Miksi allergikon käsketään pysyä kotona? Miten tämä käytännössä edes järjestyisi?
Mulla on nyt koivuallergia, sitten kukkii heinät ja lopuksi pujo. Ja sit tuleekin ne kivat syyshomeet. Eli hyvästä lääkityksestä huolimatta pärskin noin 4-5 kuukautta.
Asiantuntija sanoo, että jää kotiin. Mutta kuka tämä maksaa? Kellä on varaa jäädä kotiin? Eihän ilman töitä olisi tuloja.
Eli kyllä mä lähden pärskimään nyt töihin.
Kommentit (9)
Useammassa lähteessä ollut, että kotiin pitäisi jäädä ja allergista lastakaan ei saisi viedä hoitoon. https://www.ts.fi/uutiset/kotimaa/4952265/Allergialiitto+Siitepolyaller…
Mutta mitenpä sen voisi muka toteuttaa??
Mäkin saisin vissiin olla loppuelämän kotona kroonisen nuhan takia. Eli työkyvyttömyyslausunto vetämään?
Maski muuten auttaisi siihen siitepölyyn.
Vierailija kirjoitti:
Päinvastoin, se maski kerää pölyä siihen nenän juureen ja siis pahentaa allergiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päinvastoin, se maski kerää pölyä siihen nenän juureen ja siis pahentaa allergiaa.
Millä mekanismilla tämä oikein tapahtuu? Maskihan estäisi pölyä edes tulemasta läpi, mutta jos sieltä nyt jotain sitten menisi läpi, niin miten se ei mukamas enää ulos sieltä pääsisi?
Miehelläni on paha heinäallergia ja käyttää joskus maskia kesäisin jos pitää tehdä jotain ulkohommaa.
Sen kun menet pärskimään, ei allergiat tartu. Korona ei kuulosta millään tavoilla allergisen ihmisen pärskimiseltä. Se kuiva yskä kuulostaa kyllä ehdan keuhkotautiselle eikä millekään aivastamiselle.
Maskia en voi pitää, olisi märkä valuvasta nenästä ja silmistä, eikä täten hygieeninen.
Ärsyttää kun mitkään lääkkeet ei auta poistamaan kaikkia oireita, kokeiltu on lääkärin kanssa kaikki mshdolliset.
Asiakkaat näyttää välillä pelästyneiltä, kun aivastan tai niistän nenän. Työnantajaa ei kiinnosta kuin tulos ja raha.
Ap
Mulle ei oo kyllä yksikään asiantuntija sanonut että jää kotiin. Mä tosin aivastelen ne talvikuukaudetkin joko pakasesta tai katupölystä siihen asti, kunnes siitepöly alkaa. Lisäksi alan yskiä, jos joudun lähelle tupakansavua tai vahvoja hajusteita.