Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

13- vuotiaan hyvä kotiintuloaikaa kesällä?

Vierailija
06.06.2020 |

Näkemyksiä?

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä 13 v tekee ulkona klo 21-23?

Mä ainakin lapsena kävin uimassa kavereitten kanssa kun alko viileneen. Vesi oli ihanan lämmintä hellepäivän iltana.

Täällä ainakin meno on ihan älytön rannoilla 21 jälkeen kauniina päivinä. Nuoriso pitää sellaista melua ja riehuu, että en ikinä päästäisi 13 v sinne. Meidän 16-vuotiaskaan ei sinne uskalla, kun siellä on kuulemma vaan "jonneja" ja humalaisia tyttöjä.

Vierailija
22/44 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä ainakin lapsena kävin uimassa kavereitten kanssa kun alko viileneen. Vesi oli ihanan lämmintä hellepäivän iltana.

Täällä ainakin meno on ihan älytön rannoilla 21 jälkeen kauniina päivinä. Nuoriso pitää sellaista melua ja riehuu, että en ikinä päästäisi 13 v sinne. Meidän 16-vuotiaskaan ei sinne uskalla, kun siellä on kuulemma vaan "jonneja" ja humalaisia tyttöjä.

Mitä sä teit silloin lapsena iltaisin ja öisin? Kesäyöt oli musta ihan parhaita ulkoilla ja vanhemmat ei rajoittanut mua, luottamus pelasi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmankos lapset lihoo kun täytyy sisällä kököttää

Vierailija
24/44 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ne lapset kököttää yöllä sisällä ihan oman turvallisuutensa takia ja kotiintuloaika asetetaan osittain myös sillä perusteella, että meillä muilla ei ole lomaa ja menemme ajoissa nukkumaan, jolloin haluan tietää, että kaikki lapset ovat turvallisesti kotona. Aamulla saa lähteä heti ulos kun on ensin näyttäytynyt, varmasti klo 6-20 välillä on riittävästi ulkoiluaikaa lihoamisen estämiseksi.

Vierailija
25/44 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ne ulkona tee muuta kuin on kännykällä. Sisällä sentään voi komentaa ne kännykältä tietokoneelle, niin ei mene selkä pilalle kun on ergonomisempi asento ruudun ääressä.

Vierailija
26/44 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sä teit silloin lapsena iltaisin ja öisin? Kesäyöt oli musta ihan parhaita ulkoilla ja vanhemmat ei rajoittanut mua, luottamus pelasi.

Lapsena nukuin yöllä.

90-luvulla nuoriso oli vielä typerämpää kuin nykyään. Pääsääntöisesti nuorena (14 v >) öisin nukuin lomalla, koska pellolle piti mennä töihin jo varhain. Joskus kyllä menin kavereiden kanssa yöllä maauimalaan ryyppäämään ja rellestämään, kuten muutkin. Ei se mikään hyvä paikka 13-vuotiaalle olisi ollut.

Vierailija
27/44 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä ne lapset kököttää yöllä sisällä ihan oman turvallisuutensa takia ja kotiintuloaika asetetaan osittain myös sillä perusteella, että meillä muilla ei ole lomaa ja menemme ajoissa nukkumaan, jolloin haluan tietää, että kaikki lapset ovat turvallisesti kotona. Aamulla saa lähteä heti ulos kun on ensin näyttäytynyt, varmasti klo 6-20 välillä on riittävästi ulkoiluaikaa lihoamisen estämiseksi.

Mitä vaaroja siellä ulkona on?

Vierailija
28/44 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni isä antaa 12-vuotiaan olla ulkona jopa puoleenyöhön. Olivat käyneet kaverin kanssa hengaamassa paikallisen pikaruokaravintolan kulmilla keskellä yötä. Minä olen aseeton. :(

Vierailija
29/44 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

13-vuotias kokee olevansa voittamaton eikä tajua ollenkaan mitä riskejä siellä ulkona pyörimisessä täällä pk-seudulla on. Kauhea vääntö meillä.

Vierailija
30/44 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 12-, 14-, ja 15 vuotiaitten kotiintulo on viikolla viimeistään 21.00 koska meillä vanhemmilla on herätys 5.00 ja haluan, että lapset ovat kotona, kun menen nukkumaan. Meidän loma-aikana teinien kotiintuloaika on sitten neuvoteltavissa päiväkohtaisesti.

Vierailija
31/44 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiintuloaika on vähän hölmö konsepti, ainakin loma-aikana. Väliähän on sillä mitä ulkona tekee, eikä sinänsä sillä, mihin aikaan siellä on. 13v saa lähteä vaikka keskellä yötä lenkille tai uimaan, mutta jos epäilyksiä esim. juomisesta on, niin ulkona ilman valvontaa on turha kuvitella olevansa edes kuudelta.

Vierailija
32/44 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tiukahko kotiintuloaika on otettu käyttöön koska emme tiedä missä tyttö liikkuu, eikä useimmiten vastaa edes puhelimeen. Kapinoi lujasti ja osoittaa mieltään, mutta tulee kumminkin. Olisi helpompi joustaa, jos tietäisimme kunnolla missä on. Tilanne on hankala, pitäisi sada parempi yhteys. Pelkään että olemme liian tiukkoja ehkä mutta vaikea antaa liekaa... Ei kyllä toistaiseksi ole tehnyt mitään erityistä. Kohta 14.

Vierailija
33/44 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 20.30 tultava omille pihoille. Täällä saa sut olla pidempään ulkona, jos siellä on muitakin. Usein pihalla on tuttuja aikuisia grillaamassa ja viettämässä iltaa, niin silloin saa olla vaikka kuinka myöhään siellä pyörimässä. Lapset siis ei pyöri grillipaikalla, mutta samalla piha-alueella.

Vierailija
34/44 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä tiukahko kotiintuloaika on otettu käyttöön koska emme tiedä missä tyttö liikkuu, eikä useimmiten vastaa edes puhelimeen. Kapinoi lujasti ja osoittaa mieltään, mutta tulee kumminkin. Olisi helpompi joustaa, jos tietäisimme kunnolla missä on. Tilanne on hankala, pitäisi sada parempi yhteys. Pelkään että olemme liian tiukkoja ehkä mutta vaikea antaa liekaa... Ei kyllä toistaiseksi ole tehnyt mitään erityistä. Kohta 14.

Opetin jo pienenä, että minun pitää aina tietää missä ja kenen kanssa lapsi on. Ja aina pitää vastata puhelimeen. Jos ei vastaa, niin sit ei pääse pihasta muualle. Ja jos soitin lasta kotiin ja hän halusi olla pidempään, tein aina kompromissin. Lapsi ei siis sen takia ole vastaamatta puhelimeen, koska minun kanssani voi neuvotella. Ja nyt teininä on myös sääntö, että jos akku on lopussa, niin pitää tulla heti kotiin. Kummasti akku on alkanut riittämään.

Vierailija
35/44 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa siltä siis että tällä otoksella en ole poikkeuksellinen natsimutsi kun vaadin kotiin 2130. Pihapiirissä saisi olla pidempään mutta se taas ei kiinnosta.

Ap

Vierailija
36/44 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän pihalaiset amtavat lastensä olla näköjään vieläkin, nyt klo.21.45, olla pihalla yksinään. Kaksi 7 vuotiasta.

Vierailija
37/44 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin 13-vuotiaana noin 22 asti ulkona, 15-16-vuotiaana sain olla ulkona hyvinkin pitkään, meillä oli seurakunnan nuorisotalo auki 00 asti ja sen jälkeen usein käveltiin kotiin kavereiden kanssa ja puhuttiin matkalla niitä näitä ja saatettin jäädä juttelemaan ja tulla kotiin vasta 03, mutta se oli vanhemmilleni ok, koska en käyttänyt alkoholia jne. 

Vierailija
38/44 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän pihalaiset amtavat lastensä olla näköjään vieläkin, nyt klo.21.45, olla pihalla yksinään. Kaksi 7 vuotiasta.

Kyllä sellaisten 7-9 vuotiaiden olisi hyvä olla jo kotona tuohon aikaan. Ei edes omassa pihassa.

Vierailija
39/44 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

21 on sopiva ton ikäiselle

Vierailija
40/44 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen juhannusta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yhdeksän