Voiko ihmisellä olla mielestäsi hyvä itsetunto, jos hän turvautuu plastiikkakirurgiaan?
Kommentit (23)
Ehkä ei, koska ei hyväksy itseään sellaisena kuin on?
Kehonkuvanhäiriö jos pitää rintojaan suurentaa.
Voi toki. Ihmisellä voi olla vaikkapa kasvoissa jokin piirre, jonka muuttamalla rumasta voi tulla kaunis. Miksi sitä ei muuttaisi?
Mutta ongelmia tulee, kun huonoitsetuntoinen alkaa turvautua kirurgiaan eikä ole koskaan tyytyväinen.
Minusta on huvittavaa kun jotkut sanovat että kauneusleikkaukset nostavat itsetuntoa.
Varmaan väliaikaisesti tulee jotain itsevarmuutta, mutta perimmäiset ongelmat on ja pysyy.
Voi, ei jotain häiritsevää kohtaa kasvoissa tai vartalossa tarvitse hyväksyä. Mielestäni ennemminkin hyväitsetuntoinen tietää mitä haluaa ja tietää ansaitsevansa paremman olon.
Olen poistattanut kasvoista luomia plastiikkakirurgilla. Ei tuo ollut mikään itsetuntokysymys eikä minun itsetuntoni siitä noussut. Mutta naama näyttää kivemmalta ilman niitä rumia luomia, jotka ajan kanssa vaan kasvaa ja kasvaa.
Ei, mutta sen jälkeen kun leikkaus on tehty ja hän on tottunut tulokseen, niin voi.
Mulla on silikonit, ja kaveri Alko kehuskelee omia rintojaan mut vuoden päästä tästä hankki itse silikonit..
Ja siis muuten voi, mutta ulkosesti saattaa olla huono itsetunto..
Kaveri fixas hörökorvansa plastiikkakirurgian avulla. Toinen eripari rintansa.
Kummallakin sen jälkeen ollut loistava itsetunto. Eivät haikaile lisää toimenpiteitä.
Ei kai se välttämättä liity itsetuntoon. Voihan sitä haluta myös vaikka värjätä hiukset siksi, että on kiva näyttää omasta mielestään kauniilta. Tai voi hankkia kauniin kodin tai hienon auton.
Ei voi.
Jos on hyvä itsetunto pystyy elämään onnellisena ja tyyväisenä siinä kehossa minkä on saanut.
Mulla on hyvä itsetunto, olen ollut ihan tyytyväinen ulkonäkööni, mutta iän myötä silmäluomet alkaneet valahtaa alaspäin, ne kyllä leikkauttaisin, jos rahallisesti mahdollista. Muuten hyväksyn kasvojen vanhenemisen, enkä turvautuisi edes botoxiin.
Voi tietysti. Kauneus on miellyttävää. Miksi jokainen ei haluaisi olla kaunis. Plastiikkakirurgia on vain itsensä kaunistamista, elämän sulostuttamista. Mielestäni aivan kannattavaa. Itsetunto voi jopa nousta hyvän tuloksen myötä. Plastiikkakirurgia on myös elämän ottamista omiin käsiin, sanoivat sitten muut mitä sanoivat.
Mä olen aina halunnut tehdä plastiikkakirurgiaa sen takia, koska haluaisin nähdä miten kasvoni/kroppani voi muuttua. Olen elänyt tässä samassa jo useita vuosia, olisi kiva vaihtaa välillä!
Voi olla. Jos on sattunut esim. tapaturma, niin kyllä vaurioita voi korjata, ja kyse ei ole mistään itsetunto-ongelmasta. Itsensä voi tuntea oikein hyvin, ja silti haluta korjauttaa kokemansa ongelman.
Voi olla. Arvoista se on kiinni ja taloudellisesta tilanteesta: jos rahaa on paljon, niin tulee helpommin sitä käytettyä ulkonäköönkin kun ei se taloutta horjuta. Ehkä huonopalkkainen hyväitsetuntoinen karttaa kirurgiaan turvautumista, koska se elämänlaadun paraneminen kauneuden osalta vähentää taloudellista turvaa. Huonopalkkainen huonoitsetuntoinen priorisoi ulkonäön niin korkealle, että vaikka velkaantuu saadakseen haluamansa toimenpiteet.
Ihmisellä on mahdotonta olla hyvä itsetunto. Itsetunto tarkoittaa sitä että vertailee itseään muihin ja ajattelee sen vertailun kautta että "olen muihin verrattuna hyvä" tai "olen muihin verrattuna huono". Ihminen lähtee tuollaiseen vertailuun ainoastaan jos hänellä on huono itsetunto. Siis: jos ihmisellä on itsetunto niin se itsetunto on väistämättä huono.
Ainoa tapa välttää huono itsetunto on se että ei vertaile itseään muihin ensinkään. Se ei tarkoita sitä että silloin on hyvä itsetunto, vaan silloin ihmisellä ei ole itsetuntoa ensinkään, ihminen vain yksinkertaisesti on oma itsensä, ihmisen identiteetti tulee silloin hänen sisältään eikä vertailusta muihin ihmisiin.
Plastiikkakirurgiaan tuo ei välttämättä kauheasti liity. Sekä itsetunnollinen että itsetunnoton ihminen saattaa joskus käyttää plastiikkakirurgiaa. Joskin, plastiikkakirurgia taitaa olla huomattavasti yleisempää itsetunnollisten ihmisten keskuudessa. Siis, vastaus aloittajan kysymykseen: useimmiten jos ihminen käyttää plastiikkakirurgiaa niin se on sellainen ihminen jolla on huono itsetunto.
kyllä. Itsetunto ja ulkonäkö eivät liity aina suoraan toisiinsa. Sitä apitsi, mitäpä jos joku poistattaa vaan vaikka luomen? tuskin koko itsetunto on siitä kiinni?
plastiikkagirurgiaa tehdän myös muista syistä, kuin pelkästään ulkonäöllisistä.
Voi olla.