Lääkäri: mitä ajattelet potilaasta joka aina varaa ensimmäisen tai viimeisen ajan?
Jos joku potilas aina varaa sinulle päivän ekan ajan tai aina sen viimeisen... herättääkö tämä mielessäsi jonkun kysymyksen, esim. Eka aikaa aina varaava pelkää sinun olevan myöhässä ja haluaa aina olla eka - vikan ajan varaava haluaa käydä asiansa perusteellisesti läpi ja pelkää myöhästyttävänsä muita potilaita...?
Kommentit (14)
En yhtään mitään? Ihmisillä on eri työaikoja..
Hei, mä oikeasti tiedän yhden lääkärin, joka luuli että naispotilas on häneen ihastunut koska varasi aina vikan ajan! Todellinen syy oli, että mielellään otti vikan koska juurikin pelkäsi että myöhästyttää muut asiakkaat. Tämä siis yksityisellä puolella ja jatkuva vaiva jota joutui hoidattamaan usein.
Tunsin/tunnen molemmat osapuolet koska lääkäri mun tuttu ja häntä tuolle tutulle suosittelin. Jotenkin noloa lääkäriltä - ylpistynyt...
Jos ajanvaraus lääkäriin on niin tiheä, että siitä voi päätellä potilaan ”aina” varaavan jonkun tietyn ajan epäilisin luulosairautta. Vaan en olekaan lääkäri. Luulen lääkäreillä olevan parempia kykyjä päätellä luulosairauksia.
Ööö tuota noin, eiköhän moni varaa ensimmäisen tai viimeisen ajan siksi, että se sopii työaikoihin parhaiten. On kätevämpää käydä lääkärissä aamulla ennen töihin menoa, tai iltapäivällä töiden jälkeen, kuin poistua käymään kesken päivän.
No mutta privaatista moni lekuri tekee esim klo 16, 16.20, 16.40, jne klo 19 asti
Jos joku aina ottaa sen ekan tai vikan, onko outoa?
En todellakaan muista monelta potilas on edellisellä kerralla ollut hoidettavana. Kirjauksista täytyy muutenkin muistutella itselle, että millainen tapaus tää olikaan ja mitä olen suunnitelmaan edellisellä kerralla kirjannut. Täysin turha kysymys.
Minä yritän saada ajan ruokatunnille tai töiden jälkeen. Ei huvita ottaa vapaata lääkärissä käynnin takia.
Vierailija kirjoitti:
Hei, mä oikeasti tiedän yhden lääkärin, joka luuli että naispotilas on häneen ihastunut koska varasi aina vikan ajan! Todellinen syy oli, että mielellään otti vikan koska juurikin pelkäsi että myöhästyttää muut asiakkaat. Tämä siis yksityisellä puolella ja jatkuva vaiva jota joutui hoidattamaan usein.
Tunsin/tunnen molemmat osapuolet koska lääkäri mun tuttu ja häntä tuolle tutulle suosittelin. Jotenkin noloa lääkäriltä - ylpistynyt...
Lääkäri ei kertoisi sinulle salassapidettävää tietoa Shakespeare.
Varasin ekan ajan muutaman kerran koska ko lääkäri oli aina myöhässä. Sitten hän oli myöhässä ekoinakin aikoina, joten vaihdoin lääkäriä.
Enpä oo koskaan tullut ajatelleeksi. Ei mulla kyllä kovin pitkäaikaisia suhteita potilaisiini ole ollut ts olen vaihtanut työpaikkaa usein valmistumisen jälkeen. Tuskin muistaisin, että mihin aikaan viimeksi potilas oli vastaanotolla.
Ei lääkäri mutta kampaaja, kynsihuolto tms... itse varaan aina aamun ekan tai viimeisen ajan. Sanon varatessa suoraan, että eka tai vika aika, kiitos.
Mä otan mieluiten ekan ajan, ettei tartte koko päivää kytätä menoa, vaan pääsee sitten muihin touhuihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunsin/tunnen molemmat osapuolet koska lääkäri mun tuttu ja häntä tuolle tutulle suosittelin. Jotenkin noloa lääkäriltä - ylpistynyt...Lääkäri ei kertoisi sinulle salassapidettävää tietoa Shakespeare.
No eipä se salassa pidettävää ole, jos kertoo ystävälle että luulee henkilön x olevan ihastunut. Ei siinä mitään epikriisiä tarvitse läpikäydä.
Nyt kyllä menin sanattomaksi, kerrankin