Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teillä paljon ulkomaalaisia tuttuja? Mistä maasta?

Vierailija
06.06.2020 |

Missä tapasitte?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Seuraavista maista:

Kanada, Yhdysvallat, Meksiko, Kolumbia, Ecuador, Chile, Argentina, Norja, Ruotsi, Tanska, Islanti, Saksa, Ranska, Itävalta, Sveitsi, Kroatia, Italia, Espanja, Portugal, Iso-Britannia, Australia, Israel, Intia, Etelä-Korea, Japani.

Olen asunut, opiskellut ja työskennellyt useassa eri maassa. 

Vierailija
2/25 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On. Seuraavista maista:

Kanada, Yhdysvallat, Meksiko, Kolumbia, Ecuador, Chile, Argentina, Norja, Ruotsi, Tanska, Islanti, Saksa, Ranska, Itävalta, Sveitsi, Kroatia, Italia, Espanja, Portugal, Iso-Britannia, Australia, Israel, Intia, Etelä-Korea, Japani.

Niin joo, ja vielä:

Viro, Liettua, Bulgaria.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan on ollut tuttuja Turkista, Etelä-Afrikasta ja Afganistanista. Turkista tulleisiin tutustuin yläasteella, kun yksi perheen lapsista tuli luokalleni. Jonkimmoisia kavereita meistä tuli. Etelä-Afrikasta tulevaan heppuun tutustuin yliopiston kirjastossa. Oli ilmeisesti seuraillut miuta ja havainnut jotain mielenkiintoista, kun tuli juttelemaan ja kysäisi sitten, että voisi olla kiva tehdä joskus jotain yhdessä. Ja Afganistanista tulleeseen tutustuin sitten meidän muuttaessa hänen naapuriinsa, tuli tarjoamaan apua muutossa. Mukavia heppuja kaikki, vaikka joskus toki kulttuurierot saattoivat aiheuttaa pientä hämmennystä osan kanssa, mutta ihan ymmärrettäväähän se on. Nykyisin valitettavasti ei olle enää oltu yhteydessä, elämä on vienyt eri suuntiin.

Vierailija
4/25 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On. Seuraavista maista:

Niin joo, ja vielä:

Viro, Liettua, Bulgaria.

Käytännössä olen tuntenut/tunnen ihmisiä oikeastaan kaikista Pohjois- ja Etelä-Amerikan maista, Euroopan maista, Australiasta, Uusi-Seelannista, Japanista, Koreasta, Intiasta ja Kiinasta. Tuttuja siis opinnoista, työkuvioista ja asumisesta eri maissa.

Vierailija
5/25 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Eniten brittejä , tanskalaisia ja saksalaisia ja australialaisia. Sitten ruotsalaisia, norjalaisia, venäläisiä, alankomaalaisia, italialaisia, espanjalaisia, romanialaisia, kanadalaisia, jenkkejä.

Tässä on kyllä selvä länsimaa- ja eurooppapainotus.

Olen tavannut nämä töissä. Olen myös asunut ulkomailla, mutta sieltäkin lähinnä on työtuttuja.

Vierailija
6/25 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kateellinen teille joilla on. Minulla ei ole yhtään, vaikka toivoisin kovasti. No, eipä ole kavereita muutenkaan.

Vierailija
7/25 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On. Seuraavista maista:

Minkälaisia ovat amerikkalaiset? Näin yleisesti?

Vierailija
8/25 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töiden kautta olen tutustunut ja ystävystynyt venäläisen, virolaisen, irakilaisen, thaimaalaisen ja saksalaisen kanssa. Yksityiselämän puolella taas norjalaisen, irlantilaisen ja britin kanssa.

Vierailija
9/25 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylivoimaisesti suurin osa ystävistäni ja tutuistani on ulkomaalaisia. Päivittäin olen tekemisissä belgialaisen, amerikkalaisen, egyptiläisen, unkarilaisen, intialaisen, puolalaisten, kamerunilaisen, englantilaisen, ja kiinalaisen kanssa.

Vapaa-ajalla tsekkiläisten, slovakialaisten, australialaisen, ranskalaisen, syyrialaisen, ruotsalaisten, venäläisten, espanjalaisen, italialaisen, kanadalaisen, nepalilaisen kanssa.

Ja aina löytyy lisää ☺️❤️.

Vierailija
10/25 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On. Eniten brittejä , tanskalaisia ja saksalaisia ja australialaisia. Sitten ruotsalaisia, norjalaisia, venäläisiä, alankomaalaisia, italialaisia, espanjalaisia, romanialaisia, kanadalaisia, jenkkejä.

Olen tavannut nämä töissä. Olen myös asunut ulkomailla, mutta sieltäkin lähinnä on työtuttuja.

Totta. Paitsi että korkean osaamisen työkuvioissa on myös japanilaisia, korealaisia, intialaisia ja kiinalaisia usein.

Vierailija
11/25 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On. Seuraavista maista:

Täysin mahdoton yleistää. Riippuu täysin siitä, mistä osasta maata on ja mistä yhteiskuntaluokasta. 

Vierailija
12/25 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Zairesta, Kamputseasta, Itä-Saksasta, Preussista, Neuvottomuusliitosta, Burmasta, Etelä-Rohdesiasta, Dahomeystä, Pippurirannikolta, Ylä-Voltasta, Mantsuriasta, Biafrasta, Abessiniasta

Vierailija
13/25 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herranen aika, en voi muistaa mistä kaikki tuttuni ovat kotoisin. Työssä jossa reissaan kokoajan ympäri maailmaa tapaa ja tutustuu jatkuvasti eri ihmisiin. Enemmän tunnen ulkomaalaisia, kuin suomalaisia.

Vierailija
14/25 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amerikklaiset ovat tsekkiläismäisiä, saksalaismaisia, norjalaismaisia, kuubalaismaisia, kiinalaismaisia, irlantilaismaisia, italialaismasia, Korealiaismaisia, puolalaismaisia, suomalaismaisia, ranskalaismaisia, meksikolaismaisia, elsalvadorilaismaisia, dominaklaanitasavaltalaismaisia.....

Vierailija
15/25 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta. Paitsi että korkean osaamisen työkuvioissa on myös japanilaisia, korealaisia, intialaisia ja kiinalaisia usein.

Joo, ja munkin tutuissani on muutama japanilainen, mutta ne asuu Australiasssa ja pari korealaista, mutta ne asuu Kanadassa, joten laskin heidät näihin jälkimmäisiin maihin. Kiinalaisia ja intialaisia ei ole tutuissa, vaikka työkuvioissa aina silloin tällöin tulee vastaan. Tää liittyy lähinnä siihen, missä omalla alalla on tärkeimmät kuviot. Kiina on tulossa, muttei vielä ihan siellä, eikä sinne myöskään haluta töihin meidän alalla koska palkat on hyvät mutta poliittiset rajoitteet on isot siinä, mitä voi tehdä (esim pelejä voi tutkia tekniikan ja valtiontalouden kannalta, muttei yhteiskunnallisten vaikutusten, alakulttuurien tai esim yksityistalouden kannalta) Tutkimusalalla vapautta pidetään tärkeämpänä kuin palkkaa.

Vierailija
16/25 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On. Seuraavista maista:

No esim. chileläisten ja kanadalaisten välillä voitaisiin todeta melkoisia eroja, näin yleisesti. Jo pelkkä USA on valtavan monimuotoinen ja monikulttuurinen valtio, kaikista amerikkalaisista puhumattakaan.

Vierailija
17/25 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari turbaanipäätä vinku-Intiasta ja yks koukkunokka Berliinistä.

Vierailija
18/25 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein koko maapallolta joku, joihinkin pidän aktiivisestikin yhteyttä. Harrastuksissahan näitä tapaa.

Vierailija
19/25 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen opiskelija ja harrastan harrastusta, jolla on hyvin kansainvälinen yhteisö, koska harrastajia esimerkiksi Suomessa on vain joku sata. Lisäksi olen ollut neljästi vaihdossa lyhyempiä ja pidempiä aikoja. Mulla on kavereita Briteistä, Ranskasta, Saksasta, Espanjasta, Venäjältä, Latviasta, USA:sta, Kanadasta, Kiinasta, Indonesiasta, Australiasta ja Italiasta. Hassusti en taida tuntea esim. ketään ruotsalaista tai virolaista. Puolissakaan noita maita en ole käynyt, vaan osa kavereista on nettikavereita, joiden kanssa viestitellään ja soitellaan. Osa taas on koteihinsa palanneita vaihtareita, jotka olivat täällä joskus.

Vierailija
20/25 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun työskentelee kansainvälisissä yrityksissä missä 90% on jotain muuta kuin suomalaisia:) Osan kanssa ystäviä, osan tuttuja, osan vain kollegoita.

Omassa perheessä ja suvussa verta venäjältä, karibialta, etelä-euroopasta ja afrikasta:D

Mut kasvatettiin kansainväliseksi jo 70 -luvun tsitteessa.