Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teillä kokemuksia ryhmätyöhaastattelusta?

Vierailija
05.06.2020 |

Sellainen olisi edessä. Onko mitään vinkkejä kuinka saisin työpaikan itselleni?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, ja se on persiistä. 

En ole saanut ikinä työpaikkaa.

Vaikka miten yrittää parhaansa päästä sanomaan parhaat vastaukset ja olla pirteä ja sosiaalinen, ja vähän yrittää vaikuttaa ryhmän vetäjältä mutta ei liian tyrkyltä päällepäsmäriltä, on se todella, todella ärsyttävää touhua.

Vierailija
2/21 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin oma itseni, en tullut valituksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kokemusta.

Antamillasi pohjatiedoilla en pysty antamaan minkäänlaista vinkkiä.

Jos ulosantisi on tätä mitä postauksessasi, uskon vakaasti ettet tule paikkaa saamaan.

Vierailija
4/21 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden kerran oli tuollaisessa ja mielestäni tuollainen on ihan typerä. Siellä oli yhteensä 5 ihmistä. Eikö voi jo etukäteen valita työhakemuksen perusteella näistä 5:stä se "paras" ja kutsua vain hänet työhaastatteluun. Mitä tässä haetaan takaa? Ajan säästöäkö, kun otetaan 5 kerralla. 5 kärpästä yhdellä iskulla :D

Itseäni ei valittu työtehtävään. Ja johtui varmaan siitä, että olin liian hallitseva persoona. Muut olivat aika hiljaisia hissukoita. Aina kun kysyttiin joku kysymys, niin meikäläinen pamautti ensimmäisenä vastauksen ja pyrin vastaamaan niin, että muille ei jäisi mitään ns. "omaa sanottavaa". Eivät varmaan tykänneet. 

Vierailija
5/21 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole röyhkeä ja jyrää muut. Vastaa kysymyksiin ensimmäisenä, mutta anna näyttävästi suunvuoro myös hitaille ja hiljaisille, "sä et ole sanonut vielä mitään, mitä ajattelet tästä" jne. Näillä opeilla muut ovat karsineet minut.

Vierailija
6/21 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi olkoon. Millä alalla tuollaisia käytetään?

Vierailija
7/21 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut useita kertoja, mutta en ole saanut työpaikkaa. Kerran olin todella oudossa ryhmähaastattelussa. Psykologi ja joku pikkupäällikkö istuivat eri puolilla huonetta, johon oli asetettu tuolit rinkiin. Psykologi aloitti: ”Onko kaikilla nyt mukava olo? Millainen oli matka tänne?” Minulla pyöri vain päässä, mitä se sillä hakee, että millainen oli matka työhaastatteluun, mitä siitä voi psykologisesti päätellä.

Vierailija
8/21 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut kaksi kertaa, ja kummallakaan se suulain ja eniten yrittänyt ei tullut valituksi. Ole oma itsesi.

Vierailija
9/21 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan on kiusaamista.

Vierailija
10/21 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ryhmähaastattelut kuuluvat vain johonkin teinien kesätyöpaikkoihin joissa saadaan 1500 hanttihommiin hakenutta hakijaa käsiteltyä mahdollisimman nopeasti ja nähdään että kuka ei nyt ole aivan sekaisin. Aikuisten ammattilaisten työpaikoissa ryhmähaastattelut ovat iso punainen lippu, en kuunaan menisi töihin firmaan joka niitä järjestää. Kyllä sen verran täytyy olla kunnioitusta työntekijöitä kohtaan ettei käske johonkin nöyryyttävälle uimapukukierrokselle kun ei viitsi nähdä sitä vaivaa että haastattelisi yksitellen.

Vierailija
11/21 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdessä ryhmähaastattelussa kysyttiin, millainen tiimipelaaja olet. Vastasin, että teen mielelläni töitä tiimeissä (valhe) ja että mielestäni eriävät mielipiteet täydentävät toisiaan, jolloin saadaan paras lopputulos (enkä ole edes tuota mieltä). Kysymys oli sikäli ihmeellinen, että työhön ei oikeastaan pitänyt sisältyä mitään erityisempää ryhmissä työskentelyä.

Vierailija
12/21 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut. Samoja juttuja kun toi yks kirjoitti eli kysymyksen jälkeen odota hetki jos joku muu haluaa vastata, jos ei, vastaa itse. Sen jälkeen kysy toisilta mielipidettä "mitä mieltä sinä olet?" Keskitä kysymys johonkin henkilöön. Jos tapahtuu sama uudestaan, kysy eri henkilöltä "mitä mieltä sinä olet?".

Älä kysy koko ryhmältä sillä näyttää huonolta, kaikki ei voi vastata samaan aikaan. Ja sen jolta juuri kysyit, sama kun heittäisi bussin alle. Näin voit kipata bussin alle yksi toisensa jälkeen. Sain tällä taktiikalla itse paikan.

Vierailija
13/21 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verottaja haki jotain tallentajaporukkaa ryhmähaastattelun kautta.

Olihan se kokemus, taisin olla vanhimmasta päästä siellä ryhmässä. Ja tästä on kuitenkin joku kymmenen vuotta aikaa.

Kuuntelin niiden lukiolaisten vankkumatonta uskoa itseensä: "olen tosi hyvä tekemään montaa asiaa yhtä aikaa eikä keskeytykset häiritse yhtään". Minä tiesin jo silloin, että jatkuva keskeyttäminen vaikuttaa varsinaisen työn laatuun. Mutta ehkä ne nuoremmat tunsivat myös itsensä; minä en tullut valituksi.

Vierailija
14/21 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut kaksi kertaa, ja kummallakaan se suulain ja eniten yrittänyt ei tullut valituksi. Ole oma itsesi.

Se tulee valituksi, joka esittää mielipiteensä mutta antaa myös muille puheenvuoron. Jos olisin ollut oma itseni en ikinä olisi saanut paikkaa. Siellä pitää pelata peliä.

Nro12

Vierailija
15/21 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kokemusta ja se on mukava tunne heti ensimmäisen minuutin jälkeen kun tajuaa että kaikki muut ovat kokeneempia. Omat mokat ei haitannut kun näki miten muut mokaili vielä pahemmin.

Vierailija
16/21 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhdessä ryhmähaastattelussa kysyttiin, millainen tiimipelaaja olet. Vastasin, että teen mielelläni töitä tiimeissä (valhe) ja että mielestäni eriävät mielipiteet täydentävät toisiaan, jolloin saadaan paras lopputulos (enkä ole edes tuota mieltä). Kysymys oli sikäli ihmeellinen, että työhön ei oikeastaan pitänyt sisältyä mitään erityisempää ryhmissä työskentelyä.

Olet lähtenyt muuten "oikealle" linjalle. Työhaastatelussa pitää osata valehdella. Ei saa olla rehellinen.

Itse inhoan ihmisten kanssa työskentelyä, ylitöitä, kiirettä, painetta, taipumista työelämässä yms. Mutta jos kysytään, että Kestätkö kiirettä ja painetta, niin siihen on pakko (!) vastata kyllä, jos vastaat ei, sinua ei valita tehtävään. 

Joskus 20-vuotiaana pikkuisena olin eka kerran työhaastattelussa ja olin todella lapsellinen. Vastasin kaikkin kysymyksiin rehellisesti. Nyt 35-vuotiaan tiedän tasan tarkkaan, jos työpaikan haluaa saada, pitää osata olla kylmän laskelmoiva ja pitää osata myös valehdella. Käyttää vähän kyynärpää tekniikkaa.

Ei työelämässä pärjää jos olet kiltti ja rehellinen. Ja tämä on Fakta. Kylmä ja laskelmoiva pärjää. Kylmä ja laskelmoiva saa myös palkankorotuksen. 

Vierailija
17/21 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se tulee valituksi, joka esittää mielipiteensä mutta antaa myös muille puheenvuoron. Jos olisin ollut oma itseni en ikinä olisi saanut paikkaa. Siellä pitää pelata peliä.

Nro12

Kyllä ne valitsee niitä itsevarmoja päälle päsmäreitä joilla on joka asiaan mielipide.

Vierailija
18/21 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä et muutenkaan olisi pystynyt antamaan positiivista/kehittävää vinkkiä. Trollailet tällä palstalla säännöllisesti nimimerkilläsi.

Ukko37 kirjoitti:

On kokemusta.

Antamillasi pohjatiedoilla en pysty antamaan minkäänlaista vinkkiä.

Jos ulosantisi on tätä mitä postauksessasi, uskon vakaasti ettet tule paikkaa saamaan.

Vierailija
19/21 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi työnantajat haluaa töihin valehtelevia ihmisiä :o uskomatonta tää nykymaailma.

Vierailija
20/21 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kerran työpaikan ryhmähaastattelussa. Kyseessä oli työ sosiaalialan ohjaajaksi.

Koko työpaikan pieni henkilökunta (noin 10 henkilöä) olivat puolikaaressa pöytien äärellä huoneen toisella puolella ja me 10 (vai 12) työhaastateltavaa olimme toisessa puolikaaressa pöytien äärellä huoneen toisella puolella. 

Jokainen meistä vastasi lyhyesti vuorollaan kuhunkin kysymykseen. Ei ollut siis tarkoitus "kilpailla" huutomeiningillä omaa vuoroa, vaan haastateltavat halusivat kuulla kaikkien vastaukset vuorollaan. 

Kaipa se antaa oman vaikutelman ihmisestä, kun ollaan ryhmässä?

Minä olin yksi niistä kolmesta, jotka tuonne otettiin töihin. 

Ryhmätilanteessa on tietysti se etu, etteivät kysymykset voi mennä kovin henkilökohtaiselle tasolle tai "asiattomuuksiin" kuten että ethän ala ihan heti tekemään lapsia jos sut valitaan... tms.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yksi