Kuntouttava työtoiminta, kannattaako mennä?
Sehän korottaisi satasella työmarkkinatukea ja saisi lisäksi kulukorvauksen 50 euroa kuukaudessa.
Kommentit (34)
Eikös se kannattaisi? Olisi jotain tekemistä ja näkusi uusia ihmisiä.
Se on miten tämä orjabisnes toimii. Ei kannata, vaan kannattaa yrittää hakea oikeita töitä.
Ei kannata, teet itsellesi hallaa. Täällä on ollut ennenkin keskustelua aiheesta, kokeile löytyisikö haulla.
Kai ne neljän tunnin päivät ovat ihan ok ja vaihtelua päiviin. Vapaapäivät tuntuvat paremmilta, kun on arki ja vapaat erikseen.
Vierailija kirjoitti:
Eikös se kannattaisi? Olisi jotain tekemistä ja näkusi uusia ihmisiä.
Näkeehän niitä kirjastossa, kuntosalilla, kansalaisopiston kursseilla tai vaikkapa tuolla terasseillakin. Nuo kurssit on parhaita kun niissä tapaa samoista asioista kiinnostuneita ihmisiä.
Sit kannattaa jos siel pääsee kahville ja saunomaan...
Sinne pitää sitten päästä sovittuna päivänä tai menettää korvauksen luvattomasta poissaolosta.
Alkossakin näkee uusia ihmisiä. Menkää töihin!
Jos oikeasti mietit työelämään paluuta, niin tuo on viimeinen asia mitä kannattaa tehdä. Koulutuksestasi ja aiemmasta työhistoriasta riippuen saatat saada jotain osaamistasi vastaamatonta alipalkattua hanttihommaa tai vaihtoehtoisesti kyvyttömän kuntoutujan polttomerkin otsaan.
Ei tarvitse mennä, koska olen rikas kotirouva. Kouluttamaton tosin, joten ilman miestäni varmaan joutuisin kuntouttavaan.
Jos työkkäri tai sossu ei painosta kuntouttavaan, niin ei kannata mennä.
Sinne on pakko mennä jos määrätään. Muuten tulee kahden kuukauden karenssi. Ja siitä eteenpäin sama homma kunnes ikikarenssi napsahtaa.
Kannattaa hakea töitä itse aktiivisesti.
Mee jos haluat muiden vajakkien kanssa askartelemaan, oikeita töitä on sen jälkeen turha etsiä.
En oo kertaakaan kuullu tosta mitään hyvää ja orjatyöhön en rupee mieluummin kuolen nälkään
Vierailija kirjoitti:
Sinne on pakko mennä jos määrätään. Muuten tulee kahden kuukauden karenssi. Ja siitä eteenpäin sama homma kunnes ikikarenssi napsahtaa.
Tukia ei kuitenkaan katkaista ikinä, perusosan alennus 20%/40% eli alimmillaankin ttt - tuen perusosaa saa n. 300eur/kk vaikka kieltäytyisi kaikista toimenpiteistä. Mikään kieltäytyminen ei vaikuta Vuokraan, sähköön ym. Laskuihin, se on vain perusosa jota alennetaan.
Millään matematiikalla työtä ei riitä kaikille työttömille ja tulevaisuudessa vielä vähemmän. Mieluummin ikikarenssi kuin pujottelemassa helmiä nauhaan kehitysvammaisten kanssa +50 - vuotiaana.
On se mukavampi puuhastella jotain vaikka lyhyempiä työviikkoja niin on edes jotain tekemistä ja rytmiä elämässä, ja näkee vähän ihmisiäkin välillä.
Alle 10€ tuntipalkan mä en tee mitään. Se on mun liiton eli unionin määräämä minimi.
Kukaan ei nussí mua.
Saa enemmänkin jos tekee enemmän kuin yhden työpäivän viikossa. Siis 9 euroa/päivä.