Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitääkö labraan mennessä ilmouttautua

Vierailija
04.06.2020 |

Kela kortilla siinä aulassa? Kun lääkäri varannut ajan labrakokeisiin

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä kyseisessä labrassa on varmasti paremmat ohjeet kuin tällaisella yleisellä keskustelupalstalla. Eikä lääkäri muutenkaan tee ajanvarauksia, hän lähettää sinut kokeille ja hoitaja/sihteeri joko varaa ajan tai sitten ei. Se selviää sieltä labrasta.

Vierailija
2/22 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko varattu aika? Ainahan kysyä saa, kyllä siellä neuvotaan tai on ohje seinällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin labraan menet ja oletko varannut ajan? Pääsääntöisesti labraan ei ilmoittauduta mitenkään.

Vierailija
4/22 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satasairaalassa ilmoittaudutaan kela-kortilla. Ja aika varattu etukäteen netissä.

Vierailija
5/22 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Satasairaalassa ilmoittaudutaan kela-kortilla. Ja aika varattu etukäteen netissä.

Kyllä pääsee jonottamallakin. Ei tällaiseen kysymykseen ole mitään yksiselitteistä vastausta joten aika turhaa ruveta luettelemaan eri sairaaloiden käytäntöjä ja nekin mutuntumalla.

Vierailija
6/22 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on annettu määrätty aika ja ohjeet, tuskin tarvitsee, mutta eipä ne siellä tiedä, jos menet vain odottamaan, että edes olet siellä.

Vierailija
7/22 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin labraan menet ja oletko varannut ajan? Pääsääntöisesti labraan ei ilmoittauduta mitenkään.

Lääkäri antoi minulle ajan.

t. AP

Vierailija
8/22 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fimmlabroissa Tampereella on muistaakseni ilmoitus, että käyt vain istumaan ja odottamaan. Kutsuvat nimeltä sisään.

Vierailija
9/22 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menet lääkärin määräämään labraan(yleensä sen saa kyllä valita itse ja varata ajan ihan itse) määrättyyn aikaan. Jonotat siellä missä muutkin jonottavat näytteiden antamista varten, että nimesi huudetaan ja vuorosi tulee. Jos ei löydy, niin kysy joltain henkilökunnalta missä otetaan labranäytteet. Tai kysy muilta jonottajilta onko tämä odotustila oikea jos on varattu aika labraan. 

Vierailija
10/22 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos siellä labran aulassa on joku luukku, mihin voi ilmoittautua, kysy sieltä. Neuvovat kyllä. Jos ei luukkua ole, katso onko joku kone, jolla voit ilmoittautua. Tai jos ei ole aikaa varattuna, otat jonotusnumeron.

Kelakortti tai henkkarit tarvitaan viimeistään siinä kohtaa, kun menet sinne labrahoitajan huoneeseen.

Niissä labroissa, missä minä olen käynyt, on seinillä julisteet, joissa kerrotaan toimintaohjeet.

Vierailija
11/22 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi epäselvää minustakin. Lähete on, mutten tiedä pitääkö vielä soitella jotain aikoja vai voinko vain mennä paikalle. Kerran muistaakseni vain menin ja tulikin jotain mussutusta että olisi pitänyt soittaa ensin. Ja pitääkö mennä sinne ns. omalle asemalle, joka sijaits3e vaikeassa paikassa minulle vai voinko mennä toiselle terveysasemalle?

Vierailija
12/22 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikissa Suomen ja maailman labroissa on sama käytäntö, painat vihreää nappia ja otat jonotusnumeron.

Vierailija
13/22 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikissa Suomen ja maailman labroissa on sama käytäntö, painat vihreää nappia ja otat jonotusnumeron.

Mutta lääkäri on varannut minulle ajan.

Vierailija
14/22 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Labralla saattaa olla vaikka joku puhelinnumero, jossa vastataan tällaisiin kysymyksiin. Käytännöt voivat olla eri paikkakunnilla ja eri toimipisteissä erilaisia, joten tällä palstalla ei voi tällaista asiaa selvittää. Se on kuitenkin selvää, että lähete ei itsessään mitään ajanvarausta muodosta. Joko voit mennä ilman ajanvarausta tai sitten varaat itse ajan - selvitä, millainen systeemi toivomassasi toimipisteessä on. Koronakin on voinut tuoda poikkeuksia asiaan.

Vierailija
15/22 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä korona-aikana varaisin ajan.

Vierailija
16/22 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta lääkäri on varannut minulle ajan.

Sitten menet oikeaan aikaan labraan ja kutsuvat nimellä.

Vierailija
17/22 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään kävin Tikkurilan HUS-labissa ajanvarauslähetettynä lääkärin määräämänä.

Aulassa masiina jolla ilmoittaudutaan joko hetu:lla tai kelakortilla. Huudetaan nimeltä huoneeseen 

Vierailija
18/22 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Fimmlabroissa Tampereella on muistaakseni ilmoitus, että käyt vain istumaan ja odottamaan. Kutsuvat nimeltä sisään.[/

Olikin vanhaa tietoa. Ovat alkaneet asentamaan itseilmoitusautomaatteja toimitiloihin syksyyn 2020 mennessä.

Eli ilmottaudutaan automaatilla kela-kortilla, jos aika varattu.

Vierailija
19/22 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kävi pari viikkoa sitten labrassa. Itse olin varannut ajan ja Kela-kortilla ilmoittauduin.

Hki, Kalasatama

Vierailija
20/22 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kyllä ihmettelen missä paikassa lääkäri hoitaa ajanvaraukset kun yleensä labrojen toimipisteitä on niin monia että ei nyt oikeasti lääkärin tuntipalkalla niitä ruveta tutkimaan. Mutta ehkä joku pieni yksityinen jolla oma labra ja ajan saa yhtä nappia painamalla.

Meillä ainakin sairaanhoitopiirissä labralähetteeseen kyllä tulostuu kellonaika jolloin se lähete on lyöty koneelle mutta tavallisesti potilaat menevät itse jonottamaan labraan tai varaavat itse ajan tai sitten hoitaja/sihteeri varaa kymmenistä eri labroista sen sopivimman. Joka tapauksessa siinä lähetteessä lukee TÄMÄ EI OLE AJANVARAUS.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi viisi