Mitä sellaista, johon aikanaan ihastuit, kumppanisi on lakannut tekemästä tai olemasta?
Kommentit (56)
Pitely, kun katsotaan tvtä. Ja ennen lähti mielellään mukaani mihin vain minua kiinnostaviin tapahtumiin, nykyään kuljen itsekseni. Yhdessä 10 v.
Hoikkuus. Arviolta 20 ylimääräistä kiloa tullut viiden vuoren aikana. Halut kadonneet samalla molemmilta.
Kiltteys. Ennen oli kiltti, nyt 12v jälkeen ajattelee ensin itseään ja sitten vasta muita... terve itsekkyys on hyvästä mutta jatkuva ei.
Ei tullut enää kotiin. Toki sitä ennen lopetti kaiken läheisyyden, halailutkin. Muutuin pelkäksi ilkimykseksi hänen silmissään. Ei nähnyt enää mitään muuta kuin huonoja puolia parisuhteessamme.
Hampaiden hoito. Ei ehkä hoitanut niitä ennenkään, mutta oli juuri käynyt isossa hammasremontissa kun tavattiin, oli hohtavan valkoinen kaunis hammasrivistö. Nyt ei ole. Yhdessä parikymmentä vuotta.
Rietas seksi, ml. peppujutut. Ensimmäisen puolen vuoden jälkeen "ei ole mun juttu", sitä ennen ilmeisesti oli. Kaksi vuotta vasta suhteessa. Saa nähdä, tuleeko kolmatta.
Vierailija kirjoitti:
Rietas seksi, ml. peppujutut. Ensimmäisen puolen vuoden jälkeen "ei ole mun juttu", sitä ennen ilmeisesti oli. Kaksi vuotta vasta suhteessa. Saa nähdä, tuleeko kolmatta.
Niin ja n. 25-vuotiaita ollaan.
Ennen tehtiin kaikenlaista yhdessä. Vielä 5 vuotta sitten näin kesäaikaan käytiin veneilemässä, uimassa, kalastettiin, käytiin kävelyllä tai ajelulla, jätskillä... ihan tavallisia juttuja ja meillä oli hauskaa. Nyt hän mieluummin makaa kaikki illat sohvalla kaljatölkki kädessä :( ollaan kolmekymppisiä ja 7 vuotta yhdessä.
- Yleinen siisteys/itsestä huolehtiminen, hygienia. Tapaillessamme ja seurustelun alkuvaiheilla käytti hammaslankaa, laittoi hajuvettä, kiinnitti huomiota pukeutumiseen, oli kello ranteessa ja mitä vielä... Nykyään pesee hampaansa ehkä kerran päivässä, suihkussa käy harvoin, samat vaatteet voivat olla viikonkin päällä.
Olen sanonut asiasta sekä kauniisti että rumasti, vastauksena on kiukkuinen "no en ainakaan jos sä käskytät tolleen". Lisäksi yleisesti ottaen on kiukkuisempi ja väsyneempi kuin aiemmin, ärähtelee helposti. Yhdessä viisi vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Alkuhuumassa suostuu helpommin tekemään toisen mieliksi juttuja mistä ei oikeasti pitäisi. Etenkin jos olet painostanut asiassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkuhuumassa suostuu helpommin tekemään toisen mieliksi juttuja mistä ei oikeasti pitäisi. Etenkin jos olet painostanut asiassa.
Mitä järkeä tällaisessa on? Siinähän vain huijaa itsensä suhteeseen aivan epäsopivan tyypin kanssa. Eikö kannattaisi olla ihan oma itsensä alusta alkaen?
Vierailija kirjoitti:
- Yleinen siisteys/itsestä huolehtiminen, hygienia. Tapaillessamme ja seurustelun alkuvaiheilla käytti hammaslankaa, laittoi hajuvettä, kiinnitti huomiota pukeutumiseen, oli kello ranteessa ja mitä vielä... Nykyään pesee hampaansa ehkä kerran päivässä, suihkussa käy harvoin, samat vaatteet voivat olla viikonkin päällä.
Olen sanonut asiasta sekä kauniisti että rumasti, vastauksena on kiukkuinen "no en ainakaan jos sä käskytät tolleen". Lisäksi yleisesti ottaen on kiukkuisempi ja väsyneempi kuin aiemmin, ärähtelee helposti. Yhdessä viisi vuotta.
Minulla on sellainen käytäntö, että jos en olisi hyväksynyt jotakin käytöstä kolmen kuukauden seurustelun kohdalla, en hyväksy sitä myöskään kolmen vuoden kohdalla.
Eksä lopetti olemasta ystävällinen noin 3 vuoden jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä järkeä tällaisessa on? Siinähän vain huijaa itsensä suhteeseen aivan epäsopivan tyypin kanssa. Eikö kannattaisi olla ihan oma itsensä alusta alkaen?
Jos on oma itsensä niin ei pääse suhteeseen ollenkaan. Leikkimällä kiinnostunutta pääsee edes vähän...
Vierailija kirjoitti:
Ja mitäs ketjun naiset itse tekee? Makaa päivästä toiseen av-palstalla
Laita eri ketju asiasta, jos se pännii tai haittaa elämääsi.
Vierailija kirjoitti:
"Pesee hampaansa ehkä kerran päivässä". En nyt tiedä, miten ahkerasti sinä kuuraat omia leegojasi, mutta hammaslääkäreiden suositus on kaksi pesua päivässä. Iso osa niin miehistä kuin naisistakaan ei pese niin usein. Muistaakseni näin jossain hammaslääkiksen luennolla tilaston, että naisista n. 30% ja miehistä alle 20% pesee hampaat kahdesti päivässä. Miehesi ei siis tuossa mielessä ole mitenkään poikkeava.
Lisäksi kysyisin, pidätkö sinä yhtä hyvää huolta itsestäsi kuin mitä vaadit mieheltä? Jos ei näytä esimerkkiä, ei voi paljon vaatia, vaikka toinen olisi ollut minkälainen ennen.
Vierailija kirjoitti:
Ennen tehtiin kaikenlaista yhdessä. Vielä 5 vuotta sitten näin kesäaikaan käytiin veneilemässä, uimassa, kalastettiin, käytiin kävelyllä tai ajelulla, jätskillä... ihan tavallisia juttuja ja meillä oli hauskaa. Nyt hän mieluummin makaa kaikki illat sohvalla kaljatölkki kädessä :( ollaan kolmekymppisiä ja 7 vuotta yhdessä.
Omissa asunnoissa asumisen parhaita puolia on se, että tällaista tilannetta ei pääse käytännössä syntymään. Jos toista ei kiinnosta ns. laatuaika ja yhdessä tekeminen, sitten suhde vain armollisesti loppuu. Erikseen asuminen kyllä pitää kiinnostusta yllä.
Kovasti ollut viime aikoina näitä samantyylisiä ero/parisuhde-kyselyitä AV-palstalla.
Luin itse netistä artikkelin, jossa oli hyviä ajatuksia. Mm. nämä
"Kun parisuhde alkaa tympiä, on vain yksi vaihtoehto: on rohkaistava mielensä ja puhuttava.
– On turha olla tyytymätön suhteeseen, jos ei edes kerro toiselle, mikä painaa."
"Jokainen meistä on vastuussa itse siitä, mihin rooliin parisuhteessa asettuu."
https://www.menaiset.fi/artikkeli/suhteet/ihmissuhteet/kestavan-liiton-…
Ei hiero mun hartioita tai jalkoja enää tai pitää ruinata pitkään ja ehdotta jotain vastapalvelusta 😏