Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitäisikö alkoholin juontiin lasten ollessa kotona puuttua kovemmalla kädellä?

Vierailija
05.06.2020 |

Tiedän useammankin äidin ja isän, jotka laittavat lapset aikaisin nukkumaan ja tämän jälkeen juovat ihan humalahakuisesti. Saattaa jopa kännisiä kavereita tulla kylään. Ei haittaa koska lapset nukkuu. Entäpä sitten, kun jotain tapahtuu tai se känninen kaveri livahtaa vanhempien huomaamatta lapsen huoneeseen?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman muuta pitää puuttua. Tekisin lasun.

Vierailija
2/9 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahdollisuus puuttua on jo nyt. Ei se silti tarkoita että kaikki alkoholinkäyttö olisi kiellettävä jos perheessä on lapsia, sanotaan alle teini-iän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mahdollisuus puuttua on jo nyt. Ei se silti tarkoita että kaikki alkoholinkäyttö olisi kiellettävä jos perheessä on lapsia, sanotaan alle teini-iän.

Teini-ikäinen juuri on vaarassa näiden humalaisten ääliöiden takia. Sisarpuoleni raiskattiin omaan sänkyynsä, kun äiti makasi sammuneena.

Vierailija
4/9 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No huh! Jos on tuollaisia kännisiä kavereita, lienee lastensuojelun tarvetta muutenkin - taitaa olla joku sossuperhe kyseessä? Vai oliko omassa kodissasi tällaista? Itse en ole moiseen uhkaan törmännyt vaikka olen ollut päivällisillä perheissä, joiden pienet lapset ovat nukkumassa kun aikuiset pariskunnat syövät päivällistä (viineineen ja jopa snapseineen) alakerrassa.

Vierailija
5/9 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaisessa tapauksessa ehdottomasti lastensuojeluilmoitus. Alkoholia voi nauttia kyllä myös lapsiystävällisesti, mutta kännihakuinen juominen ei sitä ole.

Vierailija
6/9 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Kaikki hauskanpito on lasten kotona ollessa kielletty. Alkoholia käytetään sitten vasta, kun lapset ovat muuttaneet omilleen. Muuten saavat ikuisia traumoja ja heistä tulee sekakäyttäjiä ja masentuneita luusereita.

Vierailija
7/9 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Kaikki hauskanpito on lasten kotona ollessa kielletty. Alkoholia käytetään sitten vasta, kun lapset ovat muuttaneet omilleen. Muuten saavat ikuisia traumoja ja heistä tulee sekakäyttäjiä ja masentuneita luusereita.

Mikä takaa sen ettei raittiiden vanhempien lapsista tule luusereita?

Meillä minä olen perheestä jossa isä joi paljon ja vaimo täysraittiista perheestä. Me olemme molemmat luusereita! Sekakäytäjiä emme ole kumpikaan.

Vierailija
8/9 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko alkoholin juominen ainut tapa pitää hauskaa? No on aika surkeaa. Ja ainako ne vanhemmat on kiinni niissä lapsissa, kun on mahdotonta olla selvänä lasten kanssa? Ja nyt ei lasketa mitään yhtä saunakaljaa tai viinilasillista ruoan kanssa.

Vierailija
9/9 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen alkoholisti isän tytär. Lapsena tuli paljon katsottua runsasta alkoholin käyttöä ja sanoin itselleni että minusta ei tule tuollaista alkon käyttäjää. Olen nyt 22 v raitistunut alkoholisti. Kuukausia ilman kuusi takana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän viisi