Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

onko teidän miehet tällaisia?

Vierailija
04.06.2020 |

Esimerkkitilanteita:

- Pyyhkeitä säilytetään tavallisesti yhdessä tietyssä kaapissa, mutta kerran olin nostanut kaikki pyyhkeet keittiön pöydälle, joka on keskeisellä paikalla asunnossamme. Siihen ne sitten jäivät melkein koko päiväksi, kunnes mies tulee vihaisena kysymään missä kaikki pyyhkeet on. Hän ei ollut huomannut että pyyhkeet olivat pöydällä, vaikka oli kulkenut siitä ohi monta kertaa, vaan etsi niitä vain sieltä kaapista.

- Vitamiineja säilytetään normaalisti keittiön kaapissa, mutta kerran matkalle lähtöä tehdessämme nostin ne valmiiksi keittiön tasolle jotta muistan ottaa ne mukaan. Mies ei löytänyt vitamiineja, vaikka oli juuri valmistanut aamiaisen siinä keittiön tasolla, vitamiinipurkit olivat alle metrin päässä ja suoraan edessä.

- Olin ostanut mansikoita ja laitoin ne esille sohvapöydälle (tämäkin ihan keskeisellä paikalla kämpässämme). Illalla pyysin miestä tuomaan mansikoita, ja hän meni jääkaapille ja sanoi ettei täällä ole mansikoita.

- Hukkasimme toisemme kaupungille, ja juuri kun mies yrittää soittaa minulle kävelen häntä kohti kättä heiluttaen. Hän etsi minua katseellaan mutta ei huomannut minua ennenkuin huusin HEI!

Minä taas ihan vastakohta, tuntuu että skannaan koko ajan ympäristöä ja tiedän missä kaikki on. Mietin, mitä kaikkea vaarallista häneltä saattaisi jäädä huomaamatta, jos meillä olisi pieniä lapsia.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset on kyllä parempia ainakin löytämään tavaroita

Mies52v

Vierailija
2/13 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisiköhän teidän nyt varata miehelle aika lääkäriin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
4/13 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.muistiliitto.fi/fi/aivot-ja-muisti

Onko miehellä nyt jotain ylimääräistä stressiä?!

Vierailija
5/13 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://www.muistiliitto.fi/fi/aivot-ja-muisti

Onko miehellä nyt jotain ylimääräistä stressiä?!

no jos on niin on ollut jo 5 vuotta tätä jatkuvaa stressiä... ap

Vierailija
6/13 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen näkökulma samaan asiaan:

Onko teidän vaimonne tällainen?

Vaimoni on alkanut jatkuvasti jättelemään tavaroita milloin minnekin. Ennen ne olivat aina oikealla paikallaan mutta nyt ei koskaan tiedä mistä ne löytää. Muutama päivä sitten menin suihkuun. Kun vettä valuen yritin etsiä pyyhettä, niitä ei löytynytkään mistään. Kun tiedustelin asiaa vaimolta, hän huikkasi niiden olevan keittiön pöydällä! Hänestä siinä ei ollut mitään outoa. Mutta miettikää nyt vähän, keittiön pöydällä! Ja olivat kuulemma lojuneet siinä koko päivän!

Ja sitten toinen tapaus. Vitamiinit ovat aina meillä olleet yhdessä samassa keittiön kaapissa josta otan vitamiinin aina aamuisin. Nyt sitten kaappi olikin äkkiä tyhjä. Kävi ilmi että koko vitamiiniarsenaali oli jätetty lojumaan työpöydälle! Mitä ihmettä se siinä tekee? No kuulemma ei voisi mitenkään muistaa ottaa niitä mukaan matkalle jos ne eivät ole näkyvillä. Pitäisikö viedä vaimo muistitesteihin?

Ja sitten vielä viimeinen niitti. Vaimo oli ostanut mansikoita. Pyysi sitten minua tuomaan niitä hänelle. Oletin tietysti niiden olevan jääkaapissa jossa ne säilyvät hyvinä ja raikkaina koko päivän. Mutta eiväthän ne olleet siellä vaan rouva oli jättänyt rasian lojumaan olohuoneen pöydälle ja siellä sitten vetistyneet ja pehmenneet mansikat löysin.

Pitäisikö olla huolissaan?

Vierailija
7/13 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä olit nostanut kaikki pyyhkeet keittiön pöydälle? :D

Vierailija
8/13 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, ettekö te tiedä, että miehillä on PUTKINÄKÖ! 

Ei ne näe ympärilleen, TV-ruutu on suurin alue, jonka ne kerralla näkevät.  Poikkeuksena on autolla ajo, silloin ne huomaavat ympäristönkin. Onneksi!

Minä olen jo yli 60 v ja olen vuosikymmenien aikana varmistunut tuosta putkinäöstä.

Vierailija
9/13 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, koska naisen mielestä se on ihan looginen paikka säilyttää välillä pyyhkeitä. Pitäähän niidenkin päästä ulkoilemaan sieltä kaapista. Kuvittele nyt itse viettäväsi koko elämäsi pimeässä ja tunkaisessa loukossa pinossa muiden kanssa!

Vierailija
10/13 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

siivosin sitä kaappia missä pyyhkeetkin oli. siivous jäi kesken. kaappi on keittiön pöydän vieressä.

Vierailija
11/13 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

siivosin sitä kaappia missä pyyhkeetkin oli. siivous jäi kesken. kaappi on keittiön pöydän vieressä.

Kuten huomaat niin selitys joka on sinulle itsellesi looginen herättää muissa ihmetystä. Ihmiset siis ajattelevat eri tavalla ja siksi myös etsivät tavaroita eri tavoilla ja eri paikoista.

Vierailija
12/13 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo on. Täys putkinäkö. En ikinä oleta että itse huomaa mitään. Voi olla totta tai esittää tyhmää päästäkseen helpommalla (että hakisin sitten itse) mutta olen alkanut suhtautumaan kuten 2v lapseemme: äiti auttaa, täältä ne löytyy, kato. Näin hyvä poika. Jne.. Näkö on vähän alkanut parantumaan.

Vierailija
13/13 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jaa, kuulostaa tutulta. Olen mies ja asun naisen kanssa (ei olla suhteessa). Nainen jättää tavaroita ties minne ja vaihtelee esineiden paikkoja. Kuulostaa ihan kämppikseni tapaiselta laittaa aivan kaikki pyyhkeet johonkin ihan absurdiin paikkaan ja olla sanomatta mitään. Meillä on onneksi n. 95 prosenttisesti omat tavarat, mutta yhteistä omaisuutta se siirtelee kuin joku touhukas pesää pykäävä pikkulintu.

Siivousvälineet on pahimpia. Mopin varsi on yhdessä paikassa, joka vaihtelee, se rättiosa on toisessa ja pesuaineita ei meinaa löytää millään. Kaiken lisäksi tuo vielä jostain syystä suuttuu, jos kysyn.

Olen varmaan huono havaitsemaan mitään poikkeavuuksia asuinympäristössä. Kotona mietin aina jotain omia juttuja ja kroppa toimii lähinnä autopilotilla.

Nämä on varmaan näitä miesten ja naisten aivojen välisiä eroja. En nyt tietenkään väitä, että kaikki olisovat juuri tällaisia, mutta aika moni on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kaksi