Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jäisitkö vielä kotiin 2 ja 4-vuotiaiden kanssa tässä tilanteessa? vaikea päättää...

Vierailija
30.07.2008 |

Kolmatta lasta yritetään, olen tällä hetkellä työtön, lapset palaamassa osapäivähoitoon syksyllä.

Pitäisikö kuitenkin jäädä hoitovapaalle ja toivoa pikaista vauvaonnea vai haenko tosissani töitä, vaikka tarkoitus vauvan myötä olisikin jäädä kotiin seuraaviksi kolmeksi vuodeksi?

Vaakakupissa painaa nyt mm. hyvän päivähoitopaikan menetys, lasten kehittyminen sosiaalisissa taidoissa(ja virikkeet....)toisaalta taas työttömänä olon paineet, 500 päivän täyttyminen aika pian, täysillä keskittyminen perheeseen välillä....

Hankalaa kun ei tiedä milloin tärppää tai olisiko hyviä töitä tarjolla piankin...mitä itse tekisitte?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
30.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jättäisin ylemmän tahon päätettäväksi kuinka käy. Jos saan töitä niin lapset hoitoon ja itse puurtamaan, jos en niin ok niinkin etenkin jos raskaaksi tulisin.

Vierailija
2/3 |
30.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikkei hoitoon 2 - 3 vuoteen menisikään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
30.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä saat pidettyä hoitopaikat tutussa päikkärissä. Kun saat töitä, pidennät hoitoaikaa. Maksukin pienenee..

Meillä esikoinen täyttää 4 ja nuorempi on kohta 3. Esikoiselle on tärkeää olla hoidossa, kaipaa näin lomalla sinne ja sielä on paljon kavereita. Kohta (tai kohta ja kohta) tulee eskari-ikä niin mukava lapsen on olla tutun porukan kanssa.

Pienempi lapsi taas viihtyy enempi kotona, hänet kai napataan kotiin. Meille kun tulee jouluna vauva ja hoitokuviot on meilläkin hakusessa.

Eli me mietitään vähän sitäkin miten lapset viihtyy hoidossa. Jos lapsen on tosi hankala mennä hoitoon niin kai kotona mukavempi?

Olen miettinyt että voisin sitten kierrellä keskimmäisen ja vauvan kanssa kerhoissa jne. Välillä viedä vauvaa mummolaan hoitoon hetkeksi ja mennä vaan kahdestaan keskimmäisen kanssa.

Mulle on tärkeetä että kaikki lapset saa huomioo ja pystyn vastaan tarpeisiin.

Kun esikoinen nauttii tarhasta, saan olla kahden pienemmän kanssa enempi varata huomiota heihin. Sitten iltapäivästä taas esikoiselle aikaa.

Ensin olin ajatellu että olisin kaikkien kolmen kanssa kotona, mutta taidetaan kokeilla näin.