Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mua nyt sitten huijattiin Tofi.fissä ja 40€ meni viemäristä alas...

Vierailija
04.06.2020 |

Ketuttaa. Myytiin tavaraa aitona, vaan ei ollut. En kyllä jaksa poliisin kanssa alkaa säätää noin pienen summan takia, eivät edes puuttuisi asiaan.
Lisäksi, jos ilmoituksessa sanotaan että myydään esim. Hello Kitty pehmolelu, ja lelu on aivan kuin ilmetty aito Hello Kitty koska se on kopio, ja sitten ilmeneekin että se ei ole autenttinen vaan halpa kiinalainen feikkipehmo niin tuskin tuossa voi argumentoida että tuli huijatuksi. Pehmohan on kuitenkin "Hello Kitty" ja sain mitä kuvassa näkyi.

V!tuttaa.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kannattaa tehdä rikosilmoitus noista huijareista! Ja ilmoitus myös tori.fi tukeen, etteivät pysty enää huijaamaan muita!

Vierailija
2/21 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Feikkituotteiden myynti on kyllä laitonta ihan itsessään, ja vastoin noiden kauppapaikkojen käyttöehtoja.

Se on sitten eri asia, kiinnostaako poliisia noin pienimuotoinen myynti, ei varmaan. Ellei myyjällä sitten ole enemmänkin noita myynnissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huuto.net on parempi, saa ainakin palautteen antaa. Tosin eipä se välttämättä paljon auta.

Vierailija
4/21 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina kannattaa tehdä rikosilmoitus noista huijareista! Ja ilmoitus myös tori.fi tukeen, etteivät pysty enää huijaamaan muita!

Jos tilanne on tuollainen kuten yllä kuvasin, niin miten todistan ylipäätään sen että tuote on feikki? :( Itse sen todellakin näen että halpa kiinalainen feikki kyseessä, mutta en tiedä miten tuollaisen todistaa vaikka poliisille?

Kirsikkana kakun päällä tavarasta lehahti kivasti tupakan käry...

Ap

Vierailija
5/21 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa tehdä rikosilmoitus!

Mun kaverilta huijattiin 40 euroa tori.fi ostoksen yhteydessä. Hän teki rikosilmoituksen ja kävi ilmi, että tällä myyjällä on melkein 30 muuta uhria. Tällä hetkellä menossa käräjille asia, ja kaveri tulee saamaan rahansa takaisin.

Vierailija
6/21 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä poliisi tutkii kun tekee rikosilmoituksen. Summalla ei väliä ja voi olla taustalla muitakin rikoksia.

Itse olen tehnyt ~50€ huijauksesta, ainut mitä en tajunnut niin jos kysyvät haluatko sovittelumenettelyn niin kieltäydy. Hölmänä hyväksyin ja keissi kesti sen 1,5 vuotta ja joku sosiaaliviranomainen soitteli usein ja voivotteli asiakkaansa huonoa tilannetta. Yritti vielä että oltaisiin istuttu samaan pöytään keskustelemaan toiseen kaupunkiin omalla kustannuksella. Ei ei ei, minua kiinnosti vain rahojen taikaisin saaminen, ei mitkään random huijarin elämäntilanteet ja maksukyvykkyydet. Toi sovittelu nimittäin esti sen että meni käräjäoikeuteen.

Vierailija
7/21 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toissa paljon varastettua tavaraa.

Vierailija
8/21 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtoiko myyjä tietää että oli feikki?

Vierailija
9/21 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisiko vain kertoa asiasta ja pyytää rahoja takaisin/palautusta? :( Mutta jos teen näin, saattaa mahdollinen huijari alkaa peitellä jälkiään...

Ap

Vierailija
10/21 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyitkö onko aito.

Oliko maininta että aito tuote.

Jos ei, niin silloin meni ihan viidakon lakien mukaan. defacto standardi.

Vierailija
11/21 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun kaverilta huijattiin 40 euroa tori.fi ostoksen yhteydessä. Hän teki rikosilmoituksen ja kävi ilmi, että tällä myyjällä on melkein 30 muuta uhria. Tällä hetkellä menossa käräjille asia, ja kaveri tulee saamaan rahansa takaisin.

Luuletko tosissasi, et saa rahansa takaisin?

Vierailija
12/21 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väittikö myyjä, että on aito?

Vierailija
13/21 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On moni saanut rahansa takaisin nettihuijauksista.

Vierailija
14/21 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä poliisi tutkii kun tekee rikosilmoituksen. Summalla ei väliä ja voi olla taustalla muitakin rikoksia.

Minusta taas on moneen kertaan uutisoitu, ettei poliisi kovin pieniä juttuja enää edes tutki.

Toki varmaan riippuu paljon siitä, kuinka helppoa tutkia tai tavoittaa epäilty.

Vierailija
15/21 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisiko vain kertoa asiasta ja pyytää rahoja takaisin/palautusta? :( Mutta jos teen näin, saattaa mahdollinen huijari alkaa peitellä jälkiään...

Ap

Kyllä. Ensin kerrot myyjälle, että ostamasi tuote ei ollut aito Hello Kitty ja pyydät kaupan peruutusta.

Jos myyjä kieltäytyy/ei vastaa, lähetä uusi viesti ja sano, että teet rikosilmoituksen.

Vierailija
16/21 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On moni saanut rahansa takaisin nettihuijauksista.

Usein noi on rikolliset ovat varattomia, joten tyhjästä ei voi nyhjäistä.

Vierailija
17/21 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysyitkö onko aito.

Oliko maininta että aito tuote.

Jos ei, niin silloin meni ihan viidakon lakien mukaan. defacto standardi.

Feikkejä ei saa myydä. Sen kieltää sekä Tori.fi että laki.

Vierailija
18/21 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä anna päästä kuin koira veräjästä. Rikosilmoitus, seurasi asiasta jotain tai ei.

Vierailija
19/21 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei. Muakin on huijattu.

Ostin ihan uudet kuulokkeet. Olivat avaamattomassa paketissa. Ne eivät toimineet ollenkaan. Maksoin niistä 20 euroa. En jaksanut ruveta vääntämään asiasta ja laittamaan viestiä ym. Annoin asian olla. 

Vierailija
20/21 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinassa ne aidotkin valmistetaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kahdeksan