En saa kaupungin asuntoa enkä yksityisen
Olen tällä hetkellä työkyvyttömyyseläkkeellä. Mitä voin tehdä?!
Kommentit (67)
Entä joku tukiasunto? Työkyvyttömyyseläkeläisellä vois olla mahdollisuus saada sellainen. Joku sossutyöntekijä osais varmaan neuvoa tarkemmin.
https://www.hel.fi/helsinki/fi/sosiaali-ja-terveyspalvelut/sosiaalinen-…
Vierailija kirjoitti:
Entä joku tukiasunto? Työkyvyttömyyseläkeläisellä vois olla mahdollisuus saada sellainen. Joku sossutyöntekijä osais varmaan neuvoa tarkemmin.
Ne on ihmisille, jotka ovat liian sairaita asuakseen omillaan yksin.
Vierailija kirjoitti:
Itsellä sama tilanne. Pitkän aikaa etsinyt uutta asuntoa jopa muista lähikunnista. Hakemuksia lähetellyt kaupunkien omiin vuokra asuntoihin, seurakunnalle ja eri kiinteistövälityksiin. Ollut sosiaalityöntekijään yhteydessä.
Maanantaina asunnon luovutus ja ongelmana miten saan irtaimiston vietyä varastoon ennen sitä, kun pakkaaminenki pahasti kesken, kun en terveyteni vuoksi ole kovin tehokkaasti pystynyt toimimaan ja aikaa on verottanut myös lääkäri ja sairaalakäynnit.
Tilapäismajoituksen saan kyllä kunnan puolesta hotellista tms, mutta siinäkin on rajoituksensa eli asunnon olisi löydyttävä todella pian
Tsemppiä ap
Onko mahdollista pyytää apua tavaroiden siirtelyyn esim. paikallisesta fb-ryhmästä? Jos laittaisit sinne ilmoituksen?
Vierailija kirjoitti:
Hae jostain eri kaupungista, pk-seutu on täynnä ja on uusia tulokkaita ei jää enää muille tilaa etenkään alkuperäisille ei jää tilaa, siksi kaupungin asunnot ovat täysiä ja myös kaupungin työntekijät (joilla varaa muuhun) ovat etusijalla saamaan noita kaupungin asuntoja.
Siis mitä ihmettä? Kaupungin työntekijöillä ei ole minkäänlaista etusijaa kaupungin asuntoihin. Muualta tulevat (kauempaa kuin Kainuusta) laitetaan ikävä kyllä niihin vanhempiin ja huonompiin taloihin Itä-Helsingissä. Helsinkiläinen on etusijalla, ellei muuttajalla ole työsopimusta ja asunto jossain kauempana kuin Keravalla (eli työmatkat ei onnistuisi).
Olen syntyperäinen helsinkiläinen, synnyin ja kasvoin Helsingin kaupungin asunnossa, äitini ja osa sisaristani asuu edelleen Hekalla ihan hyvillä alueilla kantakaupungissa ja naapurit ovat käytännössä 99% suomalaisia.
Oman kunnan tukiasunnot on päihdeongelmaisille/kuntoutujille ja lastensuojelunasiakkaille. Ei niillä tukiasunnoilla ole edes tarkoitus paikata "tavallisten" ihmisten asunnottomuutta, vaan pitää olla muitakin ongelmia (esim päihde ja elämänhallinta ongelmia) ja asiakkuus johonkin tiettyyn tahoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hae jostain eri kaupungista, pk-seutu on täynnä ja on uusia tulokkaita ei jää enää muille tilaa etenkään alkuperäisille ei jää tilaa, siksi kaupungin asunnot ovat täysiä ja myös kaupungin työntekijät (joilla varaa muuhun) ovat etusijalla saamaan noita kaupungin asuntoja.
Siis mitä ihmettä? Kaupungin työntekijöillä ei ole minkäänlaista etusijaa kaupungin asuntoihin. Muualta tulevat (kauempaa kuin Kainuusta) laitetaan ikävä kyllä niihin vanhempiin ja huonompiin taloihin Itä-Helsingissä. Helsinkiläinen on etusijalla, ellei muuttajalla ole työsopimusta ja asunto jossain kauempana kuin Keravalla (eli työmatkat ei onnistuisi).
Olen syntyperäinen helsinkiläinen, synnyin ja kasvoin Helsingin kaupungin asunnossa, äitini ja osa sisaristani asuu edelleen Hekalla ihan hyvillä alueilla kantakaupungissa ja naapurit ovat käytännössä 99% suomalaisia.
Kolleega sai juuri aivan uudesta talosta Jätkäsaaresta HEKA:n asunnon. Kyllä henkilökunta menee ensin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsellä sama tilanne. Pitkän aikaa etsinyt uutta asuntoa jopa muista lähikunnista. Hakemuksia lähetellyt kaupunkien omiin vuokra asuntoihin, seurakunnalle ja eri kiinteistövälityksiin. Ollut sosiaalityöntekijään yhteydessä.
Maanantaina asunnon luovutus ja ongelmana miten saan irtaimiston vietyä varastoon ennen sitä, kun pakkaaminenki pahasti kesken, kun en terveyteni vuoksi ole kovin tehokkaasti pystynyt toimimaan ja aikaa on verottanut myös lääkäri ja sairaalakäynnit.
Tilapäismajoituksen saan kyllä kunnan puolesta hotellista tms, mutta siinäkin on rajoituksensa eli asunnon olisi löydyttävä todella pian
Tsemppiä ap
Onko mahdollista pyytää apua tavaroiden siirtelyyn esim. paikallisesta fb-ryhmästä? Jos laittaisit sinne ilmoituksen?
Täytynee kokeilla jotain tuon tapaista ja nyt keskittyä tavaroiden pakkaamiseen. Kiitos ehdotuksesta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne on ihmisille, jotka ovat liian sairaita asuakseen omillaan yksin.
No jaa... Tiedän monia nepsy, mt-, ym diagnosoituja, jotka asuneet tukiasunnossa esim. vuoden, ja sen jälkeen sieltä autettu etsimään uusi asunto kun/jos toimintakyky on palautunut niin että kykenee asumaan tavallisesti vuokralla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pertsa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esim Helsingin kaupungin asuntoja odottaa yli 20k ihmistä. Niitä ei vain riitä kaikille. Oletko tällä hetkellä asunnoton?
Mikä ihmeen yli "20k" ihmistä?
Yli 20 kuutiometriäkö?
Mistä lähtien kuutiometri on lyhennetty k? K on kilon lyhenne, eli tuhat. 20 000 ihmistä. Ihan perusyksikkö, joka jokaisen ala-asteen käyneen pitäisi tietää.
Olen 60-vuotias ja kyllä sun teksti on enimmäinen kerta kun olen nähnyt suomenkielisessä tekstissä käytettävän ihmisistä puhuttaessa tuollaista lyhennettä 20k tarkoittamaan 20 000 henkilöä. Minulle tuttu k merkkinä tuhannesta on tuttu vain ilmaisussa kg ja vastaavat.
Lisäksi suomen kielenhuolto ei suosittele käyttämään tuota mm. rahoista, joten luulenpa ettei ole ok käyttää ihmisistäkään.
Mitä tuo ok tarkoittaa tekstissäsi? Omakotitalo?
Se tarkoittaa samaa kuin okei. Suomenkielisessä sanakirjassa se on jo vuodesta 1979.
Sillä ne sua kiusaa, kun se kuluu kirjoittaa isolla, OK.
Ei kiusaa kun kirjoittamaninen on sallittu monella tapaa:
https://fi.wikipedia.org/wiki/OkeiAiotko jatkaa lapsellista jankkausta?
Typerys. Yritin auttaa sua.
A) Wikipedia ei ole se luotettavin taho.
B) Onhan se tuossa sun alkuperäisessä linkissäkin kirjoitettu OK - ei ok. https://tutka.pro/uutiset/okn-alkupera-mysteeri/
C) En minä ole jankannut, kuten huomaat sanoin: "Sillä ne sua kiusaa..."
Samassa ohjeessa on myös k selitetty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pertsa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esim Helsingin kaupungin asuntoja odottaa yli 20k ihmistä. Niitä ei vain riitä kaikille. Oletko tällä hetkellä asunnoton?
Yli 20 kuutiometriäkö?
Mistä lähtien kuutiometri on lyhennetty k? K on kilon lyhenne, eli tuhat. 20 000 ihmistä. Ihan perusyksikkö, joka jokaisen ala-asteen käyneen pitäisi tietää.
Olen 60-vuotias ja kyllä sun teksti on enimmäinen kerta kun olen nähnyt suomenkielisessä tekstissä käytettävän ihmisistä puhuttaessa tuollaista lyhennettä 20k tarkoittamaan 20 000 henkilöä. Minulle tuttu k merkkinä tuhannesta on tuttu vain ilmaisussa kg ja vastaavat.
Lisäksi suomen kielenhuolto ei suosittele käyttämään tuota mm. rahoista, joten luulenpa ettei ole ok käyttää ihmisistäkään.
Se tarkoittaa samaa kuin okei. Suomenkielisessä sanakirjassa se on jo vuodesta 1979.
Sillä ne sua kiusaa, kun se kuluu kirjoittaa isolla, OK.
Ei kiusaa kun kirjoittamaninen on sallittu monella tapaa:
https://fi.wikipedia.org/wiki/OkeiAiotko jatkaa lapsellista jankkausta?
Typerys. Yritin auttaa sua.
A) Wikipedia ei ole se luotettavin taho.
B) Onhan se tuossa sun alkuperäisessä linkissäkin kirjoitettu OK - ei ok. https://tutka.pro/uutiset/okn-alkupera-mysteeri/
C) En minä ole jankannut, kuten huomaat sanoin: "Sillä ne sua kiusaa..."
Jankuti jankuti
Vain vauva.fi:ssä jengi voi olla näin vajaata, nyt päät kiinni jokainen pentu kieliopista. AP:lle soita sosiaalivirastoon ja kysy apua he auttavat oikeaan suuntaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi saada juuri Helsingin kaupungilta?
No se oli esimerkki. Mutta jos vaikkapa koko elämä ja tukiverkot ovat Helsingissä, niin miksi pitäisi lähteä muualle?
Elämän ja tukiverkot voi rakentaa muuallekin kuin Helsinkiin. Ja jos muuttaa esim. Espooseen tai Vantaalle, Helsingin tukiverkot ovat silloinkin lähellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pertsa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yli 20 kuutiometriäkö?
"Ok " tarkoittaa all correct, eli tarkastettu. Tämä virheellisesti kirjoitettu fraasi on ilmestynyt Boston Morning Post-lehdessä 1800-luvun lopussa muodossa "ol korrect". Sittemmin ympäri maailmaa levisi tämä lyhennys "o´kei" o´kay" "OK" ja nykyään ihan pienellä kirjoitettuna "okei" tai "ok" niinkuin sinua edellinen vastaaja kirjoitti.
Hieman erikoista, ettet ollut kuullut tuota termiä aiemmin. Omakotitalo-sana sensijaan lyhennetään nykyään okt.
Ihan silkasta mielenkiinnosta haluaisin tietää että kuinka paljon kaupungin vuokra-asunnont ovat halvempia vapaiden markkinoiden asuntoihin verrattuna?
Etsin googlesta mutten löytänyt vastausta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pertsa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yli 20 kuutiometriäkö?
"Ok " tarkoittaa all correct, eli tarkastettu. Tämä virheellisesti kirjoitettu fraasi on ilmestynyt Boston Morning Post-lehdessä 1800-luvun lopussa muodossa "ol korrect". Sittemmin ympäri maailmaa levisi tämä lyhennys "o´kei" o´kay" "OK" ja nykyään ihan pienellä kirjoitettuna "okei" tai "ok" niinkuin sinua edellinen vastaaja kirjoitti.
Hieman erikoista, ettet ollut kuullut tuota termiä aiemmin. Omakotitalo-sana sensijaan lyhennetään nykyään okt.
Sori mutta ok-termk tuli toisesta maailman sodasta. 0 killed ruvettiin lyhentämään ok.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen syntyperäinen helsinkiläinen, synnyin ja kasvoin Helsingin kaupungin asunnossa, äitini ja osa sisaristani asuu edelleen Hekalla ihan hyvillä alueilla kantakaupungissa ja naapurit ovat käytännössä 99% suomalaisia.Kolleega sai juuri aivan uudesta talosta Jätkäsaaresta HEKA:n asunnon. Kyllä henkilökunta menee ensin.
No ei vain mene. Työntekijöille on työsuhdeasuntoja, heille ei ole mitään etusijaa hekalle. Hekalle voi päästä jos sattuu sopimaan siihen demografiaan mitä taloon haetaan. Noihin uusiin taloihin ei paljon oteta kuin työssäkäyviä normiperheitä.
Vierailija kirjoitti:
Ihan silkasta mielenkiinnosta haluaisin tietää että kuinka paljon kaupungin vuokra-asunnont ovat halvempia vapaiden markkinoiden asuntoihin verrattuna?
Etsin googlesta mutten löytänyt vastausta.
Noin 14e/neliö on kaupunginasuntojen keskivuokra. En tiedä paljonko se on yksityisellä, mutta kyllä hekalla helposti säästää 800e/kk isossa perheasunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi saada juuri Helsingin kaupungilta?
No se oli esimerkki. Mutta jos vaikkapa koko elämä ja tukiverkot ovat Helsingissä, niin miksi pitäisi lähteä muualle?
Elämän ja tukiverkot voi rakentaa muuallekin kuin Helsinkiin. Ja jos muuttaa esim. Espooseen tai Vantaalle, Helsingin tukiverkot ovat silloinkin lähellä.
Esim lapsuudenperhettä ja muuta on vaikea rakentaa muualle. En usko että Espooseen tai Vantaalle on huomattavasti helpompaa päästä kaupungille asumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pertsa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yli 20 kuutiometriäkö?
Sori mutta ok-termk tuli toisesta maailman sodasta. 0 killed ruvettiin lyhentämään ok.
Sori, mutta tuo Boston Morning Post-juttu on nykyään todennäköisesmpi. Sitä edellinen arvelu oli toisen maailmansodan lentokonetehtaissa käytetty merkintä tarkastettuihin koneen osiin "Ol korrect".
Aika vähän kaupungilla on työsuhde-etuja, asunto on sentään sellainen.