Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten / mistä tarkistaa, onko alueella esim kaupungin vuokra-asuntoja?

Vierailija
04.06.2020 |

Harkitaan asunnon ostamista PK-seudulla. Mistä voisi helposti tarkistaa, onko lähistöllä esimerkiksi kaupungin vuokra-asuntoja tai muuta yleishyödyllistä asumista? Y-säätiö, päihdeasunnot yms.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy kurkkaa rappukäytävän sukunimiä läpi. Jos siellä on Rainer ja Mohammed voittoista sukunimeä, niin tiedät lähes varmuudella, että kyseiset talot ovat kaupungin vuokra-asuntoja. Näin teen itse, kun etsin joltain tietyltä alueelta sijoitusasuntoa, jolle haluan arvonnousua tulevaisuudessa.

Vierailija
2/26 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hekan asunnot näe Hekan sivuilta.

En kyllä tajua, mitä väliä on sillä, jos viereinen talo on vaikka Hekan talo, eivät ne silloin ole sun naapureita. Eri asia sitten, jos itse asut kaupungin asunnossa, voi sattua sellaiset naapurit, että haluaisit ehkä mieluummin muuttaa. Tämäkin ihan tuurista kiinni. Hekan asuntoja on tietääkseni melkein joka kaupunginosassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kyllä tajua, mitä väliä on sillä, jos viereinen talo on vaikka Hekan talo, eivät ne silloin ole sun naapureita. Eri asia sitten, jos itse asut kaupungin asunnossa, voi sattua sellaiset naapurit, että haluaisit ehkä mieluummin muuttaa. Tämäkin ihan tuurista kiinni. Hekan asuntoja on tietääkseni melkein joka kaupunginosassa.

Onhan sillä paljonkin väliä, jos on esim. lapsia. Usein lapset hankkivat kavereita lähitaloista

Vierailija
4/26 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan sillä paljonkin väliä, jos on esim. lapsia. Usein lapset hankkivat kavereita lähitaloista

Eli lapsesi ei voi leikkiä s*malipenskan kanssa? Selvä.

Vierailija
5/26 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleinen elämänkokemus on opettanut minulle, millaiset tekijät vaikuttavat häiriöiden todennäköisyyteen asuinympäristössä. Alkuperäisessä viestissä luettelin näitä. AP

Vierailija
6/26 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, meillä on Etelä-Helsingistä omistusasunto, naapurissa on Hitaksia sekä kaupungin vuokra-asuntoja, eikä ikinä ole tullut minkäänlaista ongelmaa kenenkään kanssa. Naapurusto on todella rauhallinen ja yhteisöllinen. Lapsilla on ystäviä kaikista näistä. Ihana että pääsevät näkemään eri yhteiskuntaluokkia ja näkevät että kaikki me olemme samanlaisia.

Se missä kaupungin vuokralaisista tuppaa olemaan haittaa, on alueet joilla ei oikein ole muuta. Alue jolle on kasaantunut hirveästi kaupungin vuokra-asuntoja, esim Itä-Helsingissä tietyt alueet. Siellä ei ole samanlaista sosiaalista kontrollia.

Itse suosittelen varauksetta Etelä-Helsinkiä lapsiperheille. Rahaahaan se tietysti vaatii, mutta sitähän teillä ilmeisesti on? Neliö täältä on noin 700 000 - 1 500 000e.

Vierailija
7/26 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, meillä on Etelä-Helsingistä omistusasunto, naapurissa on Hitaksia sekä kaupungin vuokra-asuntoja, eikä ikinä ole tullut minkäänlaista ongelmaa kenenkään kanssa. Naapurusto on todella rauhallinen ja yhteisöllinen. Lapsilla on ystäviä kaikista näistä. Ihana että pääsevät näkemään eri yhteiskuntaluokkia ja näkevät että kaikki me olemme samanlaisia.

Se missä kaupungin vuokralaisista tuppaa olemaan haittaa, on alueet joilla ei oikein ole muuta. Alue jolle on kasaantunut hirveästi kaupungin vuokra-asuntoja, esim Itä-Helsingissä tietyt alueet. Siellä ei ole samanlaista sosiaalista kontrollia.

Itse suosittelen varauksetta Etelä-Helsinkiä lapsiperheille. Rahaahaan se tietysti vaatii, mutta sitähän teillä ilmeisesti on? Neliö täältä on noin 700 000 - 1 500 000e.

Etelä-Espoo kiinnostaa enemmän, koska sekä mun ja puolison työpaikat on Keilaniemessä. Lisäksi Helsinki tuntuu vihaavan autoilijoita, joten sekin arvelluttaa.

Vierailija
8/26 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleinen elämänkokemus on opettanut minulle, millaiset tekijät vaikuttavat häiriöiden todennäköisyyteen asuinympäristössä. Alkuperäisessä viestissä luettelin näitä. AP

Se on just näin. Ennakkoluulojen kanssa asialla ei ole mitään tekemistä, koska kyse on useasta eri paikasta käytönnön tasolla todettu fakta.

Vierailija
9/26 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espoo on kyllä hyvä paikka nimbylle.

Vierailija
10/26 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos Nimbyllä tarkoitetaan kunnollista työssäkäyvää ihmistä, joka arvostaa rauhallista asuinympäristö, niin varmasti Espoo on hyvä vaihtoehto.

Vierailija
11/26 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurempi ongelma on köyhien ja työttömien lapset. Oma lapsi voi saada heiltä huonoja vaikutteita ja poiketa samalle turmiolliselle tielle.

Vierailija
12/26 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos Nimbyllä tarkoitetaan kunnollista työssäkäyvää ihmistä, joka arvostaa rauhallista asuinympäristö, niin varmasti Espoo on hyvä vaihtoehto.

Jep samaa mieltä. Espoossa on tajuttu arvostaa asukkaita, jotka veroillaan pitävät homman toiminnassa. Toisin kuin Helsinki, joka tekee kaikkensa, että kynnelle kykenevät muuttavat pois.

Vierailija
13/26 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurempi ongelma on köyhien ja työttömien lapset. Oma lapsi voi saada heiltä huonoja vaikutteita ja poiketa samalle turmiolliselle tielle.

Tämä. Moni ei ajattele tätä asiaa ollenkaan. AP

Vierailija
14/26 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemukseni mukaan myös hyvissä taloyhtiöissä voi olla yksittäisiä asuntoja jonka omistaa joku A-säätiö tms. ja talossa onkin yhtäkkiä sossujuoppoja naapureina. 

Vierailija
15/26 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupungin nettisivuilta löydät asuminen-kohdasta tietoa. Ihmetyttää kyllä miten joku ei tällaista osaa itse etsiä.

Vierailija
16/26 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokemukseni mukaan myös hyvissä taloyhtiöissä voi olla yksittäisiä asuntoja jonka omistaa joku A-säätiö tms. ja talossa onkin yhtäkkiä sossujuoppoja naapureina. 

Siksi osakasluettelo kannattaa tarkastaa ennen kaupantekoa. AP

Vierailija
17/26 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitenkäs tarkistat naapuritaloista?

Vierailija
18/26 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitenkäs tarkistat naapuritaloista?

Kyselee talon asukkailta/naapurustolta? Tai käy naapurustossa asuntonäytöillä ja pyytää aina osakeluetteloa nähtäväksi välittäjältä?

Vierailija
19/26 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä Torppiksessa on Hekan asuntoja (luhtitaloja) hyvinkin lähellä omaa asuntoani. Harvinaisen rauhallista ja mukavaa asuinseutua tämä on. Edellisessä paikassa Puksussa alkoholistien asuntola oli ihan kivenheiton päässä kodistani, jossa viihdyin 20 vuotta, koska oli niin rauhallinen ja viihtyisä asuinpaikka. Ainoa "harmi" noista juopoista oli, että kotiin ajaessa siinä viimemetreillä piti välillä vähän hidastaa, että ehtivät varmasti siirtyä tien reunaan rollaattoreineen - muuten olivat rauhallsiia ja kohteliaita naapureita. Eli vuokratalot tai edes asuntolat eivät todellisuudessa kerro mitään asuinpaikan viihtyisyydestä - voin kertoa vuosikymmenten kokemuksella.

Vierailija
20/26 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy tarkkailemassa seutua niin huomaat sen asukkaista. Voit toki kierrellä katsomassa ainakin suurimpien kerrostalojen nimilistojakin, mutta se on aika työlästä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi neljä