Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Foodora (= ravintola-aterioiden kotiinkuljettajafirma) jättää nyt ennakkoon maksetut tilausateriat "oven ulkopuolelle", mitä tarkoittaa?

Vierailija
06.06.2020 |

Mitä se tarkoittaa kerrostalossa asuville tilaajille? Jättääkö lähetti tilauksen kerrostalon ulko-oven eteen vai käytävän oven taakse? Soittaako ovikelloa ns. ykkösen kun on jättänyt ruoan oven taakse? Vai miten toi menee nyt? En vain avaa asunnon ovea, vaikka kuulen lähetin tulevan asunnon oven taakse ja painavan kelloa? Toisaalta jos oon maksanut tilauksen ennakkoon, ei minun kai tarvitsekaan avata, mutta mitä jos lähetti ei jätäkään tilausta käytävään vaan ottaa sen mukaansa jos ovea ei avata? Voiko siihen luottaa ettei lähetti vie ruokia mukanaan pois?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmaan ole rakettitiedettä? Ruoka jätetään oven ulkopuolelle, ja kuski poistuu paikalta koronariskin vähentämiseksi (koska joutuu tapaamaan mahdollisesti kymmeniä asiakkaita päivän aikana eri puolilta kaupunkia).

Toki mahdollista vain ennakkoon maksetuissa tilauksissa, mikä pätee sinun tapauksessa.

Vierailija
2/11 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asunnon oven ulkopuolelle, soittaa ovikelloa ja lähtee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin mikä siinä on vaikea tajuta? se soittaa sun ovikelloa muttei ojenna ruokaa vaan noukit sen siitä portaalta itse.

Vierailija
4/11 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä huudan läheteille oven takaa kiitos voi jättää oven taa. sitten odotan että menevät pois ja otan lähetyksen. monessa paikkaa voi jo tilatessa valita että jättää oven taa sitten huudan vaan kiitos. joskus soittavat puhelimella ja sanon siinä. foodorlta en ole tilannut,

Vierailija
5/11 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soittaa ovikelloa ja jättää tilauksen siihen.

Vierailija
6/11 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

niin mikä siinä on vaikea tajuta? se soittaa sun ovikelloa muttei ojenna ruokaa vaan noukit sen siitä portaalta itse.

Lähetti voi myös karjaista "on your knees" tai jotain muuta kannustavaa.

Vierailija
7/11 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu kai kotiinkuljettajasta,  kai on tarkoituksena että ruoka kävelee itsensä siihen asunnin oven eteen eikä rapun eteen. Itselleni on korona-ajan paketit ja ruoat tullut vähän vaihtelevasti - pizzalähetit ovat tulleet rappuun asti (ja molemmilla kerroilla unohtaneet tilaamani limsatölkin, mitä helv!), postipatet tulleet joko ovelle tai laittaneet paketin hissiin yksinään. Nespressokone saapui yksin hississä ja postipoika vilkutti lasihissin läpi alapihalta tarkistaen että sain paketin :D

Zooplussan "kotiinkuljetus" dumppasi kissanhiekkapaketit alakerran oven eteen, oli tosi kiva yksin niitä kömpelöitä painavia kuutioita sitten raahata kotiovelle yksin.

Ruokalähetit varmasti tulee ovelle asti, ainakin haluan uskoa niin.

Vierailija
8/11 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieleen meni kaikkien veikkaukset! Lähetti odotti oven takana että otan kasvokkain tilauksen vastaan. Lopulta avasin oven ja otin sitten. Olin maksanut ennakkoon.

ap

Vierailija
9/11 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pieleen meni kaikkien veikkaukset! Lähetti odotti oven takana että otan kasvokkain tilauksen vastaan. Lopulta avasin oven ja otin sitten. Olin maksanut ennakkoon.

ap

Minulle on käynyt juuri noin vaikka Foodoran sivuilla lukee että lähetit jättävät ruoan oven taakse. Tällä viikolla lisäsin Foodoran sivuilla lisätietoja kohtaan, että ruoan voi jättää oven taakse. Nyt jättivät ja poistuivat. Eli ei se aina kyllä toimi kuten pitäisi. Muutenkin työntekijät ovat ulkomaalaisia ja useat eivät taida osata suomen kieltä hyvin? Lisäksi taitaa olla riistoa työnantajan puolelta. Soisin näille ahkerille työntekijöille kunnon työpaikan.

Vierailija
10/11 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla yksi lähetti jätti oven taakse, tai no ylös meneville portaille jotka on siinä vieressä, ja lähti pois. Ei tarvinnut soittaa edes ovikelloa kun kerta oli jo soittanut alaoven summeria ja tiesin että oli tulossa. Toinen lähetti taas soitti ovikelloa ja ojensi tilauksen normaalisti. Tämä siis vaikka viestikentässä lukee, että voi jättää ulkopuolelle.

Ei se ihan oikeasti ole rakettitiedettä, paitsi ehkä joillekin niistä läheteistä.

Vierailija
11/11 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä päin foodoran kuski soittaa ovikelloa ja odottaa käytävällä kauempana että avaat.

Wolttilaiset jättää lähetyksen, soittavat kelloa ja karkaavat.

Siinä mielessä foodoralla parempi, varmistavat kauempaa että asiakas oikeasti saa lähetyksen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kahdeksan