Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Laihojen ja omituisten naisten viehätys

Vierailija
06.06.2020 |

Makuja on tietysti monia, mutta olen viime aikoina havainnoinut, että joitakin miehiä viehättävät ja kiehtovat suunnattomasti laihat, introvertit ja potentiaalisesti hieman mielenterveysongelmaiset naiset. Tarkoitan siis sellaista tiettyä naistyyppiä, johon varmasti monet ovat törmänneet: josta ei oikein tiedä onko lintu vai kala, eikä juuri sano mitään isommassa porukassa, tuijottelee vain hiustensa takaa tai luomiensa alta ja on todella siis selvästi tavanomaista laihempi, selvästi alipainoinen. Näitä oli jo teiniaikoina koulussa.

Juuri taannoin oli tämä tuli ilmi eräässä työporukan vapaa-ajan kokoontumisessa, jossa (jättimäisen) työpaikan kiinnostavimpana naisena useampi peruspertti-tyyppinen mies piti juuri tämänkaltaista henkilöä. Kyseinen nainen ei tosin ollut tiettävästi pätkääkään kiinnostunut kenestäkään heistä, hänellä oli aivan erityyppinen poikaystävä (vähän samanlainen kuin hän). Eräässä haastattelussa tai nettikeskustelussa (en muista kummassa) aika vakavasti anorektikko kertoi saavansa paljon huomiota miehiltä, tosin ei ollut siitä välttämättä mitenkään ilahtunut.

Mietinkin onko tuon taustalla jotain muuta kuin vaan yksilökohtaiset mieltymykset?

Tarkoitus ei todellakaan ole pilkata tai dissata laihoja, introvertteja tai mielenterveysongelmaisia naisia, laihuus tässä tapauksessa mainitaan siis siksi, että se toisinaan liittyy syömishäiriön muodossa noihin piirteisiin (hoikka voi toki olla muutenkin, eikä siinä ole mitään ongelmaa), eikä se ole minulta pois jos miehet heistä kiinnostuvat. Omituisella tarkoitan lähinnä vetäytyvää pintavaikutelmaa, enhän minä heidän persoonastaan tiedä. Lähinnä asiassa kuten mainitussa tapauksessakin kiinnostaa se mikä miehiä heissä kiinnostaa, en itse asiassa lainkaan pitänyt tavasta millä kyseisestä naisesta puhuttiin (aika härskisti), eikä vaikuttanut siltä että miehiä olisi kiinnostaneet hänen syvimmät ajatuksensa lainkaan, vaan ihastus perustui johonkin yleiseen olemukseen, paremman sanan puutteessa. Onko tuossa vain kyse vain laihuuden ihannoinnista (joka osoittaa vääräksi sen mitä aina väitetään ettei miehet piittaa naisten painosta), vai jostain kuvitellusta persoonasta, jota nainen voi olla tai ei.

Mielestäni hiljakkoin esitetyssä Normaaleja ihmisiä sarjassa Marianne edusti hieman tätä tyyppiä, vaikkei ollut tosin loppupeleissä aivan niin introvertti. Hänenkin tapauksessaan miehet lähestyivät häntä vaikkei hän sanonut oikein mitään, eikä varsinkaan mitään miellyttävää.

Kommentit (104)

Vierailija
1/104 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä tavalla härskisti hänestä puhuttiin?

Vierailija
2/104 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinua kiinnostaa tämä asia?

Onko nainen sinusta jotenkin ikävä? Jotenkin jutustasi saa sellaisen kuvan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/104 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä mitä miehet noissa näkee.

Vierailija
4/104 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halusin vain tulla tähän kärkeen sanomaan, että kyseessä on olemassa oleva mutta marginaalinen ilmiö.

Tunnistin kuvauksesta itseni, mutta en ole omalta osaltani kokenut erityisempää vientiä.

Skippaan kuitenkin työpaikkojen pikkujoulut, koska en jaksa sitä mahdollista selkääntaputtelua, kun on mieskööri vuoden kulkenut Mirkun haaremissa, mutta pikkujouluissa sitten tullaan taputtelemaan selkään, että "oot sinäkin Minna ihan nätti nainen" (vaikkei me sua töissä huomata).

Vierailija
5/104 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä mitä kukaan näkee kaltaisessasi ilkeässä ihmisessä.

Vierailija
6/104 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei laiha introvertti ole viehättävimmästä päästä. Eiväthän he edes säteile tai omaa tervettä kroppaa. Se on fakta.

Vierailija
7/104 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, toisin kuin naisilla, miehillä on lukuisia eri makuja naisten suhteen. 

Miehillä ei ole sellaista kuin naisilla, että "kaikki" pitäisivät jostain tietyntyyppisestä vastakkaisen sukupuolen edustajasta. Kaikenlaisille naisille löytyy faninsa. 

Tosiaan, eri muotoisista naisista pitäminen on ihan niin perusjuttua kuin vain voi olla. Miehistä löytyy niitä jotka tykkäävät todella lihavista naisista ja niitä jotka tykkäävät vastaavasti todella laihoista naisista. Puhutaan siis ääripäistä. 

Usein mieltymykset eivät myöskään ole sinänsä rationaalisia. Itse esim. tykkään vihaisen ja torjuvan oloisista naisista. Missä ei sinänsä luulisi olevan mitään järkeä. En vain kuitenkaan innostu samalla tavalla jos nainen kovasti tekee itseään tykö ja on ystävällinen. 

Vierailija
8/104 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei laiha introvertti ole viehättävimmästä päästä. Eiväthän he edes säteile tai omaa tervettä kroppaa. Se on fakta.

Ja lihava säteilee?😂

Vierailija
9/104 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite etsin naista joka on tosi laiha älyttömän iso tissinen eikä silikoneja.

Vierailija
10/104 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No luettele mitä terveysvaivoja ja -riskejä heillä sitten on?

Vierailija
11/104 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Johan sen sanoin. Laiha kroppa ei ole terveen näköinen. Nyt siis puhutaan ihan luuviuluista joista näkee että laihuus on mennyt liiallisuuksiin. Tervettä miestä viehättää normaali naisellinen kroppa muodoilla.

Vierailija
12/104 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä tarvittaisiin nyt sellainen terve linjaus. Kaikille on faninsa. Kukaan nainen tai toinen mies ei voi tuomita, minkä näköisestä aikuisesta naisesta joku mies tykkää.

Se, että osa miehistä pitää alipainoisia naisia kaikkein viehättävimpinä, ei kuitenkaan tarkoita, että muidenkin naisten tulisi nyt ehdottomasti laihduttaa.

Kuten sanottu, kaikille on faninsa. Kaikki voivat jatkaa elämäänsä tyytyväisinä.

Vierailija
13/104 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin alipainoinen kun olin exäni kanssa. Hän kehui kuinka olen ihan mallin mitoissa ja ylpeä on kun pidän itseni kunnossa, kaikki kuulemma oli kateellisia musta.

Kai mä olin sit jonkunlainen esittelykappale jolla pönkitti omaa egoaan. Olin myös hiljainen ja ujo ja hieman massasta poikkeava jolla ei juuri kokemusta, ehkä se on se valloittamisen tunne josta puhutaan? Tuo ainakin jaksoi koittaa vuosia jo kun itse oli edellisissä suhteissaan.

Laihuus varmasti myös herättää joissain miehissä jonkinlaisen suojeluvietin, tuntevat itsensä miehekkäämmiksi hento nainen vierellään, onhan se varmaan kivaa miehelle että jaksaa nostaa naisensa.

Nyt oon ihan normaalipainoinen, välillä ollut jopa pullea ja tuntuu että enemmän mulla on ollut menekkiä vähän lihaisampana.

Vierailija
14/104 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinun mielipide ei tee asiasta faktaa. Oletko itsekeskeinen? Tai kateellinen?

Säteile mitä 😂

Vierailija
15/104 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Johan sen sanoin. Laiha kroppa ei ole terveen näköinen. Nyt siis puhutaan ihan luuviuluista joista näkee että laihuus on mennyt liiallisuuksiin. Tervettä miestä viehättää normaali naisellinen kroppa muodoilla.

Onko se, ettei "ole terveen näköinen" sinun silmissä oikea terveysriski? Ei kaikki normaalipainoisetkaan näytä terveiltä! En silti alkaisi heitä sairaiksikaan haukkumaan pelkän ulkomuodon perusteella.

Vierailija
16/104 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Materiaaliahan löytyy sitten kuhan vaan osaa googlettaa. On laihaa, pulleetta, lihavaa, nuoresta aikusesta mummooon. Kaikille jotain.

Vierailija
17/104 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinun mielipide ei tee asiasta faktaa. Oletko itsekeskeinen? Tai kateellinen?

Säteile mitä 😂

Alipainoinen nainen usein näyttää sairaalta eikä sen pitäisi miestä viehättää. Se on evolutiivinen fakta. En ole kateellinen. Oletko sinä?

Miksi olisin haukkujalle kateellinen.

Olen itsekin hyvin hoikka, söin eilen pizzaa ja nyt pastaa. Minulla ei ole syömishäiriötä.

Vierailija
18/104 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin hyvä huomio!

Ja toisia viehättää lihavat, äänekkäät ekstrovertit

... joiden elämäntehtävä on koti ja perhe eikä aikaa filosofisille pohdinnoille ole ja kaikki ihanat omat omituisuudet otetaan nauraen vastaan eikä vaivauduta psykologille.

Vierailija
19/104 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän naisen tärkein tehtävä on näyttää laihalta, onhan se fakta.

Vierailija
20/104 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa pidetään laihoina  myös normaalipainon alarajalla olevia. Hoikemmilla on kuitenkin yleensä vyötärö ja he näyttävät nuoremmilta kuin tätimäisesti pulskiintuneet kanssasisarensa.

Suurin osa suomalaisista ylipainoisia, joten kyllä hekin kumppanin löytävät - itse asiassa Suomessa moni mies tykkää selvästi pikemminkin vähän lihavammasta kui hoikasta.

Ikisinkkunaisissakin todella paljon hoikkia naisia, yleensä sinkkunaiset pitävät muutenkin itsestään parempaa huolta kun parisuhtessa olevat. Miehillä taas usein toisinpäin, koska vaimot pitävöt huolta miehistään ja etenkin vanhemmilla miehillä tämä oikein korostuu.