itselleen rehellinen) 

Kyllä siihen voi suostua vaikka itseään ei himottaisi yhtään. En ymmärrä heitä jotka tekevät niin, mutta kyse on tosiaan siitä, että ei haluta. Se, että ei haluta ei tarkoita sitä, etteikö voisi antaa miehen käyttää reikäänsä vaikka ei itse saisi siitä yhtään mitään.

Itse en suostuisi, mutta myös aseksuaalit haluavat lapsia ja kaikki eivät halua käyttää mukia :p

Mielestäni aseksuaalisuuden syitä etsittäessä olisi syytä kuitenkin  selvittää se,onko vaiva  psyykkinen, fyysinen vaiko psyko-somaattinen, mutta jos ei sitä edes vaivaksi koe, niin vain jatkaa sitten elämäänsä .

Ihan siis  niinkuin sitä ennenkin.

Jos ei mitään seksiä halua, nin eihän sitä tarvitse silloin haluta.

Jos kerran itse hyväksyy sen pysyväksi olotilakseen ja elämän tavakseen ,niin 'just fine'. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

3, kuulin varmaan jo joskus teininä. Mutta en ajatellut olevani aseksuaali, koska minulla oli kuitenkin ihastuksia.

Vasta yli kolmikymppisenä aloin ajatella olevani. Aloin miettiä miksi en pysty seksiin kun vaan pitkässä parisuhteessa, eikä minulla ollut koskaan ollut yhden illan juttuja tai seksisuhteita. Olin jarrastanut seksiä ainoastaan lasteni isän kanssa pitkässä suhteessa. Tämänkin kykenin tekemään vasta kun oltiin sovittu seurustelusta ha se oli vakavalla pohjalla. Seksi tässä parisuhteessa oli lisäksi usein "sovittu ennalta" koska halusin valmistautua siihen. Ap

Tuo ei ole aseksuaalisuutta. Aseksuaalisuuden peruste on, että et tunne seksuaalista himoa ketään kohtaan. Jos tunnet niin et ole aseksuaali. Jos harrastit seksiä vastentahtoisesti niin olet pöljä.

Aseksuaalisuutta on tosiaan kahdenlaista (ainakin): ”sex repulsed” aseksuaalisuutta, jossa seksi ja muut seksuaaliset teot *inhottaa*, jopa ahdistaa, sekä lievempää, jossa seksi ei vain yksinkertaisesti kiinnosta.

Ensimmäisen ryhmän aseksuaaleille seksi on kokonaan poissa laskuista, kakkosryhmän aseksuaaleille se taas tuntuu siltä, kuin joku muu kaivaisi nenääsi – eli siis ei suoranaisesti vastenmielistä, mutta outoa, tylsää, turhaakin. Kakkosryhmäläiset ovat siis niitä, jotka eivät saa seksistä itse mitään, mutta voivat harrastaa esim. kumppanin mieliksi.

Vierailija
44/50 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä joku huomauttikin tästä jo, mutta tämä on demiseksuaali. Ihminen, joka kykenee seksiin ja haluaa seksiä vain vakaassa suhteessa, jossa on tunteita mukana. Itse olen demi enkä ymmärrä miten ihmiset ylipäätään pystyvät haluamaan seksiä jonkun tuntemattoman tai ihastuksen kanssa. Olen ollut pitkään yksin ja pärjään seksuaalisesti ihan keskenäni omine leluineni ja fantasioineni. Nykyinen deittikulttuuri, jossa pitäisi luvata seksiä mahdollisimman pian ensitapaamisesta (ja samaan aikaan sallia se, että kumpikin tahoiltaan testailee myös muita samaan aikaan) ei sovi minulle. Joten en deittaile. En tiedä, mistä löytäisin kaltaiseni miehen, mutta ehkä hän on jossain...

Aseksuaali ei halua seksiä käytännössä lainkaan. Termitkin tässä vähän vaihtelevat. Joku ei ole lainkaan kiinnostunut seksistä, toista kiinnostaa vain itsetyydytys silloin tällöin, kolmas on kiinnostunut vain fantasioinnista tai seksuaalisuudesta muuten mutta ei itse halua harrastaa sitä lainkaan jne. 

Demi N37

Samaistun tähän niin paljon. Onneksi löysin kaltaiseni miehen, ujohkon ja kokemattoman, joka ei ole harrastellut irtosuhteita.

Kyllä muuten ahdistaa, kun ajattelee että sänkyyn pitäis olla valmis jo melkein heti tapaamisesta. Minulta se ei onnistu, se ei tule kuuloonkaan. Yksinkertaisesti absurdia edes ajatuksena. En minä saa luotua tunnesuhdetta miehen kanssa lyhyessä ajassa ja mitä on seksi ilman tunteita? Ei mitään, ainakaan minulle.

Mistä tietää, millainen mies on heti alussa? En minä halua olla mikään panopatja jollekin heebolle, joka juoksee vain seksin perässä kun itse etsin parisuhdetta. Avaan jalkani ja kappas vaan, jätkä sanookin homman jälkeen heipat. Ja minä jäisin siihen vaan pöllämystyneenä ajattelemaan että thats it? 

Ei kiitos. 

n21

Vierailija
45/50 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ennen kuin kukaan leimaa uskovaiseksi, olen ateisti/agnostikko enkä ole koskaan kuulunut kirkkoon. Kyse ei ole siitä.

43

Vierailija
46/50 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö ole aika feikkiä mennä nuorena yhteen jonkun seksikkään mutta epäilemättä älyllisiltä kyvyiltään uskomattoman gorillan kanssa, perustaa sen kanssa perhe, ja sitten lasten synnyttyä päättää "olevansa aseksuaali" koska oma mieheksi kutsuttava jälkeenjäänyt gorilla inhottaa kumppanina mutta samalla tajuntaan iskee että omat rahkeet ei riitä miehiin jotka olisi isokokoisia ja komeita mutta myös älykkäitä?

Valitettavasti edes komeita ei tee mieli. Muutoinhan voisi pitää omaa kivaa katsellen "hunkseja" jne. Ei auta vaikka olisi umpirakastunut henkilöön. Ei vaan halua seksiä kenenkään kanssa niin ei halua.

- Ei ap

Ei naisella ole mitään panovaistoa. Se on opittu tapa miesten miellyttämiseen ja hyväksynnän hakemiseen. Nainen haluaa seksiä lisääntyäkseen, siis vaistonvaraisesti, tai tuntiessaan olonsa uhatuksi (selviytymismekanismi). Sinä olet jo lisääntynyt ja ilmeisesti koet olosi turvalliseksi, kun ei tarvitse pyllistää selviytyäkseen. Tottumuksen myötä siitä tietysti oppii nauttimaankin (vähän niin kuin tukholma-syndrooma), mutta ei kukaan täysjärkinen nainen räjähdä panohimoihinsa jos totuttaa itsensä pois seksistä.

En ole lisääntynyt O.o

Vierailija
47/50 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakaan sen jälkeen ,kun ihminen on ollut omasta tahdostaan tai suostumuksestaan  yhdynnässä jonkun  toisen kanssa... 

(...siis ellei siinä kyseessä ole ollut  kyseessä joku häneen kohdstunut seksuaalinen väkivallanteko)

...ei kukaan  voi väittää olevansa  'aseksuaali' olemukseltaan ja identifioitua siihen (jos on itselleen rehellinen) 

Kyseessä ei ole aseksi vaan aseksuaalisuus.

Senkö otit nyt 'aseeksesi' ?

Lue tarkemmin viestini, en kyllä näet  puhunut siinä mitään  mistään 'aseksistä'

(sellaistahan ei edes ole olemassakaan)

vaan nimenomaan käytin  sanaa 'aseksuaali'.- 

Entäpä jos miettisit vähäsen?

Vierailija
48/50 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo ei ole aseksuaalisuutta. Aseksuaalisuuden peruste on, että et tunne seksuaalista himoa ketään kohtaan. Jos tunnet niin et ole aseksuaali. Jos harrastit seksiä vastentahtoisesti niin olet pöljä.

Aseksuaalisuutta on tosiaan kahdenlaista (ainakin): ”sex repulsed” aseksuaalisuutta, jossa seksi ja muut seksuaaliset teot *inhottaa*, jopa ahdistaa, sekä lievempää, jossa seksi ei vain yksinkertaisesti kiinnosta.

Ensimmäisen ryhmän aseksuaaleille seksi on kokonaan poissa laskuista, kakkosryhmän aseksuaaleille se taas tuntuu siltä, kuin joku muu kaivaisi nenääsi – eli siis ei suoranaisesti vastenmielistä, mutta outoa, tylsää, turhaakin. Kakkosryhmäläiset ovat siis niitä, jotka eivät saa seksistä itse mitään, mutta voivat harrastaa esim. kumppanin mieliksi.

Ei, ei, ei, voi luojan tähden, että te olette yksinkertaisia... Aseksuaalisuutta on yhdenlaista mutta aseksuaaleja on miljoonia. Yksi yhteinen piirre on: Ei tunne seksuaalista halua toista ihmistä kohtaan.

Seksuaalia voi inhottaa seksi ja sukupuolielimet syystä jos toisesta. Joillain seksuaaleilla on mälli ja limakammo. Esittämästäsi "kakkosryhmästä" voi kuule löytyä vaikka tiukkapillu jota sattuu ja seksiä ei voi harrastaa vaikka seksi ei aiheuttaisi inhoreaktioita. Ei pimppa ole mikään tunnoton loukko vaikka olisi aseksuaali, kyllä siellä tuntohermoja silti on.

Vierailija
49/50 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä siihen voi suostua vaikka itseään ei himottaisi yhtään. En ymmärrä heitä jotka tekevät niin, mutta kyse on tosiaan siitä, että ei haluta. Se, että ei haluta ei tarkoita sitä, etteikö voisi antaa miehen käyttää reikäänsä vaikka ei itse saisi siitä yhtään mitään.

Itse en suostuisi, mutta myös aseksuaalit haluavat lapsia ja kaikki eivät halua käyttää mukia :p

Mielestäni aseksuaalisuuden syitä etsittäessä olisi syytä kuitenkin  selvittää se,onko vaiva  psyykkinen, fyysinen vaiko psyko-somaattinen, mutta jos ei sitä edes vaivaksi koe, niin vain jatkaa sitten elämäänsä .

Ihan siis  niinkuin sitä ennenkin.

Jos ei mitään seksiä halua, nin eihän sitä tarvitse silloin haluta.

Jos kerran itse hyväksyy sen pysyväksi olotilakseen ja elämän tavakseen ,niin 'just fine'. 

Tämä! En todellakaan käsitä mitä se muita ihmisiä hiertää, että aseksuaalilla ei ole seksiä. Ihan kun se saisi seksuaalit tuntemaan häpeää omasta seksuaalisuudestaan. Seksuaaleilla on hirveä tarve pakottaa aseksuaalit seksin orjiksi kuten he itse ovat. Aseksuaalien vapautta kadehditaan :p

Vierailija
50/50 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, ei, ei, voi luojan tähden, että te olette yksinkertaisia... Aseksuaalisuutta on yhdenlaista mutta aseksuaaleja on miljoonia. Yksi yhteinen piirre on: Ei tunne seksuaalista halua toista ihmistä kohtaan.

Seksuaalia voi inhottaa seksi ja sukupuolielimet syystä jos toisesta. Joillain seksuaaleilla on mälli ja limakammo. Esittämästäsi "kakkosryhmästä" voi kuule löytyä vaikka tiukkapillu jota sattuu ja seksiä ei voi harrastaa vaikka seksi ei aiheuttaisi inhoreaktioita. Ei pimppa ole mikään tunnoton loukko vaikka olisi aseksuaali, kyllä siellä tuntohermoja silti on.

Niin?

Minä puhuinkin nyt henkisestä puolesta, en fyysisestä. Jos seksi SATTUU, oli aseksuaali tai ei, niin ei sitä sitten kannata harrastaa.

On totta, että aseksuaalisuus (yksinkertaisimmillaan) = seksuaalisen halun puutetta, MUTTA JUURI SIKSI, ETTÄ ASEKSUAALEJA ON ERILAISIA, osa haluaa kategorisoida.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kahdeksan