Parkkonen IL: Sivystysvaltiossa Kulmuni olisi jo eronnut
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/d6fabd7a-26c2-4b76-8629-60749e8cd…
Mona Sahlin erosi 90-luvulla Ruotsissa ministerin paikalta, kun oli ostanut valtion luottokortilla pari suklaapatukkaa ja kahvia.
Kommentit (45)
sivistysvaltiossa tämä hallitus olisi jo kaatunut.
- Marin & Pekonen (maskisotkut roistojen kanssa).
- Ohisalo (eit sotku)
- Haavisto (Al-hol sotku)
- Kulmunin sotku
jne.
Heidi Hautala lähti aika nopeasti vaikkei kyse ollut minun mielestäni mistään kovin suuresta jutusta....En ole vihreiden tai Hautalan kannattaja... Oikeastaan pidän Hautalaa kyllä aika ärsyttävänä tyyppinä.
En ikinä ole äänestänyt kepua enkä aio jatkossakaan äänestää, mutta tässä asiassa olen Kulmunin puolella. Jos ministeriö on tehnyt päätöksen tilata jokin palvelu, on se sen myös maksettava. Ero Ruotsin Sahliniin on, että hän itse käytti korttia, Kulmunin saaman koulutuksen on tilannut ministeriössä joku muu. Hallintolain mukaan päätökset julkisella sektorilla tehdään esittelystä, eli Kulmuni ei sitä koulutusta itse ole voinut tilata itselleen
Virkaan kuuluvasta koulutuksesta ero. No aika moni saisi sitten erota, ensisijassa tuo parkkonen jonka valtio on ilmaiseksi kouluttanut.
Sivistysvaltiossa kolutus kuuluu valtion tavoitteisiin. Kulmuni ei ole sitä rahaa ottanut itselleen muutenkaan.
Lapsellisia ihmisiä näytää maailma olevan pullollaan.
Vierailija kirjoitti:
- Ohisalo (eit sotku)
- Kulmunin sotku
jne.
Haavisto palkkasi Jerin...
Vierailija kirjoitti:
- Ohisalo (eit sotku)
- Kulmunin sotku
jne.
Persujen mielestä poliittisesti eri meiltä oleminen on sotku. Hyvin kaukana minkäänlaisesta tulkinnasta sivistyksestä.
Kulmunin ainoa moka on se, että sanoi itse maksavansa koulutuksen. Lasku kuuluu tilaajalle, eli ministeriölle.
Vierailija kirjoitti:
Heidi Hautala lähti aika nopeasti vaikkei kyse ollut minun mielestäni mistään kovin suuresta jutusta....En ole vihreiden tai Hautalan kannattaja... Oikeastaan pidän Hautalaa kyllä aika ärsyttävänä tyyppinä.
Maksoi 20€ käteisellä pimeästi, maah anmu uttaja siivoojalle ilman kuittia, siivoamisesta. Ihme juttuja jos suklaan maksamisesta joutuu eroamaan mikä hyöty tästä on valtiolle? Taitaa tulla eroista enemmän kuluja.
Vierailija kirjoitti:
- Ohisalo (eit sotku)
- Kulmunin sotku
jne.
Kyllä. Aika liuta ministerejä olisi eronnut. Haavisto, pekonen, kiuru, ohisalo ja marin muunmuassa. Marin on ollut siunaamassa monta käsittämätöntä sotkua ja haalinut miehensä kanssa business finland tuista pottia omaan taskuun. Koko soppa kuitattiin twitter-viesteillä. Näin koronan aikaan saa anteeksi monenmoista koska ”työrauha!!!”
Vierailija kirjoitti:
Virkaan kuuluvasta koulutuksesta ero. No aika moni saisi sitten erota, ensisijassa tuo parkkonen jonka valtio on ilmaiseksi kouluttanut.
Sivistysvaltiossa kolutus kuuluu valtion tavoitteisiin. Kulmuni ei ole sitä rahaa ottanut itselleen muutenkaan.
Lapsellisia ihmisiä näytää maailma olevan pullollaan.
Mihin virkaan? Ministeriys on määräaikainen luottamustehtävä, ei virka. Kepulin-puolustaja ei näytä haluavan ymmärtää asian ydintä, mikä ei sinänsä ole yllätys.
Kulmuni oli väärä valinta Keskustan puheenjohtajaksi.
Hän ei ole esiintymiskykyinen, hän on enemmän ujo ja vetäytyvä persoona.
Hän pärjäisi hyvin kansanedustajana ja valiokunnissa, mutta ei noin vaativassa ministeri pestissä.
Hänelle olisi sopinut paremmin joku kulttuuriministerin homma, jonka ei tarvitse olla jatkuvasti esillä joka puolella.
Vierailija kirjoitti:
En ikinä ole äänestänyt kepua enkä aio jatkossakaan äänestää, mutta tässä asiassa olen Kulmunin puolella. Jos ministeriö on tehnyt päätöksen tilata jokin palvelu, on se sen myös maksettava. Ero Ruotsin Sahliniin on, että hän itse käytti korttia, Kulmunin saaman koulutuksen on tilannut ministeriössä joku muu. Hallintolain mukaan päätökset julkisella sektorilla tehdään esittelystä, eli Kulmuni ei sitä koulutusta itse ole voinut tilata itselleen
Kulmuni on itse junaillut tuon "koulutuksen". Toki joku virkamies hänen käskystään sen tilauksen on tehnyt. Ja samalla tehnyt virkavirheen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- Ohisalo (eit sotku)
- Kulmunin sotku
jne.Persujen mielestä poliittisesti eri meiltä oleminen on sotku. Hyvin kaukana minkäänlaisesta tulkinnasta sivistyksestä.
Esim maskien tilaaminen rosvoilta ja hups miljoonien hävittäminen on sitä demarien sivistystä. Ja kuka täällä on persu? Sinäkö?
Vierailija kirjoitti:
Kulmuni oli väärä valinta Keskustan puheenjohtajaksi.
Hän ei ole esiintymiskykyinen, hän on enemmän ujo ja vetäytyvä persoona.
Hän pärjäisi hyvin kansanedustajana ja valiokunnissa, mutta ei noin vaativassa ministeri pestissä.Hänelle olisi sopinut paremmin joku kulttuuriministerin homma, jonka ei tarvitse olla jatkuvasti esillä joka puolella.
Mutta Kulmunilla on kaksi nähtävyyttä...
Kulmunille sopivampi työ! Jos jännittää noin kovasti, on selvästi väärässä virassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kulmuni on itse junaillut tuon "koulutuksen". Toki joku virkamies hänen käskystään sen tilauksen on tehnyt. Ja samalla tehnyt virkavirheen.
Kaikki hankinnat aina junaillaan (=valmistellaan), ei mitään hankita sokkona. Niin on hankintalaissa säädetty. Ihan perusjuttuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- Ohisalo (eit sotku)
- Kulmunin sotku
jne.Persujen mielestä poliittisesti eri meiltä oleminen on sotku. Hyvin kaukana minkäänlaisesta tulkinnasta sivistyksestä.
Esim maskien tilaaminen rosvoilta ja hups miljoonien hävittäminen on sitä demarien sivistystä. Ja kuka täällä on persu? Sinäkö?
Vastuuhenkilöt erosivat tai erotettiin heti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt voidaankin tämän hallituksen tyyliin etsiä joku virkamies-parka, jolla tämä on tilautettu ja hän sitten kyynelsilmin eroaa tehtävästään tiedotustilaisuudessa Viisikon rivin jatkeena ja Sanna lukee selkeällä äänellä, että Tällaiset.kulut,eivät.kuulu.valtion.maksettaviksi. mutta. meillä. on. hyvä. yhteistyö. ministereiden.kesken. ja, jatkamme. tästä.
Kulmuni on varmaan helpottunut, jos pääsee irti tuosta ministeripaikasta.
Häntä ohjaillaan kulisseista kaiken aikaa ja lujasti. On varmaan tosi stressaantunut nuori nainen.
Jos vaikka tilalle tulisi määrätietoisempi, vahva ja ” kylmäverisempi” valtionvarainministeri, niin saattaisi se taustaohjaus jäädä vähemmälle.
Tässä maassa pyydetään anteeksi, tai no, useimmiten edes ei ja sanotaan että maksetaan omasta pussista nämä verovaroilla hommattu koulutukset. Harmittanee että jäi kiinni...
Uskomatonta suhmurointia