Minä mietin noita uutistenlukijoiden vaatteita
En kyllä vaan ymmärrä miksi mies puetaan johtajan vaatteisiin ja uutistenlukijanainen puetaan sihteeriksi.
Mielestäni kummallakin pitäisi olla samanarvoiset vaatteet.
Kommentit (55)
Mä en vain tajua tätä palstaa:
Eilen luin aloituksen, jossa ihmeteltiin kun joku nainen oli kiskonut päälleen jotain karmeita yhteensopimattomia rytkyjä kaupungille. Tähän kaikki kilvan vakuuttivat, että jokainen saa pukeutua juuri niin kuin itse haluaa eikä kenenkään tarvitse miettiä, mitä muut ajattelevat heidän vaatteistaan kunhan on vaatteet päällä. Ja että tyylitaju on tarpeeton eikä sitä saa keneltäkään edellyttää.
Nyt sitten ministereillä tai uutistenlukijoilla on aivan normaalit vaatteet - ei navettakamppeet, ei uima-asua, ei urheilupukua - mutta ne eivät nyt sitten olekaan soveliaita.
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni ministerin ei ole soveliasta pukeutua lenkkareihin eikä varsinkaan likaisiin lenkkareihin.
Miksi ei?
Vierailija kirjoitti:
Onhan nuo uutistenlukijamiesten puvut naurettavia. Rippijuhliinko on menossa?
Ei kun tulossa... omistaan, puvun istuvuudesta päätellen. Viittaan tässä siis nimeltä mainitsemattomaan vanhempaan uutistenlukijaan, jonka puvuntakki usein on auttamattomasti liian pieni.
Takaisin aiheeseen: uutisankkuri Maija Lehmusvirta kyllä pukeutuu aina erittäin tyylikkäästi.
Kuudennella kymmenennellä käyvän naisuutislukijan ei sovi esiintyä hihattomissa asuissa.
Tiedoksi sinne Maikkarin suuntaan.
Uutistenlukijamiesten puvut pitää ottaa pois. Niille ei ole perustetta.
Puku on ihan hyvä vaate. En tajua, miten viitsitte nipottaa toisten vaatteista. Jos joku arvostelisi omianne, olisitte heti kiljumassa, että jokainen saa pukeutua just niin kuin itsestä tuntuu parhaalta.
Vierailija kirjoitti:
Katselen juuri Hesarin kuvaa.
Pääministeri on pukeutunut Pieni talo preerialla-tyyliseen pitsimekkoon.
Kulmuni on ilmeisesti teettänyt itselleen fiksumman mekon. Sen tissit ei kai mahdu normimitoitettuihin vaatteisiin.
Svedu on pukeutunut Kermitiksi.
Li on lenkkareissa ja rypistyneissä kangaspöksyissä.
😂😂
Vierailija kirjoitti:
Kuudennella kymmenennellä käyvän naisuutislukijan ei sovi esiintyä hihattomissa asuissa.
Tiedoksi sinne Maikkarin suuntaan.
Oikein hyvin sopii esiintyä. Emme enää elä maailmassa, jossa suurin murhe on naisten sopiva tai epäsopiva pukeutuminen tai käytös.
Ihan vapaasti voi pukeutua oman maun mukaan, kunhan se vain työnantajan näkökulmasta ei ole loukkaava tms. Kauneus sen sijaan on katsojan silmässä, ja jotkut ihmiset eivät näe kauneutta missään koko elämänsä aikana. Se johtuu heistä itsestään, ei katseen kohteesta.
Minä taas ihmettelen, miksi uutistenlukijanainen pukeutuu kuin kreivitär, ja mies pukeutuu kuin tämän palvelija.
Uutistenlukijoiden vaatteet ei saa viedä huomioo pois uutisista, niin joku uutisankkuri joskus kertoi. Samoin meikkien laita.
Ottakaa pois miesuutistenlukijoiden puvut pliis!
Vierailija kirjoitti:
Uutistenlukijoiden vaatteet ei saa viedä huomioo pois uutisista, niin joku uutisankkuri joskus kertoi. Samoin meikkien laita.
Kerrotko vielä syyn sille, että miehen pitää pukeutua, kuin olisi menossa tärkeään businessneuvotteluun?
Mä oon aina ihmetellyt suomalaisten uutistenlukijoiden, urheilutoimittajien, meterologien vaatteita. Ihan kamalaa kauhtanaa välillä ja ei sovi edes kantajalleen.
Eikö niillä ole stylistejä toimituksissa? Ihan itse näyttävät vaatteensa hankkivan. Miehellä puku ei ole niin paha valinta, jos ei ole liian hienosteleva.
Ulkomailla, esim. Ruotsissa ihan eri meninki. Suomen uutiset näyttää paluulta 90-luvulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerrotko vielä syyn sille, että miehen pitää pukeutua, kuin olisi menossa tärkeään businessneuvotteluun?
Naisuutistenlukijanhan ei tarvitse tältä näyttää.
Miksi ihmeessä halutaan TV:n kautta pönkittää näitä miesjohtaja-asenteita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä se on miehille helppo ja tyylikäs valinta. Koskaan et tiedä, miten kamalia ja surullisia uutisia joudut lukemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä se on miehille helppo ja tyylikäs valinta. Koskaan et tiedä, miten kamalia ja surullisia uutisia joudut lukemaan.
Eikö tämän pitäisi päteä myös naisiin?
Miten vaikeaa on oikeasti pukea kaikki samanarvoisiin vaatteisiin?
Vierailija kirjoitti:
Mä oon aina ihmetellyt suomalaisten uutistenlukijoiden, urheilutoimittajien, meterologien vaatteita. Ihan kamalaa kauhtanaa välillä ja ei sovi edes kantajalleen.
Eikö niillä ole stylistejä toimituksissa? Ihan itse näyttävät vaatteensa hankkivan. Miehellä puku ei ole niin paha valinta, jos ei ole liian hienosteleva.
Ulkomailla, esim. Ruotsissa ihan eri meninki. Suomen uutiset näyttää paluulta 90-luvulle.
Vertaa katukuvaa Tukholmassa ja Helsingissä niin syy selviää. Suomalaisilla on erilainen maku eikä meillä ulkonäköä ja pukeutumista pidetä kovin tärkeänä asiana.
Näin teollisuudessa ja raksalla, missä oikeasti tienataan. Virastojen pikkuvirkamiesten palkoille kaikki nauraa.