Seksi ja itsetunto
Täällä on aika moinen kirjo ihnisistä ja ajatuksista seksiin ja seksuaalisuuteen. Otse olen oppinut itsestäni sen, että oma huono itsetuntoni vaikuttaa omaan seksuaalisuuteeni todella negatiivisesti. En ikinä pysty nauttimaan seksistä koska aina päällimäisenä mielessä on jokin epäkohta itsessä tai epäilys vioistani ja koko fokus menee niiden korjaamiseen tai itseni ns. Piilottamiseen sen taakse että annankin vain miehelle nautintoa saamatta itse yhtään. Miten muilla asian laita? Kaipaisin vinkkejä sellaisilta ihmisiltä joilla hyvä itsetunto tai kumppani jolla ollut huono, mutta parantunut. Mikä auttaisi?
N33
Kommentit (7)
Vierailija kirjoitti:
Itsellä on hyvä itsetunto seksin suhteen ja oikeastaan se, minkä takia näin on johtuu siitä, että olen tyytyväinen omaan kehooni. Tiedän näyttäväni hyvältä ja haluttavalta.
No sehän se juttu onkin juu. Mutta mites kun näin ei ole? Mites kun kokee olevansa ei niin hyvä tai haluttava. Totuushan on, että se miltä oikeasti näyttää ei vaikuta tähän välttämättmitenkään.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsellä on hyvä itsetunto seksin suhteen ja oikeastaan se, minkä takia näin on johtuu siitä, että olen tyytyväinen omaan kehooni. Tiedän näyttäväni hyvältä ja haluttavalta.
No sehän se juttu onkin juu. Mutta mites kun näin ei ole? Mites kun kokee olevansa ei niin hyvä tai haluttava. Totuushan on, että se miltä oikeasti näyttää ei vaikuta tähän välttämättmitenkään.
Ap
En muuta osaa sanoa, mutta mitäs jos keskittyisit itse haluamaan ja näyttämään myös halusi? Se todennäköisesti aiheuttaa positiivisen vastareaktion. Minä ainakin miehenä saisin heti lisäboostia, jos naiseni osoittaisi halua ja kiimaa minua kohtaan. Ja jos ei, niin seksi ei ole juuri runkkaamista kummempaa. Ulkonäköseikoista viis.
Hyvä ap, olet tajunnut jutun jujun. Itselläni varmuus itsestäni vaihtelee, joskus pidän itseäni superseksikkäänä ja joskus vain mauttoman näköisenä pätkänä. Tietysti seksikkyyteen vaikuttaa mielentila. Mutta ulkoisesti kaikki on samoin vaikka itse hyväksyn ulkokuoreni joskus täysin ja joskus en. Asenne siis ratkaisee miten koet itsesi ja elosi arvon suhteessa muihin ihmisiin.
Alkuun olisi ihan hyvä hoksata, että aivan jokaisessa on vikoja, kukaan ei ole täydellinen ja se on ok. Sinunkaan ei pidä olla täydellinen, se ei ole realistista.
Heittäytyminen ja riskinotto rakkaudessa ei saisi olla myöskään pikkuasioista kiinni. Tulet katumaan vain sitä jos et ole aito oma itsesi, silloin et ikinä löydä paikkaasi.
Sinuna rohkaistuisin ja paljastaisin vaikka pienin askelin kuka olet ja mistä nautit. Jos suhde ei sitten toimi niin mieskään ei ollut oikea sinulle, menettäminen on surullista tietysti. Mutta todennäköisesti suhteenne syvenee ja opitte oikeasti tuntemaan toisianne kun avaudut. Mihin vain se johtaa, rakastumiseen tai eroon tai jotain siltä väliltä, olet varmasti tyytyväisempi lopputulokseen. On tyydyttävää saada arvostusta sellaisena kuin on, kokonaisuutena, ei sellaisena kuin esittää olevansa. Muista arvostaa itseäsi ja muita.
Mulla on välillä vähän sama ongelma. Raskauksien jälkeen on kyllä tullut itselleen armollisemmaksi mutta aina välillä sitä miettii seksin aikana että miltä näyttää. Ja mikäs muu sitä latistais tunnelmaa enemmän kuin se hemmetin vatsa makkara ja sen ajatteleminen. Tykkäisin olla itse päällä mutta en vaan jotenkin pysty. Ollaan miehen kanssa tästä puhuttu viimeaikoina että haluan päästä estoistani eroon ja mies on ollut kyllä tosi ihana asian suhteen. Työtä tässä vielä on mutta pikkuhiljaa.
Mikä mua on auttanut tässä asiassa on se että nyt kun lapset nukkuu meidän makkarissa niin seksi usein tapahtuu jossain muualla kuin sängyssä. Jos seksi on aina sitä samaa niin siinä on aikaa ajattella sitä vatsa makkaraa. Pitäisi uskaltaa vähän ulos sieltä mukavuusalueelta. Nyt kun seksiä tapahtuu vähän milloin missäkin pöydillä jne, niin siinä seksissä on se pieni jännitys eikä niitä rutiineita niin ei sitä ulkonäköä niin kerkeä ajatella.
Minulla on liian pienet tissit, kumartuessa tulee vatsamakkara, reisissä on selulliittia, perse voisi olla pyöreämpi ja kiinteämpi, karvoja rehottaa siellä sun täällä.. lisäksi usein mietin onko mun häppärit ällöt tai maistunko pahalta, näytänkö tai kuulostanko typerältä just silloin kun olen saamassa. Luultavasti nämä kaikki pitää paikkaansa, mutta päätän vain aktiivisesti olla välittämättä ja keskittyä seksikumppaniini ja nauttia siitä, että voin tuottaa hänelle mielihyvää ja tuntea sitä itsekin.
Minua kiinnostaa kehossani lähinnä sen kyky tuottaa minulle nautintoa. En pärjäisi uimapukumallina, mutta saan hyviä orgasmeja. Siksi kehoni on hyvä. Enemmän kriisin paikka olisi vaikka vulvodynia.