Vaihdevuosiongelmaiset
Mulla ei ole nyt tullut menkkoja neljään kuukauteen. Toisaalta ei ole mitään oireita liittyen vaihdevuosiin. Voiko nuo menkat nyt vaan jäädä pois ilman oireita?
N50
Kommentit (13)
Minulla ei kuumia aaltoja juuri lainkaan vaihdevuosien aikaan, hyvin harvoin. Toisaalta nuo harvat kuumat aallot jatkuvat silloin tällöin yhä, ja yöpeiton paksuutta pitää vaihdella . Olen 68v,
Minulla meni 47-vuotiaana li 7 kuukautta ilman kuukautisia, sitten tuli kolmet runsaat kuukautiset ja niiden jälkeen alkoivat karmeat hikoilu- ym. oireet. Nyt onkin hormonikorvaushoito käytössä.
Tervetuloa ryhmään! Täällä suunnassa aaltoja jo useita vuosia, niitä odottelemaan sitten, ap. Tai toivottavasti vältyt niiltä.
Minulla 47-v. menkat tulivat n.3:kk välein,kunnes jäivät vuoden kuluttua pois. Viimeiset olivat todella kivuliaat. 5 vuotta oli ajottaista hikoilua, varsinkin öisin.
Hyvin voi.
Mulla oli viimeiset 48v, kerrasta loppui. Siihen saakka kellontarkat.
Myöhemmin tuli sitten kuumat aallot, niitä kesti n 5v aika iisisti. Ei mitään lääkitystä tarvittu. Mieliala parani 0>100 ilman pmssää
Minulla on nyt kuukautisista kolmisen kuukautta, mutta välillä on silti kipuja kuin alkaisi ihan just, onkohan normaalia? Välillä puskee hikeä pintaan, mutta on sitä tapahtunut välillä jo parin vuoden ajan.
Ihanaa kyllä että näitä taukoja on jo pari ollut, vuosia kierto vain lyheni ja lyheni.
49v
Mä oon 46v, jatkuva hikoilu ym. muu vitutus, menkat normaalit. Ei ehkä vielä vaihdevuosia.
On niitä onnekkaita, joilla menkat vaan loppuu ja mitään muuta oireilua ei ole. Tunnen kolme tällaista naista. Mulla on tasan yhtä inhottavat vaihdevuosioireet kuin äidilläni. Hikoilin ensin öisin niin, että piti lakanatkin vaihtaa. Sitten hikoilu- ja punoituspuuskia alkoi tulla päivälläkin. Yöunet ovat pinnallisia ja on sekä nukahtamisongelmaa että liian aikaisin heräämisen ongelmaa. Joskus en saa unta lainkaan ja olen töissä täysi törppö unohdellesani ja muuten mokaillessani. Ekat vaihdevuosioireet tulivat 45 -vuotiaana ja menkat loppuivat viisi vuotta myöhemmin.
No mulla loppui melkoisen kerrasta. Ei ennakko-oireita. Vikat kuukautiset olivat vähäsen niukemmat kuin yleensä, ja sitten niitä ei enää seuravassa kuussa tullut. Siinä se, elo jatkuu kuten ennenkin, mutta ilman kuukautisia.
Täällä yksi 46 v, jolla edellisistä menkoista 3 kk. Olikohan se tässä nyt.
Mulla parit menkat jäänyt väliin ja milloin ne ovat niin vuodon määrää vaihtelee tosi tosi runsaista tosi niukkoihin. Niin ja tuntuu, että aina on kuuma :)
Luin jostain, että harvoin kuukautiset loppuu kuin seinään vaihdevuosien aikaan.
N49
Itselläni oli kierron heittelyä pitkään, varmaan reilun vuoden. Välillä pitkä väli, välillä kierto oli lyhyt. Sitten alkoivat kuumat aallot, pääosin yöllä. Ja nyt kuukautiset ovat jääneet kokonaan pois.