Mihin sairauteen tämä viittaa!!!??? Outoja oireita joille löydy fyysistä syytä?
- oudot laihtumiset. Painoni sahaa edes takaisin ja välillä olo on tosi riutunut ja myös näytän sille. Olen kuitenkin normaalipainoinen ja paino palaa kyllä takaisin parin viikon sisällä. Kunnes taas joku päivä tuo alkaa uudelleen alusta...
Epäilen, että kyseessä on jonkilainen nestemäärän vaihtelu kehossa onko tuo korkeampi paino alunperinkin ollut turvotusta?
- vatsavaivat. Kärsit melko usein ummetuksesta.
- virtsaamispakko esintyy viikottain ja jopa päivittäin. Rakko ei ilmottaa yhtäkkiä, että nyt on tällä sekunnilla päästävä vessaan ja välillä jopa karkaa virtsaa. Tosiasiassa kuitenkaan rakko ei ole täynnä tai edes puolillaankaan. Tuo pakottava tarve vain iskee...
- motorikaan vaikeudet. Toisina päivinä tuntuu, että kaikki sujuu hyvin, mutta toisena taas kävelykin on niin vaikean tuntuista ja takkuilevaa, että saan hävetä ulkona liikkuessa. Sama myös näin päivinä autolla ajo on tuntuu hankalemmalta.
Ikäänkuin olisin älyllisesti taantunut. Ja on vaikeaa edes yrittää vaikuttaa fiksulle tai normaalille. Vieraat Ihmiset usein varmaan luulevat että olen kännissä tai aineissa..
Tuokin on ohimenevää..
- Myös rytmihäiriöitä esiintyy aika ajoin. Lyhyitä tiheä lyöntisyys ja värinäkohtauksia..
Mitään syitä näille oireille ei löydy eikä lääkärit ota näitä vakavasti.
Epäilen itse, että voisin sairastaa ms tautia tai parkinssonintauti tms..
Ainoastaan mulla on todettu aspergerin oireyhtymä, joka jonkin verran voisi selittää noita neurologisia oireita mm. toimintakyvyn ja tarkkaavaisuuden häiriöitä.
En tiedä olen aika väsynyt tähän.. En tunne olevani työkunnossa ja olenkin tällä hetkellä työtön..
Nämä oireet haittaavat elämääni ja hävettä kulkea ulkona toisena päivänä niin riutuneen näköisenä ja huonovointisena ja toisena taas kaikki on hyvin...
Kukaan ei ole näistä huomauttanut, mutta selvästi esimerkiksi kyyläävät naapurini huomaavat minussa jtn outoa.. (Talossamme asuu turhan uteliaita ikäihmisiä. Ei ole kysymys vainoharhaisuudesta :D)
Mitähän tässä pitäisi tehdä?
Kommentit (29)
PTSD / unohtuneet lapsuuden traumat.
Minullakin on MS-tauti, ja osa noista oireista on tuttuja. Tässä sairaudessa vain oirejaksot kestävät yleensä pitempään, muutaman viikon putkeen. Sain aloituksesta käsityksen, että ap:n oireet ilmaantuvat ja poistuvat muutaman päivän kuluessa.
Toisaalta oli minullakin parikymppisenä (siis jo 10 v. ennen diagnoosin saamista) lyhyitä huimausjaksoja silloin tällöin, ja juuri siksi, että oiretta esiintyi silloin vain 1-2 päivää kerrallaan, yksi lääkäri sanoi ettei oire kestoltaan sovi MS-tautiin (jota se kuitenkin sitten oli).
Omien kokemusteni perusteella suosittelen myös pään magneettikuvaukseen hakeutumista eli että vaatii sitä julkiselta puolelta tai jos ei onnistu, niin menee yksityisen kautta. Siis jos oireet häiritsevät ja huoli painaa mieltä, kannattaa selvittää asia oman mielenrauhan vuoksi.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Itsellä monia noista oireista ja syyksi paljastui sattumalta ruoka-aine allergiat.
Ainoa mikä ei tunnu normaalilta on tuo virtsan tulo äkisti. Mutta minä en tiedäkään mistään mitään. Millainen ruokavaliosi on? Nukutko säännöllisesti? Käytätkö alkoholia?
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä edellisten kanssa. Sukulaisella on ms tauti ja ihan häneltä kuulostaa nuo oireet. Ne on ihan oikeasti kyllä silmin havaittavissa jos oikein tarkkailee. Toki tuo naapureidesi "huomaaminen" voi kyllä olla ihan omaa kuvitelmaasi... Ellei ne sitte oo ihan superkyyliä ja syynää katsellaan jokaisen päästä varpaisin joka kohtaamis kerralla :0.
Naapurit huomaavat paljon. Varsinkin vanhukset. Kun kotona oleskellaan kaiket päivät niin ainoa huvi on katsella pihapiirin menoa. Eikä siinä sinänsä mitään väärää ole. Meidän talon mummot ja papat ainakin huomaa heti jos minä lihon tai laihdun.
Minkä ikäinen olet? Minulla tuli mieleen MS-tauti kuten moni onkin jo sanonut. Toisaalta, voisiko esim. painonvaihtelu olla hormonaalista, samoin virtsaamiseen liittyvät asiat? Vaihdevuodet?
Jos ois joku vakava sairaus, niin siitä tulisi sellaiset oireet, että joutuisit sairaalaan. Esim. tajunnan menetys, virtsat alle, kouristus tms. Eli nauti nyt vaan elämästä, meillä kaikilla on jotain oireita välillä, eikä selviä, mistä johtuu, mutta vakavat sairaudet etenevät ja niissä yleensä ihmiset jättävät menemättä lääkärille.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa akuutilta hypokondrialta.
Tähän auttaa Placebo-kuuri, ja jollei se tehoa, niin sitten Placebo Forte -kuuri.
Samaa mieltä edellisten kanssa. Sukulaisella on ms tauti ja ihan häneltä kuulostaa nuo oireet. Ne on ihan oikeasti kyllä silmin havaittavissa jos oikein tarkkailee. Toki tuo naapureidesi "huomaaminen" voi kyllä olla ihan omaa kuvitelmaasi... Ellei ne sitte oo ihan superkyyliä ja syynää katsellaan jokaisen päästä varpaisin joka kohtaamis kerralla :0.