Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaikki ihmiset eivät suhtaudu minuun tasavertaisena henkilönä

Vierailija
06.06.2020 |

He kohtelevat minua jotenkin holhoavasti ja lässyttäen, vaikka eivät niin tee muille. Mutta on myös henkilöitä, jotka suhtautuvat minuun ihan normaalisti, ja jotkut jopa näkevät potentiaalia. Kuitenkin merkittävä osa alentuu minulle puhuessaan. Miksi? Olen ihan normaalijärkinen, ja käyttäydyn siististi. Jopa siistimmin kuin suurin osa. Jos esimerkiksi aivastan, en saa siitä hyper hepulia "hups kun olikin ärhäkkä hihii" tai jos kompastun, en ala hykertelemään "jestas mikä kynnys, säikähdin viimeksi samalla tavalla italiassa vuonna -75". Aivastuksen teen sivussa ettei muut altistu sille ja sitten menen pesemään kädet. En kommentoi asiaa mitenkään. Enkä myöskään kompastumista, en edes millään "oho" kommentilla yleensä, vaan saatan viestiä yllättymisestä ilmeillä ja eleillä, kuitenkin nopeasti niin että palaan heti tilaan ikään kuin kompastumista ei olisi ikinä tapahtunutkaan. Se on mielestäni sivistynyttä, hillitty on tyylikästä. Se on käytössä koko ajan puhetyylissäni, en vedä mitään terassijorinoita ikinä, vaan huoliteltuja ja hyviä virkkeitä, joista ilmenee asia selkeästi ja ilman väärinymmärryksen mahdollisuutta. Viestintäni on kuningashuoneen kaltaisesti yläluokkaista ja huoliteltua. Varmaan se sitten tulkitaan jotenkin vajaaälyisyytenä, että ei ole joka asiasta koko ajan äänessä, eikä puhe ole sellaista "hei näizä maken meisselin ku se konttas sporassa umpijurrissa". Mutta miksi näin on? Miksi pitäisi olla sellainen ylisosiaalinen rivoriitta?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/13 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

aapuuaaaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttakaa

Vierailija
4/13 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykiartri kertoo sulle mene.

Vierailija
5/13 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tiedät mitä muut ajattelevat.

Vierailija
6/13 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asperger

Vierailija
7/13 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa ei suhtaudu erityisen kunnioittavasti muihin ihmisiin ilman jotain syytä. Ja se syy on oman edun tavoittelu.

Vierailija
8/13 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostat hieman oudolta ja autismin kirjoon kuuluvalta.

Vierailija
9/13 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"jestas mikä kynnys, säikähdin viimeksi samalla tavalla italiassa vuonna -75". :D

Vierailija
10/13 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo huolellinen yläluokkaisen kuninkaallinen kieli:)

Kerran erään jäähallin pukkariin pariin pelmahti joukko opettajattaria, luistelemaan ja joku käytti puheessaan sanaa lätkä. -Joko ne lätkänpelaajat lähtivät?

Niin yksi n 30 v opettajatarnainen alkoi tohkeissaan huutaa: -Mä en edes kÄYTÄ puheessani tuollaista sanaa kuin LÄTKÄ! Mite se edes tarkoittaa???

Joku toinen opettajatar mutisi siihen nolona : - Se lätkä on niinkuin se kiekko...

Tässäpä oli kunikaallisen yläluokkainen opettajatar, voi oppilasparkojaan.

Vierailija
11/13 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä tiedät mitä muut ajattelevat.

Huomaan, miten jotkut suhtautuvat minuun eri tavalla kuin muihin. Mitään erityistä tämän aiheuttavaa piirrettä minussa ei ole, koska jotkut kuitenkin kohtelevat vertaisenaan.

Vierailija
12/13 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet joidenkin mielestä keskivertotyyppiä enemmän sitä mitä selitit, eli hillitty ja varautuneen oloinen, ja se herättelee muissa esille joissain vuorovaikutustilanteissa yllättyneisyyttä ja pieniä mikroeleitä, joita taas sinä saatat hillitylle ja varautuneelle viestijälle tyypillisesti olla heti altis suurentelemaan.

Vierailija
13/13 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tule AP sitten kertomaan meille kaikki likaiset yksityiskohdat. Olen itse 100% hetero, mutta sinun tarinasi saa silti kullini sykkimään kivasti, ja onhan se muutenki aika söpöä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi seitsemän