Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Parkkonen IL: Sivystysvaltiossa Kulmuni olisi jo eronnut

Vierailija
05.06.2020 |

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/d6fabd7a-26c2-4b76-8629-60749e8cd…

Mona Sahlin erosi 90-luvulla Ruotsissa ministerin paikalta, kun oli ostanut valtion luottokortilla pari suklaapatukkaa ja kahvia.

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Politiikan toimittaja tietää että Suomessakin ministerien erot ovat yleistyneet huomattavasti siitä mitä ne olivat vielä jokunen vuosikymmen sitten. Vastuuta siis kannetaan paljon herkemmin nykyään. Ei myöskään ole politiikan kannalta mikään ihannetilanne jos ministerit lähtevät palleiltaan kovin kevyin perustein jokaisen kohun jälkeen. Tämä antaa hieman liikaa valtaa iltapäivälehdille joiden leipää on se että ne paisuttelevat kohua kuin kohua. Varmaan toki hivelee toimittajan egoa jos saa kirjoituksillaan ministerin eromaan. Mutta mitään demokratiaa se ei edusta.

Vierailija
22/45 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ikinä ole äänestänyt kepua enkä aio jatkossakaan äänestää, mutta tässä asiassa olen Kulmunin puolella. Jos ministeriö on tehnyt päätöksen tilata jokin palvelu, on se sen myös maksettava. Ero Ruotsin Sahliniin on, että hän itse käytti korttia, Kulmunin saaman koulutuksen on tilannut ministeriössä joku muu. Hallintolain mukaan päätökset julkisella sektorilla tehdään esittelystä, eli Kulmuni ei sitä koulutusta itse ole voinut tilata itselleen

Minäkään en käsitä, että miksi Kulmuni on vedetty tässä tikunnokkaa, koska ministeriöthän tuon palvelun ovat tosiaan tilanneet ja hyväksyneet. Mihin ihmeeseen ministeriöissä tarvitaan yhtäkään virkamiestä, avustajaa, työntekijää jne. jos se on ministerin itsensä tehtävä etsiä palvelun tarjoaja, pyytää tarjouspyynnöt ja hyväksyä ne?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ikinä ole äänestänyt kepua enkä aio jatkossakaan äänestää, mutta tässä asiassa olen Kulmunin puolella. Jos ministeriö on tehnyt päätöksen tilata jokin palvelu, on se sen myös maksettava. Ero Ruotsin Sahliniin on, että hän itse käytti korttia, Kulmunin saaman koulutuksen on tilannut ministeriössä joku muu. Hallintolain mukaan päätökset julkisella sektorilla tehdään esittelystä, eli Kulmuni ei sitä koulutusta itse ole voinut tilata itselleen

Minäkään en käsitä, että miksi Kulmuni on vedetty tässä tikunnokkaa, koska ministeriöthän tuon palvelun ovat tosiaan tilanneet ja hyväksyneet. Mihin ihmeeseen ministeriöissä tarvitaan yhtäkään virkamiestä, avustajaa, työntekijää jne. jos se on ministerin itsensä tehtävä etsiä palvelun tarjoaja, pyytää tarjouspyynnöt ja hyväksyä ne?

Homma menee jotakuinkin niin, että ministeri pyytää erikoisavustajaansa hoitamaan hänelle esiintymiskoulutuksen tai uuden työtuolin tai jukkapalmun tai autokyydin tai lentomatkan tai berliininmunkkikahvit. Erityisavustaja ottaa yhteyttä sopivaan ministeriön työntekijään ja nämä sopivat suunnilleen aikataulun ja sisällön. Ministeriä häiritään yksityiskohdilla vain jos se on erityisen tarpeellista. Ministeriön työntekijä hoitaa nuo luetellut vaiheet eli kartoittaa tarjonnan ja saatavuuden sekä tekee sopimukset ja lopulta hoitaa laskut. Ministeri tosiaan on ihan väärä syntipukiksi. Tämä on selvä poliittinen ajojahti, ei muuta.

Vierailija
24/45 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kulmuni on itse junaillut tuon "koulutuksen". Toki joku virkamies hänen käskystään sen tilauksen on tehnyt. Ja samalla tehnyt virkavirheen.

Nyt voidaankin tämän hallituksen tyyliin etsiä joku virkamies-parka, jolla tämä on tilautettu ja hän sitten kyynelsilmin eroaa tehtävästään tiedotustilaisuudessa Viisikon rivin jatkeena ja Sanna lukee selkeällä äänellä, että Tällaiset.kulut,eivät.kuulu.valtion.maksettaviksi. mutta. meillä. on. hyvä. yhteistyö. ministereiden.kesken. ja, jatkamme. tästä.

No on kyllä virkamieskin aika tossu, jos tekee virkavirheen esimiehensä käskystä. Vähintä, mitä tuossa voisi tehdä, on edes pyytää tehtävänanto sitten kirjallisena ja huolehtia edes siitä omasta oikeusturvastaan.

Vierailija
25/45 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kulmunin mun mielestä tarvitse erota. 

Vierailija
26/45 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä palvelua ei tiettävästi kilpailutettu, mutta vaikeaa, ellei mahdotonta, se olisi ollutkin. Ne Onnilta ja Tiinalta tilatut maskit olisi kyllä pitänyt kilpailuttaa!!!

Vierailija
27/45 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kulmuni on itse junaillut tuon "koulutuksen". Toki joku virkamies hänen käskystään sen tilauksen on tehnyt. Ja samalla tehnyt virkavirheen.

Nyt voidaankin tämän hallituksen tyyliin etsiä joku virkamies-parka, jolla tämä on tilautettu ja hän sitten kyynelsilmin eroaa tehtävästään tiedotustilaisuudessa Viisikon rivin jatkeena ja Sanna lukee selkeällä äänellä, että Tällaiset.kulut,eivät.kuulu.valtion.maksettaviksi. mutta. meillä. on. hyvä. yhteistyö. ministereiden.kesken. ja, jatkamme. tästä.

No on kyllä virkamieskin aika tossu, jos tekee virkavirheen esimiehensä käskystä. Vähintä, mitä tuossa voisi tehdä, on edes pyytää tehtävänanto sitten kirjallisena ja huolehtia edes siitä omasta oikeusturvastaan.

Minkä ihmeen virkavirheen? Nyt korkki kiinni. Ja aivan varmasti hankinta on dokumentoitu. Olipa typerää muuta luulla..:

Vierailija
28/45 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulmuni ei kuitenkaan ole valehdellut medialle ja äänestäjille päin naamaa mitään (alhol) tai painostanut virkamiestä kuten Haavisto, jolle pitäisi ensimmäisenä näyttää ovea.

Vierailija
29/45 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaan aikaan Haavisto on keskusrikospoliisin aktiivisen tutkinnan kohteena, mutta se ei estä häntä junailemasta ISIS-vaimoja Suomeen levittämään jihadistiverkoston vaikutusvaltaa.

Veronmaksajien piikkiin, luonnollisesti.

Vierailija
30/45 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä palvelua ei tiettävästi kilpailutettu, mutta vaikeaa, ellei mahdotonta, se olisi ollutkin. Ne Onnilta ja Tiinalta tilatut maskit olisi kyllä pitänyt kilpailuttaa!!!

Ajattelitko että tuo kyseinen firma on ainoa esiintymiskoulutusta Suomessa antava taho vai miksi kilpailutus olisi ollut sinusta vaikeaa?

Vierailija
31/45 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tällaiset koulutukset ei kerran kuulu ministeriön maksettavaksi, niin sitten ei varmaan ministeriön virkamiehen olisi kannattanut vastata Kulmunille tämän kysyessä, että esiintymiskoulutusta voidaan järjestää. Eikä tilata koko koulutusta, vaan todeta, että tällaiset yleensä maksaa puolue. Ei siis liene tämä Kulmunin koulutus kuitenkaan ihan ensimmäinen laatuaa ministeriön historiassa, kun se kerran näin muitta mutkitta on tilattu.

Vierailija
32/45 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kulmuni ei kuitenkaan ole valehdellut medialle ja äänestäjille päin naamaa mitään (alhol) tai painostanut virkamiestä kuten Haavisto, jolle pitäisi ensimmäisenä näyttää ovea.

Ja viedä sen avustajakaartinsa samalla oven avauksella mukanaan.

Vierailija
33/45 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kyllä aikoihin eletty kun kansa on kamalan kiinnostunut siitä että jokainen virkamies saa varmasti toimia oman päänsä mukaan eikä tarvitse totella ministeriä. Oli ne eri aikoja kun Kekkonen jyrähti ja jokainen poliitikko tai virkamies luikki kiireesti toteuttaman Kekkosen toiveen. Eikä kukaan taatusti itkenyt lehdille miten hän ei saanut toimia kuten itse halusi.

Vierailija
34/45 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä ihmeen virkavirheen? Nyt korkki kiinni. Ja aivan varmasti hankinta on dokumentoitu. Olipa typerää muuta luulla..:

Lue nuo lainausketjun ylläolevat kommentit. Kommentoin niihin, en suoraan aloitukseen.

Vierailija
35/45 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

sivistysvaltiossa tämä hallitus olisi jo kaatunut.

- Marin & Pekonen (maskisotkut roistojen kanssa).

- Ohisalo (eit sotku)

- Haavisto (Al-hol sotku)

- Kulmunin sotku

jne.

Persujen mielestä poliittisesti eri meiltä oleminen on sotku. Hyvin kaukana minkäänlaisesta tulkinnasta sivistyksestä.

Esim maskien tilaaminen rosvoilta ja hups miljoonien hävittäminen on sitä demarien sivistystä. Ja kuka täällä on persu? Sinäkö?

Vastuuhenkilöt erosivat tai erotettiin heti.

😂

Tuollahan istuvat vieläkin hallituksessa.

Vierailija
36/45 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Virkaan kuuluvasta koulutuksesta ero. No aika moni saisi sitten erota, ensisijassa tuo parkkonen jonka valtio on ilmaiseksi kouluttanut. 

Sivistysvaltiossa kolutus kuuluu valtion tavoitteisiin. Kulmuni ei ole sitä rahaa ottanut itselleen muutenkaan. 

Lapsellisia ihmisiä näytää maailma olevan pullollaan. 

Ei liittynyt virkaan mitenkään se koulutus, vaan oli ihan omaa esiintymissparraamista. Samana päivänä kun Keskusta ilmoitti epäluottamuksesta Rinnettä kohtaan, otti Kulmuni yksityistunteja Saukkomaalta yli 6000 euron edestä ja tietenkin veronnmaksajien piikkiin. Mitenkä kepulaisten suhmurointi pääministerin päänmenoksi liittyy ministerin viran hoitamiseen?

Vierailija
37/45 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On kyllä aikoihin eletty kun kansa on kamalan kiinnostunut siitä että jokainen virkamies saa varmasti toimia oman päänsä mukaan eikä tarvitse totella ministeriä. Oli ne eri aikoja kun Kekkonen jyrähti ja jokainen poliitikko tai virkamies luikki kiireesti toteuttaman Kekkosen toiveen. Eikä kukaan taatusti itkenyt lehdille miten hän ei saanut toimia kuten itse halusi.

Virkamies teki aivan oikein koska yleinen oikeustaju ja koska olisi mahdollisesti joutunut eroamaan rikottuaan lakia ja koska Haavisto halusi vierittää vastuun virkamiesten niskaan kuten julkisuuteen vuodetuista sähköposteista käy ilmi.

Tosiaan olisi hienoa palata vanhoihin aikoihin, jolloin tulevat ministeritkin joutuivat odottamaan vaalien lopullista ääntenlaskentaa ennen nimitystään eivätkä juhlineet luottotoimittajiensa kanssa nimitystään ennen kuin vaalien lopputulos oli selvillä kuten Haavisto kuulemma teki erään toimittajan mukaan.

Vierailija
38/45 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet asian ytimessä. Kyllä ne oli aikoja, kun ei tarvinnut toteuttaa virkavastuuta, vaan sai vain toteutttaa käskyjä. Silloin virkamiehen työ vastasi juoksupojan hommaa. Aikoja tosiaan! 

Vierailija
39/45 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://twitter.com/KatriKulmuni/status/1268869076266426371

@KatriKulmuni

Pidän tiedotustilaisuuden eduskunnan valtiosalissa tänään klo 15.

Onko tulossa nyt se ero-ilmotus? Näkeekö tuon mistään?

Vierailija
40/45 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on valtion rahoja käytetty ihan Kepun sisäisiin asioihin. Kulmuni on tehnyt ensimmäisen koulutustilauksen jopa tilanteessa jossa hän kävi puheenjohtajakilpailua ja tämäkin on siis maksatettu valtiolla. Ei kuulu valtion tehtäviin maksaa 700e/h konsultille palkkiota kun henkilö käy omaa puheenjohtajakisaa. Eron paikka ilman muuta koska on vieläpä valtiovarainministeri. Myös joku virkamies tai virkamiehet ovat syyllistyneet törkeään virheeseen.