Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Montako ystävää jonka voit päästää siivoamatta kylään?

Vierailija
30.07.2008 |

Edelliseen viitaten, onko teillä sellaisia ystäviä, jotka voitte kutsua milloin vain kylään ilman että täytyy ajatella missä kunnossa kämppä (tai itse) on?

Itselläni on yksi, josta en vaivaudu vaikka kämppä olisi kuinka hyrskyn myrskyn (oma siskoni lisäksi). Käytäntö on molemmin puolista, sillä tiedän että ystävä ei todellakaan siivoa ennen kuin itse tulen kylään. JOten en siis piittaa vaikka ne eiliset miehen kalsarit löytyisi lattialta tai tiskipöytää ei näkyisi tiskin seasta.

Toinen hyvä ystäväni yleensä soittaa ennen kuin tulee, saatan olla hieman vaivaantunut jos meillä on sekaista, koska tämän ystävänä koti on viimeisen päälle puunattu jos sinne menee kylään.

Siivoaminen ja sen stressaaminen rajoittaa muuten kyläilyä. Haluaisin esim. kutsua naapurini useimmin kahville hetken mielijohteesta, mutta en jaksa siivota.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
30.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nytkin on sekaista (keittiön pöytätasot täynnä kaikenlaista), lattioissa tahroja, siellä täällä ylimääräistä tavaraa hujan hajan. Meillä ei taida koskaan olla niiiiin sekaista ettenkö kehtaisi päästää. Ja tämä pienoinen kaaos jota meillä on noin joka toinen päivä ei hävetä. Jos ei ymmärrä että lapsiperheessä kesänä on muutakin tekemistä kuin puunata aamusta iltaan niin se on sen yllätyskyläilijän ongelma sitten.

Vierailija
2/9 |
30.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän siivoaa yleensä miestäni varten vaikka kuinka yritän sanoa että ukko se vasta onkin kaikkee muuta kuin sisäsiisti :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
30.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en usko että kukaan normaali ihminen oikeasti tajuaa miten paskaista meillä on ellei ollenkaan siivota - itse asiassa ne luultavasti kuvittelevat ettei me olla siivottu, vaikka ollaankin. Tunnin siivouksella me päästään vasta normi-ihmisten "hyi yäk miten sotkuista" -tasolle.

Vierailija
4/9 |
30.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on usein sotkuista ja joskus jopa likaista, mutta vieraat - yllätyssellaisetkin - ilahduttavat niin paljon, että en todellakaan mieti meidän sotkuja. Jos vieraita häiritsee niin eivät varmaan tule enää - eikä kai tarvitsekaan ;-)

TIETYSTI sellaiset kyylät ärsyttää, jotka tulee just tarkistamaan onko pölyt pyyhitty ja hakemaan juorujen aihetta. Onneksi sellaisia ei juuri enää käy.

Ystävät - uudet ja vanhat - ovat aina tervetulleita!

Vierailija
5/9 |
30.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollu tapana ajatella että jos tulee yllätyksenä vierailija niin saa varautua omiin vierastuomisiin tai olla ilman herkkuja.. Siivo on mikä on silloin.

Vessaan kurkkaan nopsaan ettei ole tosi törkynen ja pääydät koitan siivota puhtaiksi nopsaan.. ;) Lapset saa korjata lelut paikoilleen.

Jos joku ilmottaa tulevansa kylään niin mulla on ollu tapana siivota. Mutta en vedä siitä ressiä jos kaikki ei ole tiptop.

Se on mielestäni eri asiaa onko lattia imuroitu vai onko sielä lelujen seassa kuukauden pölyt lelujen joukossa.

Ei tällänen asia saa kuitenkaan rajottaa sosiaalista menoa!!

Vierailija
6/9 |
30.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en usko että kukaan normaali ihminen oikeasti tajuaa miten paskaista meillä on ellei ollenkaan siivota - itse asiassa ne luultavasti kuvittelevat ettei me olla siivottu, vaikka ollaankin. Tunnin siivouksella me päästään vasta normi-ihmisten "hyi yäk miten sotkuista" -tasolle.

Vierailija
7/9 |
30.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka voin hyvällä omallatunnolla päästää sisään vaikka oliskin minkälaista. Tosin meillä on harvoin niin likasta, että olis mitenkään vaivautunutta vaikka yllärivieraita saapuiskin.

Vierailija
8/9 |
30.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosien varrella ja lasten (sotkemisen) myötä siivoamisen taso on laskenut ennen vierailuja. Nauttisin kyllä siististä kodista, mutta aina ei ehdi/ jaksa/ viitsi järjestellä ja puunata. Yleensä järjestelen edes sen verran, että heitän pahimmat romppeet yhteen huoneeseen ja vedän oven kiinni tai siivoan keittiön pöydän, joka on täynnä pyykkiä ja lehtiä ja lasten vesivärivirityksiä ja muovailuvahaa...

Kaikki ystävät voivat tulla millaiseen kotiimme tahansa, mutta mieluiten valmistaudun kyläilyihin käymällä kaupassa ja/ tai laittamalla ruokaa, leipomalla etukäteen, riippuen siitä, kuinka kauan he ovat meillä. Enää en häpeä sekaista kotia, mutta itselläni on kivempi olla, kun en keräile romppeita vierailun aikana, vaan etukäteen. Haluan keskittyä vieraisiin ja arvostaa heidän käyntiään myös siivoamalla ainakin pintapuolisesti.

Yksi tosiystävä on tullut pari kertaa siivoamaankin meille, tosin hätätilanteessa (mies teholla sairaalassa, itse puolikuolleena lasten kanssa yksin kotona)!

Vierailija
9/9 |
30.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen hyvä ystäväni yleensä soittaa ennen kuin tulee, saatan olla hieman vaivaantunut jos meillä on sekaista, koska tämän ystävänä koti on viimeisen päälle puunattu jos sinne menee kylään.

Itselläni vaikuttaa myös se, millainen vieras on tulossa, siivousta enemmän tarjoiluun. Jos vieras satsaa omassa kodissaan laatutarjoiluihin tai jopa snobbailee, ei kehtaa paljon pakasteviinereitä paistaa. Sellaiselle vieraalle, jonka juhlatarjoiluakin ovat pakastepaistettavat, on helpompi tarjota saman tasoista "valmistarjottavaa". Ei niin, ettei arvostaisi tätäkään vierasta, hyvin voin leipoa pidemmänkin kaavan mukaan, mutta ei ole niin isoa stressiä, että vierasta nyrppisi pikatarjottavat.

Samoin sanoi eräs ystäväni, että minulle on kiva tarjota aitoa shamppanjaa, koska tiedän, mitä juon ja arvostan sitä todella. Toisen ystävän luona olen yhtä mielelläni, vaikka tarjoaisi lasin vettä, koska ei itse harrasta hienoja tarjoiluja.