Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ihana pötkötellä omalla mökillä kesälomalla!

Vierailija
04.06.2020 |

Korona on kaukana, koko kunnassa ei ole ollut yhtään tapausta. Voi elää ihan normaalisti. Taivaallista!

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastenmielistä tuollainen itsekehu.

Varmaan nautit, kun joku kerrostalossa on kateellinen, kun ei oo mökkiä.

Meillä on mökki.

Vierailija
2/23 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastenmielistä tuollainen itsekehu.

Varmaan nautit, kun joku kerrostalossa on kateellinen, kun ei oo mökkiä.

Meillä on mökki.

Hänhän vain iloitsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen pitänyt mökkilomailijoita aina vähän yksinkertaisina. Mitäs lomailua se on että istuu mökissä pitämässä vesisadetta, käy grillaamassa hyttysarmeijan keskelle käristemakkaran ja esittää lapsille kuinka tämän pitäisi olla kivaa?

Meillä on suvussa pari mökkiä, käydään niillä vanhempien pyynnöstä kerran kaksi vuodessa, myyn molemmat pois heti kun ne joskus minun omaisuuteen siirtyy. Ei ole kiire siis saada perintöä, kerroin vain etten tule ottamaan ongelmaa mökinhoidosta tai siellä käymisestä. Ei ole edes pitkän ajomatkan päässä mutta ei ole mökki minua varten.

Vierailija
4/23 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylläolevaan vielä lisäys: kylmä järvivesi, puucee, pieni keittiö. Nämä kaikki ovat vain piste ii:n päälle.

Vierailija
5/23 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen pitänyt mökkilomailijoita aina vähän yksinkertaisina. Mitäs lomailua se on että istuu mökissä pitämässä vesisadetta, käy grillaamassa hyttysarmeijan keskelle käristemakkaran ja esittää lapsille kuinka tämän pitäisi olla kivaa?

Meillä on suvussa pari mökkiä, käydään niillä vanhempien pyynnöstä kerran kaksi vuodessa, myyn molemmat pois heti kun ne joskus minun omaisuuteen siirtyy. Ei ole kiire siis saada perintöä, kerroin vain etten tule ottamaan ongelmaa mökinhoidosta tai siellä käymisestä. Ei ole edes pitkän ajomatkan päässä mutta ei ole mökki minua varten.

Itse pidän sinua vähän yksinkertaisena.

Vierailija
6/23 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatella, että on oma talo maalla. Iso puutarha, laituri jolta pääsee suoraan saunasta uimaan. Veneilemään voi lähteä koska tahansa. Pihalla riittää tekemistä ja arkena työpäivän jälkeenkin voi vaikkapa grillata. Lomilla voi sitten lähteä näkemään maailmaa, kun lentokentälle on alle tunnin matka.

En ikinä maksaisi mökistä, joka seisoo suurimman osan ajasta tyhjillään, tai kotimaan matkailusta.

Vierailija
7/23 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän sille mitään voi jos et kykene muuta mökillä tekemään kuin pitämään vesisadetta ja grillaamaan :D

Meillä on mökillä vallan muuta puuhaa!

Vierailija
8/23 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ikinä maksaisi mökistä... tai kotimaan matkailusta.

Mikään kotimaassasi on vikana? Missä kaikkialla olet käynyt Suomessa? Minä olen matkustanut maailmaa ristiin rastiin ja tykkään monista paikoista, mutta olen myös sitä mieltä, että Suomen luonto on jotain niin ainutlaatuista, ettei sitä edes voi hinnoitella.

Vierailija
9/23 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Plus siivous, remontointi, pihatyöt ja kaikki kustannukset. Ei kiitos, en ikinä haluaisi mökkiä riesakseni. Vuokraan mieluummin ja joku muu nähköön vaivaa. Koko vanha slaavilainen mökin omistamisen kulttuuri on niin aikansa elänyttä kuin olla ja voi.

Vierailija
10/23 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana pötkötellä kesällä VUOKRAMÖKILLÄ.

Jättää kaikki huoltohommat (niitä riittää!) mökin omistajan huoleksi.

Vierailija
11/23 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikään kotimaassasi on vikana? Missä kaikkialla olet käynyt Suomessa? Minä olen matkustanut maailmaa ristiin rastiin ja tykkään monista paikoista, mutta olen myös sitä mieltä, että Suomen luonto on jotain niin ainutlaatuista, ettei sitä edes voi hinnoitella.

Olen matkustanut Suomea sekä sukulaisreissuilla että työmatkoilla ihan riittävästi koillismaasta Hankoon ja lapsena käynyt Lapissa. Täällä ei ole mitään sellaista, mitä vielä kaipaisin nähdä. Luontoa löytyy kotipihalta alkaen. Enkä yksinkertaisesti suostu maksamaan kotimaan matkailun hintoja. Yritin tulevalle viikonlopulle kokeeksi löytää edullista majoitusta, kun on tarve käydä eräässä etelä-Suomen kaupungissa ja ajattelin, että jäädään nyt sitten sinne yöksi, kun ei ulkomaille tänä kesänä päästy. Halvimmatkin majoitukset maksoivat 80 eurosta ylöspäin ja niissä joutui jakamaan wc/suihkun muiden kanssa. Ei kiitos.

Vierailija
12/23 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomen luonto ainutlaatuista? Hehehe, no jos alituinen kylmä vesisade on ainutlaatuista niin joo. Itse luonto täällä on korpea silmänkantamattomiin. Ai kun on ihanaa.

Vierailija
13/23 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää pötköttelystä. Pitää olla äksöniä!

Vierailija
14/23 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajatella, että on oma talo maalla. Iso puutarha, laituri jolta pääsee suoraan saunasta uimaan. Veneilemään voi lähteä koska tahansa. Pihalla riittää tekemistä ja arkena työpäivän jälkeenkin voi vaikkapa grillata. Lomilla voi sitten lähteä näkemään maailmaa, kun lentokentälle on alle tunnin matka.

En ikinä maksaisi mökistä, joka seisoo suurimman osan ajasta tyhjillään, tai kotimaan matkailusta.

Olet siis veneinesi juuri se mekastava omakotiasukas, jota muut lähtevät mökille karkuun :p

Vierailija
15/23 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomen luonto ainutlaatuista? Hehehe, no jos alituinen kylmä vesisade on ainutlaatuista niin joo. Itse luonto täällä on korpea silmänkantamattomiin. Ai kun on ihanaa.

Kuulostaapa oudolta. Olemme valinneet mökkipuutarhaan kantoveden kastelujärjestelmien sijaan ja useampana vuonna hoitaneet hyötyliikunnan kantamalla vettä, koska ei ole satanut tarpeeksi. Suomen luonto on todellakin ainutlaatuista, emmehän voi mitään sille, ettet huomaa ainutlaatuisuutta ympärilläsi silloin kun sitä on. Jotkut ihmiset vaan ovat kehittymättömiä siltä osin.

Vierailija
16/23 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taidat olla laiska ja vähän velttokin tekemään mitään tai minkään asian puolesta? Ei sinulle mökkeily sopisikaan.

Vierailija
17/23 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen aina pitänyt sellaisia ihmisiä äärimmäisen yksinkertaisina, jotka määrittelee ihmisten tekemisiä ja ajatusmaailmaa sen perusteella, mitä he omistavat. Jo pikkulapsikin ymmärtää, että mökin omistajat ei ole mikään lahko, jossa kaikki ajattelee ja tekee samalla tavalla, vaan mökin omistajissa näkyy koko yhteiskunnan kirjo rikkaista köyhiin, oikeistolaisista vasemmistolaisiin, uskovaisista ateisteihin, touhuajista löhöäjiin ja ihan kaikkea siltä väliltä. Heitä ei yhdistä mikään muu kuin se, että omistavat mökin, joissa niissäkin on valtavia eroja, luksushuviloista pieniin kuivanmaan mummonmökkeihin. 

Vierailija
18/23 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taidat olla laiska ja vähän velttokin tekemään mitään tai minkään asian puolesta? Ei sinulle mökkeily sopisikaan.

Tuokin on itse asiassa vähän väärä stereotypia mökkeilijöistä. Tuolla juuri luodaan sitä täysin harhaista mielikuvaa kesämökkeilystä, että se on muka jatkuvaa työleiriä aamusta iltaan.

Ei mökkeily edellytä välttämättä minkäänlaista aktiivisuutta. Jokainen voi ihan itse määritellä, mitä mökillä haluaa tehdä. Mökissä ei ole yhtään sen enempää remppaamista, kuin muissakaan kiinteistöissä ja iso osa Suomen mökkien pihoista on täysin luonnontilassa, eli ei vaadi minkäänlaista hoitoa. Remontteja ei kenenkään ole pakko itse tehdä, jos ei halua, vaan nekin voi teettää omakotitalon, tai kerrostalon tapaan ammattilaisilla.

Eli mökillä voi jokainen ihan vapaasti päättää, kuinka laiska, tai aktiivinen haluaa olla ja se juuri mökkeilyssä onkin parasta. Itse olen mitä milloinkin, eli välillä vain löhöän, välillä taas iskee inspiraatio ja mitä milloinkin. Parasta siinä on se, että voin tehdä tai olla tekemättä omaan tahtiin mitä haluan ja milloin haluan.

t: mökkiläinen

Vierailija
19/23 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun sieluni kaipaa kaiken kiireen keskellä sellaista hidasta toimintaa ja alkeellisuuttakin. Mua ei haittaa hakea kaivosta vettä, tehdä polttopuita klapikoneella, lämmittää niillä saunaa ja takkaa, tiskata käsin astioita tai pestä perunoita rantavedessä. Päin vastoin mun hermot ja mieli lepää tuon pikkupuuhastelun äärellä.

Luonto on jotenkin niin lähellä, tai oikeastaan me sen sisällä. En mä kotona bongaile samalla tavalla Härkälintuja tai saukkoa, joka käy syömässä lokin munat. Kotona arjen ja kiireen keskellä mulla ei ole jotenkin aikaa pysähtyä seuraamaan tuollaisia asioita. Tai pelaa korttia tai kuuntele järviradiota tai entisten nuorten sävellahjaa, ne kuuluu mökille! En ikinä kuuntele mökillä esim. Aamulypsyä, mökillä on ihan oma moodi.

Tykkään pihatöistä, sienestämisestä, marjastamisesta, mökillä ne on siinä ihan lähellä. Ja se sateen ropina peltikattoon ja se metsän tuoksu sateen jälkeen! Enkä muuten missään nuku paremmin kuin mökillä!

Mä voin olla yksinkertainen, mutta rakastan mökillä olemista.

Vierailija
20/23 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihana pötkötellä kesällä VUOKRAMÖKILLÄ.

Jättää kaikki huoltohommat (niitä riittää!) mökin omistajan huoleksi.

Kerrotko minulle niistä huoltohommista, joita niin hirveästi riittää? 

Ihan vaan siksi kyselen, että minäkin tietäisin

t: mökkiläinen jo 30 vuotta