Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Seksi ja raskaus

07.07.2006 |

Utelen siis, että miten muilla yhdistyy parisuhteessa seksi ja raskaus? Meillä (lue minulla) kun ei tunnu tuo yhdistelmä onnistuvan. Olenko joku kummajainen..?

a) pahoinvointia, väsymystä jne on aika ajoin (paikallaan istuessa/maatessa on ihan hyvä olokin, mutta kun ylös nousee/alkaa liikkua, ei jaksakaan enää mitään)

b) eikös alkuraskaudessa ole km riskikin seksistä..(?)

c) kun vaan (valitettavasti) seksi ei nyt voisi vähempää kiinnostaa (ja mies vetää herneet nenään).. =(

Olisi kiva kuulla, miten muilla? Vaikka toki on jokaisen oma asia, mutta jakaa kokemukset ken tahtoo! ;)

Minni rv7+3

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
07.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ainakin neuvolassa sanottiin heti ensimmäisellä kerralla, että seksiä saa harrastaa ihan normaalisti ja niin me ollaan tehtykin. Ei se aiheuta keskenmenoa, eikä muutakaan haittaa sikiölle! Kannattaa ottaa seksi hellyytenä ja läheisyytenä, vaikka olisi vähän väsynytkin itse. Kosketusta ja sitä kautta muuttuvan kehosi hyväksyntää ja ihailuakin tarvitset vielä raskauden edetessä.

Halusi voi muuttua raskauden myötä. Ainakin minulla on toisella kolmanneksella tullut sellainen himo, että ei ole koskaan aiemmin eläissäni ollut. Jos torjut miehesi ensimäisellä kolmanneksella, jolloin minullakaan ei ollut erityisiä seksihaluja, niin saatat olla pulassa vähän myöhemmin.

Vierailija
2/21 |
07.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, no ei varmaan ole mitenkään yleinen km:n syy seksi.. Eikä tämä kyllä ole eka kerta, onhan takana jo kaksi raskautta (ja samalla kaksi melkein vuoden selibaattia). Mies taas pelkää tuollaista selibaattiaikaa.. Kai täytyy sitten vaan " uhrautua" , jotta säästytään suuremmilta sanomisilta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
07.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkee nimittäin heti, milloin en ole täysillä mukana ja hänenkin intonsa lopahtaa. Alkuraskauksissa omat haluni ovat aina olleet pakkasen puolella, eikä mies ole " saamattomuuttaan" surkutellut. Mieluummin ollut ilman kuin halunnut, että ns. uhraudun petipuuhiin. Ja nyt jo tietää kokemuksesta (3. lapsi tulossa), että kun tuo alkuraskauden väsymys ja pahoinvointi hellittää, niin hormoonit tekevät tehtävänsä ja vaimosta tulee varsinainen himohiiri:). Jotenkin olen itsekin sitä mieltä, että kyllä aikuisen miehen tulisi pari kuukautta selvitä ilman säännöllistä seksiäkin, on tuo alkuraskaus sen verran rankka vaihe, etten ainakaan itse olisi kaivannut siihen mitään ylimääräistä stressiä (=huonoa omaatuntoa haluttomuudesta).

Vierailija
4/21 |
07.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku pieni sisäinen feministi nostaa karvansa pystyyn tuosta " uhrautumisesta" ;) Mutta itse asiassa olen kyllä vähän sen uhrautumisen kannallakin. Seksi kuuluu parisuhteeseen ja on tosi hankala tilanne, jos halut ovat aivan päinvastaiset. Tilanne loukkaa molempia ja helposti molemmat tuntevat toisen painostavan joko halullaan tai haluamattomuudellaan.

Itse uskon, että pääasia on että saatte puhuttua tilanteesta. Pahoinvoinnin ja muut fyysiset oireet varmaan mieskin ymmärtää: tuskin hän itsekään on kovin innokas mahataudin kourissa ollessaan. Ajatuksia miesparka tuskin kuitenkaan osaa lukea. Iso apu molemmille on, jos pystytte kertomaan tuntemuksistanne ja ajatuksistanne rauhalllisesti ja syyttelemättä. Ehkä sen kautta sitä seksielämääkin voisi edes jossain muodossa olla läpi raskauden? Miestä voisi helpottaa jo se, että lupaat suhtautua avoimesti ja positiivisesti. Se ei tarkoita, että aina pitäisi haluta - tai suostua haluamaan - kun toinen haluaa, mutta se ensimmäinen reaktio ei kuitenkaan olisi jyrkkä torjunta.

Itselleni seksi on sen verran tärkeä asia, että kokisin musertavana, jos tietäisin mieheni halauavan olla selibaatissa seuraavan vuoden ja samalla pakottavan minut siihen.

Toivottavasti saatte puhuttua :)

Vierailija
5/21 |
07.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli aika hiljaista seksin suhteen jo ennen raskauden alkua, johtuen varmaan lähinnä ajanpuutteesta, stressistä, erilaisista aikatauluista jne. Vauva lähti alulle ahkä kolmannella yrittämällä.

Ensimmäisen raskauskolmanneksen aikana voin sen verran pahoin, ettei tehnyt yhtään mieli, eikä seksiä ollutkaan kuin ehkä kerran kuussa. Mies suhtautui tähän täysin ymmärtäväisesti, kuten pitääkin. Mielestäni on ihan turha ajatella " olevansa myöhemmin pulassa" , jos torjuu miehensä. Ei seksiin tarvitse suostua, jos ei yhtään haluta. Ja kyllä miehen tulee ymmärtää, ettei pahoinvointi ja seksihalut yleensä esiinny samaan aikaan.

Ajanpuute vaivaa meillä edelleen, ja työaikamme ovat niin erilaiset, että oikeastaan näemme aika vähän. Raskauden puolen välin jälkeen kuitenkin haluni ovat palanneet ja nautin siitä, että rinnat ovat isommat kuin ennen ja olo muutenkin naisellinen. Tarvitsen kyllä aika paljon vahvistusta mieheltäni, koska kasvava maha (ja takapuoli...) aiheuttavat sen, että välillä tunnen itseni valaaksi (rv nyt 26 ja risat).

Ei seksi alussakaan lisää keskenmenoriskiä, jos ei nyt jotain ihmeellisen rajua menoa harrasta. Meillä tosin kävi niin, että keskiraskaudessa sain pari kertaa kipeitä supistuksia seuraavana päivänä (spermahan voi aiheuttaa supistuksia). Nyt olemme käyttäneet kondomia...

Tietysti sitä toivoo, että seksielämä kukoistaisi nyt, koska vauvan syntymän jälkeen on varmaan jonkin aikaa muut asiat mielessä. Kuitenkaan asiasta ei kannata ottaa stressiä, vaikka ymmärrän kyllä, että vaikea on välillä olla ottamatta. Tärkeintä on tehdä niin kuin itsestä tuntuu hyvältä. Jos parisuhde ei kestä hiljaiseloa sänkyrintamalla, se ei ehkä perustu oikeille asioille. Seksissä on mielestäni olennaisempaa laatu kuin määrä.

Hyvää jatkoa ja nauttikaa yhdessäolosta!

Vierailija
6/21 |
07.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sitten tiedä miten miehet yleensä, mutta minun mies ei varmasti pystyisi sekstailemaan jos huomaisi, etten ole hommassa mukana. Ja jos alkaa harrastaa seksiä vaan antaakseen toiselle, niin siitähän ei ole kovin pitkä matka enää siihen kun se seksi menettää kenties lopullisestikin merkityksensä, jos sitä kerta harrastaa ilman fiiliksiä.. :/

Mulla oli alkuraskaudessa omat halut tavallista vähemmät parin viikon ajan, mutta eipä se silti vaikuttanut touhuiluun, kun sitä kyllä aina " syttyi" kun vaan rupesi hommiin. Tosin noina viikkoina mieskin sattui olemaan työmatkoilla, ettei hänkään hirveesti ehtinyt tilannetta huomata :D

Sen jälkeen ollaan sekstailtu ihan samaan malliin kun ennenkin eli silloin kun tekee mieli.. yleensä minä olen ollut aloitteentekijä, siis jo ennen raskautta olen kerennyt tehdä aloitteet, niin nyt olen jo muutamaan otteeseen yllättynyt siitä kun mies on alkanut lähennellä :D Ehkä se on tosiaan jotain tällasta raskauden hehkua, kiva ainakin huomata ettei tämä jalkapallomaha ole vähentänyt hänen halujaan, vaan pikemminkin päinvastoin :D Ainoa mihin raskaus on nyt pikkuhiljaa vaikuttaa, on asennot :P

Vierailija
7/21 |
07.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoista odottaessa meillä oli alusta loppuun ihan normaali seksielämä. Siis omasta mielestä normaali ;) Siis että samaan tahtiin oltiin petipuuhissa kuin ennen raskauttakin. Minulla ei haluissa tapahtunut vähentymistä missään vaiheessa, tai no ehkä vähän lopussa kun se oli jo niin vaikeaa jättimahan kanssa. Mutta silloin sai uutta puhtia kun oli olemassa se teoreettinen mahdollisuus, että seksillä olisi saanut synnytyksen käyntiin...

Nyt toista odottaessa alkuraskudessa tuonne rv 13+ asti oltiin taas ihan normaalisti. Sitten alkoi kova, selittämätön vuoto, jonka takia lääkäri laittoi seksikieltoon kuukaudeksi. Tuon kiellon jälkeen sitten taas aloiteltiin normaalia seksielämää ja hyvin on onnistunut tähän asti. Nyt vaan meinaa maha olla edessä ja asentoja vaikea löytää! Selällään ei voi yhtään olla, joten se vaikeuttaa tietysti sekä itse yhdyntää että esileikkiä... Mutta jotenkin koitetaan sinnitellä!

Itse olen vahvasti sitä mieltä, että seksi on parisuhteessa tärkeä asia, enkä missään tapauksessa halua siitä luopua raskauden ajaksi! Välillä haluttaa enemmän ja välillä vähemmän, mutta kyllä minä ainakin leikkiin ryhdyn, jos mies halukkaalta vaikuttaa... Eikä kyse ole mistään uhrautumisesta ja sääliseksistä vaan siitä, että haluan tyydyttää mieheni tarpeet tälläkin osa-aluella, jos mulla nyt ei tosiaan mitään ns. hyvää syytä kieltäytyäkään ole. Enkä ikinä ole jälkikäteen katunut, että olen miehelle " antanut" ;) Aina itsekin olen päässyt tunnelmaan mukaan ja nauttinut hommasta :) Se on vaan välillä niin vaikea aloittaa, kun on väsynyt ja mahakas... Niin ja on mieskin " antanut" mulle, jos olen vonganut... Eli meillä menee molempiin suuntiin tämä jousto. Ei ne halut aina mene yksiin.

Marrastoive rv 23+5

Vierailija
8/21 |
07.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että nostit kissan pöydälle! Tämä on varmasti aihe, joka mietityttää monia ja on jo kirvoittanutkin hyvät keskustelut!!

Meillä eletään vasta alkuraskauden aikaa (rv8+4), mutta olen jo huomannut selvän muutoksen haluissani ja tuntemuksissani. Vaikka olen ennenkin nauttinut suuresti seksistä, niin nyt tuntuu kuin alapää olisi ollut tähän asti jotakuinkin puudutettu tähän nykytilaan verrattuna! Tuntoherkkyys tuntuu siis lisääntyneen, mikä vaikuttaa tietysti halukkuutenikin. Usein olen väsynyt, mutta sitten kun silti vaan tekee mieli, niin sitä jotenkin piristyy kun pääsee homman alkuun... Meillä siis minä olen ollut selvästi aktiivisempi viime viikot.

Antoisaa odotusaikaa kaikille, muistakaa lämpö ja läheisyys!

SS

Vierailija
9/21 |
07.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tehdään silloin kun kumpikin sitä haluaa. Välillä on viikko-kaksi väliä, välillä lähes joka päivä. Ei minulla ainakaan ole km tullut, vaikka kolmatta odotan, ja aina tehty samalla periaatteella. Huomasin kyllä tämän raskauden alussa, et mies oli varovainen, mut sanottuani et jos sen takia tulee km niin tulkoon. Sen jälkeen tehty ihan normaalisti. Minulla on tätä 4h välein tulevaa pahoinvointia, ja silloin ei tehdä kun ei haluta/jaksa. Ja meillä mies kyl ymmärtää.

Birgit + rv 11+0

Vierailija
10/21 |
10.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muilla seksin jälkeen kipuja? Me siis touhuttiin eilen illalla, ja nyt on aamusta asti ollut alavatsassa pientä kipua. Aamulla hiukan, päivän mittaa kivut hiukan voimistuneet. Ei mitään kävellessä, mutta kun istahtaa, niin silloin tuntuu alavatsalla kipua (ja maatessakin tuntuu). Tuntuu kuin kipu säteilisi jotenkin tuolta peräaukon kohdalta alavatsaan. Onkohan normaalia?

Minni rv7+6

Vierailija
11/21 |
10.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisen odotuksen aikana harrastimme seksiä tai siis rakastelimme 9 kk aikana varmaan yhteensä 4-5 krt. Mulla ei haluja yhtään, pelkäsin keskenmenoa jne. Mies oli tosi ymmärtäväinen. Vauvan synnyttyä imetin tehokkaasti ja yhdyntä " kiellettiin" n. 4 kk ajaksi sillä limakalvot olivat täysin nollassa koska tosiaan täysimetin. Sain paikallishormoneja ja n. 5 kk synnytyksestä alkoi seksielämä uudelleen ja kertakaikkisen upeasti! Siitä asti seksi on maistunut entistä paremmalta ja koko kehoni koki jonkin muutoksen, halut ovat olleet jotain aivan käsittämätöntä ja olen nauttinut seksistä todella paljon. Uusi raskauskaan ei ole muuttanut tätä asiaa ja nyt toisen odotuksen aikana (rv 30) en ole jännittänyt, pelännyt keskenmenoa tms ollenkaan, olemme vaihdelleet asentoja raskauden edetessä jne.

Ymmärrän hyvin siis mitä käytte läpi ja jos ja kun (en muista onko tämä esikoinen teille) tämä on ensiimäinen raskaus, niin se on selvää että murehdit, mutta neuvoni on että nauttikaa seksistä - se ei todellakaan vahingoita lasta tai sinua - päinvastoin, siitä on vain hyötyä. Lantiopohjan lihakset voimistuvat, sinä rentoudut (muista että voit rentoutua kuten ennenkin!!) ja teille molemmille tulee siitä hyvä mieli! Minua ainakin harmittaa, kun murehdin silloin ekan aikana ihan turhia ja meiltä meni monta kuukautta hyvää seksiä " hukkaan" . Jos niin voi sanoa. Mutta minun onneni oli ja on ollut, ettei mies koskaan ole painostanut ja etenkin tämän toisen raskauden alkukolmannes meni niin, että minä sain tehdä aloitteeen joka kerta kun mies ei meinannut uskoa, miten usein ja paljon minua halutti!! Se oli kivaa!!!

Vierailija
12/21 |
10.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni oli aina yököttänyt ajatus että raskaana harrastetaan seksiä - eikö se vauva-parka tuntisi sitä, yöök!

Minulle oli tosi positiivinen yllätys, että kun tulin raskaaksi niin kummallekin oli ihan luonnollista harrastaa edelleen seksiä ihan normaalisti.

Nyt on jo toinen raskaus menossa, ja kummassakin raskaudessa ollaan rakasteltu lähes päivittäin.

Tiedän, että olemme onnekkaita tässä suhteessa että kummallakin on suurin piirtein samat halut, ja olemme ihan tarkoituksella etsineet aikaa hommailla kaikkea " aikuisten juttuja" ;)

Eli näinkin voi olla että kaikki sujuu hyvin!

Vierailija
13/21 |
10.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis silloin ei tietenkään harrasteta yhdyntää, sehän on selvä mutta kun aina huomautetaan että onhan niitä muita tapoja ;) Aina jää tietenkin (omaa ujouttaan) kysymättä mitä sillä oikein tarkoitetaan. Onko ns. käsipelillä saatu orgasmi sallittua vai tarkoitetaanko sillä vain miehen tyydyttämistä muilla tavoin. Erittäin yleinen yhdyntäkiellon syy on esimerkiksi kohdunsuulla sijaitseva istukka. Miten olette siinä tapauksessa toimineet?

Vierailija
14/21 |
11.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen että yhdyntäkielto tulee juuri sen takia, että nainen ei saisi orgasmia. Koska ainakin minulla orgasmi teettää paljon supistuksia!

En kyllä yhtään tiedäjoten älkää uskoko mitä sanon!

Ehkä kysyisin suoraan lääkäriltä että onko haitallista nimenomaan yhdyntä vai pelkästään orgasmi. Jos ainoastaan orgasmi, niin luultavasti harrastaisimme silti seksiä ja yrittäisin vain pidätellä kovasti.

Mutta ei se kyllä helppoa varmaan olisi!

Jos se itse seksi olisi haitallista, niin kaipa sitten tekisin miehelle kaikkia juttuja joista ei kehtaa päivänvalossa puhua ;)

Hauskaahan se vaan olisi, vähän vaihtelua!

Vierailija
15/21 |
11.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla yhdyntäkielto ekassa raskaudessa annettiin koska vauva oli niin alhaalla vaikkei kohdun suulla ollutkaan tapahtunut vielä mitään. Varoiksi rv 26 -> 34. Synnytyksen jälkeen kielto tuli siitä ettei ollut limakalvoa kohdunsuulla tai olisi saanut harrastaa mutta lääkäri tiesi sen sattuvan joten emme edes yrittäneet.

Isosta O:sta: Orgasmista ei ole haittaa, päinvastoin. Kysyin tätä naistentautien ja synnytuksen erikoislääkäriltä joka on väitellyt asiasta (joku seksuaaliterapeutti kaiken lisäksi, luotan häneen). Orgasmi, ja muutenkin nautinnollinen seksi saattaa aiheuttaa kuulemma supistuksia mutta tämä lääkäri sanoi minulle että orgasmissa kun naisen lihakset tuolla alapäässä rentoutuvat joten tämä ennaltaehkäisee nimenomaan ennenaikaisia synnytyksiä jne. Tai jotenkin se meni noin. Vau kirjojen ooppaassa, jonka saimme täällä neuvolassa (odottajan opas tai jokin sellainen) mainitaan myös sama asia eli orgasmista ei ole haittaa missään raskauden vaiheessa päin vastoin. Teksti meni näin; TUTKIESSA ORGASMIN VOIMAKKUUDEN JA ENNENAIKAISEN SYNNYTYKSEN VÄLISTÄ YHTEYTTÄ ON TODETTU AINOASTAAN, ETTÄ ORGASMI VÄHENTÄÄ JÄNNITTEISYYTTÄ JA SITEN EHKÄISEE MYÖS ENNENAIKAISIA SYNNYTYKSIÄ.

Eli rouvat - ei muuta kuin sänkypainiin;) Siis ne, joilla se on kiinni murehtimisesta ja pelkäämisestä. Väkisin EI tietenkään kenenkään tarvi eikä saa siihen ryhtyä.

Vierailija
16/21 |
11.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä siis sänkypainia harrastetaan nyt enemmän kuin ennen raskautta, välillä jopa kaksi kertaa päivässä. Molemmilla on halut suurentuneet raskauden myötä. Minua ei ole kyllä kertaakaan pelottanut, että seksi aiheuttaisi keskenmenoa, sillä jokainan raskautta käsittelevä opus toitottaa, että normaali yhdyntä ei ole haitaksi, päin vastoin!

Meillä seksi on tärkeä osa parisuhdetta. Ja olen miehelle sanonutkin, että nyt touhutaan oikein urakalla, sillä lapsen syntymän jälkeen jää vähemmälle. Minusta seksi on kaikista läheisyyden muodoista se läheisin ja mukavin. Itse ainakin olen aina paremmalla tuulella ja virkeämpi seksin jälkeen.

Vierailija
17/21 |
11.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etisestä istukasta mulla ei ole faktoja, mutta kuvittelisin tuossa tilanteessa jo ihan mekaanisen ärsytyksen olevan pahaksi.

Sen sijaan mua jäi pitkään askarruttamaan edellisen raskauden synnytysvalmennuksen jäljiltä th:n puheet yhdyntäkiellosta, jos kohdunkaula on pehmennyt ja vaarassa aueta. Siis ennenaikaisen synnytyksen vaara nimenomaan kohdunkaulan kypsymisen talia. Hän sanoi, että siinä ei ole haittaa mekaanisesta ärsytyksestä vaan nimenomaan siemennesteestä. En sitten saanut suutani auki, mutta ihmettelin mielessäni, että miksi sitten yhdyntäkielto eikä suositus käyttää kondomia?

Ison O:n puolesta olen sivistänyt itseäni myös siten, että se (ja jo seksi ilman O:takin) vilkastuttaa verenkiertoa kohdun alueella, joka on vain hyväksi :)

Jokainen pari määritelköön itse sen, mitkä heille ovat ne

oikeat syyt

olla yhdessä. Pääasia on, että asioista pystytään puhumaan ja että kumpikaan ei käytä seksiä tai siitä kieltäytymistä aseena. On aika helppo saada toisesta henkinen yliote kieltäytymällä seksistä ja julistamalla toisen olevan suhteessa " vääristä syistä" , jos ei tilanteeseen ole hiljaa tyytyväinen. Myös toisinpäin voi käyttää tilannetta väärin, saada toinen tuntemaan alemmuutta ja epäonnistumista siitä, jos ei halua.

Jokainen pari laatii sääntönsä itse. Avoimuus ja toisen kunnioittaminen ovat mielestäni avainasemassa. Onnellisia ovat ne, joilla kemiat, halut ja sielut sopivat suuremmin sovittelematta yhteen :)

Vierailija
18/21 |
11.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sanonut juuta eikä jaata voisko seksiin liittyä, meinas vaan, että on kipuilu normaalia alkuraskaudessa. Käski kuitenkin ottaa rauhallisesti ja soittaa parin päivän päästä uudelleen, jos kivut jatkuu tai voimistuu. Piti todennäköisenä, että kivut olisi " kuukautiskipuja" , koska nyt olisi " normaalisti" kuukautisten aika ja normaalisti minulla on kuukautiskipuja runsaastikin.

Minni rv8

Vierailija
19/21 |
11.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on " annettu" puolin jos toisin. Alussa itseä ei aina oikein hotsittanu väsymyksen ja pahan olon takia, mutta en silti kieltänyt. Keskiraskauden aikana kävi taas toisin päin, että koko ajan olisi pitänyt saada ja mies tuskaili vonkaamiseni kanssa.

Nyt loppuvaiheessa maha on tuskaisen suuri ja aina tiellä, oli miten päin hyvänsä. Harmittaa, kun kummallakin on haluja, mutta seksi ei aina onnistu vaikka kuinka yrittäisi. Menee joskus sähläämiseksi, rupeaa vetämään suonta jalasta tai muuta mukavaa särkyä.

Onneksi osaamme nauraa itsellemme, ei seksi niin vakavaa ole ja toisen seurasta voi nauttia muutenkin.

Shayen 38+5

Vierailija
20/21 |
11.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosi mukavaa kuulla muidenkin mielipiteitä aiheesta " yhdyntäkielto" , ettei tarvitse vain omien ajatustensa kanssa olla ja märehtiä :)

Luin itsekin tuon väitteen vau-kirjan oppaasta että orgasmi rauhoittaisi supisteluja ja olen itsekin huomannut saman asian. Itse pähkäilisin (ja olen täysin maallikko) näin, että mekaaninen ärsytys on pahasta etisen istukan kohdalla. Sitten sitä kuitenkin rupeaa epäilemään että mitä jos orgasmi aiheuttaa jotain pahaa kanssa. Kaipa mun pitää ottaa se puheeksi joskus jos tämä kielto vielä jatkuu kovin pitkään. Joka tapauksessa tosi kiva kuulla mielipiteitä!