Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi ihmiset ylpeilevät esim ÄO:lla tai varallisuudella? Onhan niitä parempiakin mittareita

Vierailija
06.06.2020 |

Ihminenhän kantaa mukanaan koko historiaansa. Jos jollain on korkea äo ja paljon rahaa, mutta ihmisenä muuten keskinkertainen, eli saamaton, katkeroitunut, tekopyhä jne., tarkoittaahan se, että se korkea äo ja kyky hankkia varallisuutta eivät ole olleet riittäviä käsittelemään ja ratkaisemaan elämän ongelmia.

Eikö paras mittari ihmisen arvioimiseen ole kokonaisuus? Onhan niitäkin tapauksia, jotka ovat kohdanneet suuria ongelmia ja sen seurauksena lannistuneet, mutta aina löytyy joku joka on kohdannut vielä suurempia vastoinkäymisiä - ja onnistunut selättämään ne.

Tunnen monia ihmisiä, joilla on esim korkea äo ja paljon rahaa, jotka eivät kuitenkaan ihmisinä ole kadehdittavia. Minun silmissäni he ovat epäonnistuneet.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitat siis sitä, että lasketaan kaikista ominaisuuksista ja varallisuudesta keskiarvo, ja pannaan ihmiset sen perusteella paremmuusjärjestykseen?

Vierailija
2/13 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatukseni, kun työhaastattelussa saan kuviotestejä eteeni: voi vttu, ei kiinnosta tällainen pelleily.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmiset ylipäätään ylpeilisivät millään? Varallisuuteen liittyy aina valtavaa syyllisyyttä, tajusi sitä itse tai ei. Älykkyys on synnynnäistä, joten sama jos ylpeilisi ihonvärillään. Asia on lopultakin niin, että samanarvoisia olemme kaikki.

Vierailija
4/13 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitat siis sitä, että lasketaan kaikista ominaisuuksista ja varallisuudesta keskiarvo, ja pannaan ihmiset sen perusteella paremmuusjärjestykseen?

Ei me voida laittaa ihmisiä paremmuusjärjestykseen, koska emme tiedä kaikkia ominaisuuksia ja niiden syitä ja seurauksia. Miksi kuitenkaan pitäisi arvioida yhden tai kahden ominaisuuden perusteella ihmisiä? Kokonaisuus on kuitenkin kaikkien nähtävillä.

ap

Vierailija
5/13 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimenomaan.

Minäkin teen aina niin, jos meinaan jäädä väittelyssä tai tappelussa alakynteen, tuon ilmi että mun qullini on isompi kuin muilla.

Toimii.

Vierailija
6/13 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ÄO:lla on sinänsä turha kehua vaikka pääsisi Mensaan heittämällä, koska se peritään (useiden tutkimusten mukaan äly peritään laajalti äidin puolelta).

Varallisuudella turha päteä etenkin jos sen on perinyt, Suomessa on hyvin harvoja jotka omin avuin tehneet omaisuutensa. Oikeaan sukuun syntyminen ei ole mikään oma ansio.

Vierailija
7/13 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmiset ylipäätään ylpeilisivät millään? Varallisuuteen liittyy aina valtavaa syyllisyyttä, tajusi sitä itse tai ei. Älykkyys on synnynnäistä, joten sama jos ylpeilisi ihonvärillään. Asia on lopultakin niin, että samanarvoisia olemme kaikki.

Ehkä ylpeily oli väärä sana. Ehkä olisi pitänyt sanoa "miksi ihmisiä arvioidaan niiden parin ominaisuuden perusteella".

ap

Vierailija
8/13 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä onko tuo oman kateellisuuden projisoiminen toisten ylpeilyksi kokonaisuuden kannalta erityisen positiivinen asia.

Vierailija
9/13 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ylpeä älykkyysosamäärästäni. Kuten koulutuksestani. Ja siitä, että olen hoitanut raha-asiat hyvin.

Olen ylpeä siitä, että nousin tähän pisteeseen lähtökohdasta alkoholisoituneet vanhemmat ja köyhyys. Miksi en olisi ylpeä?

Välillä olen ollut katkera ja vihainen elämälle, lähinnä siksi, että olisin halunnut samanlaiset lämpimät suhteet vanhempiin ja tukea, kuten useimmat opiskelukaverit saivat. Mutta tästä huolimatta olen ylpeä jopa niinkin hassusta asiasta, kuin Mensan testissä testattu ÄO.

Vierailija
10/13 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne ketään, jolla olisi mitään syytä tuntea ylpeyttä mistään.

Vierailija
11/13 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen ylpeä älykkyysosamäärästäni. Kuten koulutuksestani. Ja siitä, että olen hoitanut raha-asiat hyvin.

Olen ylpeä siitä, että nousin tähän pisteeseen lähtökohdasta alkoholisoituneet vanhemmat ja köyhyys. Miksi en olisi ylpeä?

Välillä olen ollut katkera ja vihainen elämälle, lähinnä siksi, että olisin halunnut samanlaiset lämpimät suhteet vanhempiin ja tukea, kuten useimmat opiskelukaverit saivat. Mutta tästä huolimatta olen ylpeä jopa niinkin hassusta asiasta, kuin Mensan testissä testattu ÄO.

Tottakai saat olla ylpeä niistä ominaisuuksista, joista nyt olet ylpeä. Itse kiinnittäisin enemmän huomiota siihen, oletko katkera elämälle vai ei.

Vierailija
12/13 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä onko tuo oman kateellisuuden projisoiminen toisten ylpeilyksi kokonaisuuden kannalta erityisen positiivinen asia.

Passiivisaggressiivisuutta ilmassa... Ehkä itse projisoit?

Vierailija
13/13 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saannut hyvät pointit testeistä. Ei tossa ole mielestäni mitään mistä muille ylpeillä, tai edes kertoa. Ystävinä paljon erityyppisiä ihmisiä, tyhmää olisi heidän lokeroiminen.