Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

joudun olemaan koko kesän mökillä!

Vierailija
04.06.2020 |

Oon kohta 14 täyttävä poika. Äitini on opettaja ja isä eläkkeellä. Pari vuotta on jatkunut samaa, siitä asti kun ostettiin tää ”mökki”. Olemme kesäloman ekast päivästä vikaan päivään mökillä. Käydään max 2 kertaa viikossa kaupassa, mutta ei jäädä yöksi ”kaupunkiin”. Mökillä ei ole mitään tekemistä, eikä täällä kaverin kanssakaan sellaista keksi (on kokeiltu). En näe kavereita kesällä ollenkaan. Oon koittanu puhua varmaan 100 kertaa, mutta aina sama juttu ”Me halutaan rentoutua täällä luonnon parissa”. Auttakaa! Miten saisin ne puhuttua ympäri

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei onnistu, ei varsinkaan koronakesänä. Opettele löytämään jotain kiinnostavaa sieltäkin.

Vierailija
2/19 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateeksi käy. Olisinpa minäkin päässyt lapsen / nuorena mökille koko kesäksi. Tai edes aikuisena.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pure hammasta vielä tämä kesä. Ensi kesänä sulla on rippileiri ja hommaa itsellesi kesätyöpaikka niin teidän on pakko olla kaupungissa ainakin ne viikot. Toki, jos sulla olisi tavoitteellinen harrastus, joka pyörii kesälläkin, teidän olisi pakko olla kotipaikkakunnalla kesällä sun treenien ja tapahtumien vuoksi. Nimim. kilpajoukkueessa futaavan pojan äiti, jolla tänä vuonna on poikkeuksellisesti KAHDEN viikon kesäloma, kun Hesa Cuppiin ei osallistuta. Yleensä on viikko. Ei paljon mökkiä kannata hankkia.

Vierailija
4/19 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökillä on ihana olla. Kun käytte kaupungissa, lainaa kirjastosta kirjoja. Ole luonnossa. Nauti elämästäsi.

Vierailija
5/19 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettele kalastamaan.

Vierailija
6/19 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n kaltaisista tulee aikuisena mökkivihaajia, kun pakotetaan noin.

Vierailija
7/19 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen aina pitänyt mökkeilystä. Lapsena/nuorena parhaita kesiä olivat ne kun pääsi useammaksi viikoksi mökille, eikä mulla ollut ongelmia saada aikaa siellä kulumaan. Harmittaa sun puolesta, kun et sinne haluaisi ja on kuitenkin pakko mennä.

Vanhempasi siis pitävät mökkeilystä. Valitettavasti jo lakikin sanelee, ettei sun ikäistäsi voi pitkäksi aikaa jättää yksin, se on heitteillejättö vaikka olisit kuinka itsenäinen ja kykenevä itsestäsi huolehtimaan. Pure siis hammasta, varaudu tietokone/kännykkäpeleillä tai netfliksillä jos siihen on mahdollisuus, tai raahaa mukana arsenaali hyviä kirjoja ellei digimuotoiseen viihteeseen ole mahdollisuutta. Ei sun enää montaa vuotta tarvitse kärsiä. Omillesi kun jäät, sun ei tarvitse sylkäistäkään mökille päin, ellet sinne itse silloin halua mennä.

Vierailija
8/19 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:n kaltaisista tulee aikuisena mökkivihaajia, kun pakotetaan noin.

Totta. Itse käyn mökillä vain juhannuksena. En muulloin. Mies ja lapset viihtyvät siellä hyvin. Kesä on ihanaa, kun saa omaa aikaa. Ja viettää sen kaupungissa.

Vierailija
9/19 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen aina pitänyt mökkeilystä. Lapsena/nuorena parhaita kesiä olivat ne kun pääsi useammaksi viikoksi mökille, eikä mulla ollut ongelmia saada aikaa siellä kulumaan. Harmittaa sun puolesta, kun et sinne haluaisi ja on kuitenkin pakko mennä.

Vanhempasi siis pitävät mökkeilystä. Valitettavasti jo lakikin sanelee, ettei sun ikäistäsi voi pitkäksi aikaa jättää yksin, se on heitteillejättö vaikka olisit kuinka itsenäinen ja kykenevä itsestäsi huolehtimaan. Pure siis hammasta, varaudu tietokone/kännykkäpeleillä tai netfliksillä jos siihen on mahdollisuus, tai raahaa mukana arsenaali hyviä kirjoja ellei digimuotoiseen viihteeseen ole mahdollisuutta. Ei sun enää montaa vuotta tarvitse kärsiä. Omillesi kun jäät, sun ei tarvitse sylkäistäkään mökille päin, ellet sinne itse silloin halua mennä.

Laiha lohtu teinille.

Vierailija
10/19 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laiha lohtu teinille.

Vierailija
11/19 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitko päästä jonkun kaverin luo muutamiksi päiviksi kaupunkiin?

Vierailija
12/19 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pirkka Pekka Petelius - Kauniita Kesäpäiviä

Mulle tuli ihan tämä kappale mieleen.

Vierailija
13/19 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime kesänä pelasin futista, mutten päässyt joukkueeseen joten lopetin. Kesätöitä ei tänä vuonna saanut koronan takia vaikka yritin. t: keskustelen aloittaja

Vierailija
14/19 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Vierailija
15/19 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tulee mieleen tää biisi

Vierailija
16/19 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni, ainut lapsi, joutui viettämään kesänsä mökillä vanhempiensa kanssa. Nykyään ei saa millään ystävienkään mökille. Ehkä pikaisesti mutta yöksi ei jää. Mutta ota ilo irti , lue ja lenkkeile ja lepää.

Vierailija
17/19 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisitko päästä jonkun kaverin luo muutamiksi päiviksi kaupunkiin?

Tai voisko sinne mökille ottaa jonkun kaverin mukaan?

Meillä ei ollut ongelmaa teinin mökillä viihtymisessä, kumma kyllä. Mutta meillä onkin mökillä toimiva wifi. Ja muutenkin tuo teini oli sellainen että sai viihdytettyä itsensä. Mökillä oli mukana aina Kindle ja myös piirrustustarvikkeita. Sitten tietty kännykkä myös. Mutta kivempihan se oli kun otettiin bestis mukaan! Tuota kannattaisi ap:nkin yrittää. Meille tuo teinin bestis oli jo pitkältä ajalta tuttu ja melkein kuin osa perhettä, joten ei tarvinnut vieraskoreilla ja oli sillä tavalla helppoa. 

Mutta pitäisi vähän tietää siitä mökistä enemmän, että osaisi ehdottaa tekemistä. Olisko siellä jotain puunkaatohommaa ja klapien tekoa? Saunan ja padan sytyttäminen olis sellaisia hommia mitä on hyvä opetella ja niihin menee jonkin verran aikaa. Joka iltahan se sauna lämmitetään, joskus myös aamuisin. Jos tontilla on paljon risuja, niitä voi poltella ajan kulukseen (jos on paikka, missä voi turvallisesti nuotiota polttaa). Tai olisko jotain nikkarointihommia? Majan rakentaminen puuhun? Tai maahan? Joku maalausprojekti? Onko katto jo harjattu?

Ruuanlaittoonkin jos osallistuu, niin siinä kuluu aika mukavasti. Netistä voi katsella mielenkiintoisia reseptejä kokeiluun ja kysyä sitten äidiltä, et voisko nää ainekset ostaa kaupasta jos mä kokkaan? Ruuanlaittotaitoa tarvii myöhemmin elämässä, ei se hukkaan mene. Jos oppii hyväksi, tai edes jaksaa seurata reseptiä, saa syödä vähän parempaa ruokaa kuin se kaveri, joka ei jaksa kokata. Leipomisprojekteja voi viritellä myös, varsinkin tuoreet sämpylät vois olla kova juttu kun ei siellä kaupassa niin usein käydä. 

Kyllä 14-vuotias on jo sen ikäinen että pitäisi itse pystyä keksimään tekemistä. Jos ei keksi, niin eiköhän äiti tarjoa jotain huussin tyhjennystä, jos menee valittamaan tylsyyttä. 

Vierailija
18/19 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama kesä vielä ja sitten olet täysi-ikäinen. Koita kestää.

Vierailija
19/19 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viime kesänä pelasin futista, mutten päässyt joukkueeseen joten lopetin. Kesätöitä ei tänä vuonna saanut koronan takia vaikka yritin. t: keskustelen aloittaja

Taitaa olka keksitty juttu. Taitaa 13-vuotiaille olla kesätyöt vähissä oli korona tai ei.