Muita, joilla ylikuumenevat jalkapohjat?
Mulla on tämä ongelma ollut aina, mutta nyt selkeästi pahentunut. Varsinkin kesällä jalkapohjat ovat iltaisin aivan kuin tulessa ja joudun pitämään kylmäkallea jalkapohjia vasten, että ne rauhoittuisivat ja saisin unen päästä kiinni. Mikä näitä vaivaa? :( johtuuko ylipainosta vai jostain muusta? Onko mitään tehtävissä?
Kommentit (9)
Kylmä aktivoi kuumuuden. Unohda kylmäkallet. Jokin rauhoittava jalkakylpy levottomille jaloille. Googleta.
Koita villasukkia. Tekokuituiset sukat saavat jalat vain turhaan hikoamaan.
No ompa sulla ongelmat, kukaan ei tuollaista huomaa. Mulla on ongelmana että heti kun teen mitään yhtään raskaampaa tai edes kävelen reippaasti niin hiki alkaa valua naamasta ihan puroina asti.
Mulla kans kuumat jalat. Luin jonkun artikkelinkin siitä kun googlailin. En muista mistä. Ihan hirveetä olla kyläpaikassa jossa lattialämmitys hohkaa. Mulla on vielä nilkoissa neurodermatiittia ja jalat turpoilee helposti. Saan iltaisin piinaavia raapimiskohtauksia.
ylipaino luo painetta ja paine luo lämpöä ,hyvin yksinkertaista
Kylmä kuumentaa, kannattaa ehkä ennemmin kokeilla lämmintä jalkakylpyä ennen nukkumaan menoa.
Moni tekee helteillä saman virheen: ottaa kylmän suihkun helteellä, kroppa alkaa vaan lämmittää itseään enemmän, vs. lämmin suihku, joka jälkeen kroppa viilentää itseään.
Minulla on tuota oiretta harvakseltaa, varsinkin kesällä ja sellaisina iltoina, kun olen päivällä kävellyt paljon. Kylminä vuodenaikoina on taas jalkojen kylmyyttä aina välillä. Se on paljon helpompi kestää kuin kuumuus.
Ajattelin ensin että kyseessä on neurologinen oire, joka johtuu MS-taudistani, mutta toisaalta nettikeskustelujen perusteella oire vaikuttaa olevan aika yleinen terveilläkin.
Olen monta kertaa yrittänyt hoitaa kuumuusoiretta laittamalla jäämurskaa pusseissa jalkapohjia vasten (kangas, esim. sukka siihen väliin), koska ajatuksena se tuntuu niin hyvältä. Mutta kuten joku sanoi, ei se varsinaisesti auta. Täytyy kokeilla noita muita konsteja, jalkojen liikuttelua + venyttelyä ja jalkakylpyä.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Vierailija kirjoitti:
ylipaino luo painetta ja paine luo lämpöä ,hyvin yksinkertaista
Olin nuorena erittäin laiha ja muistan jo silloin miten jalkoja, erityisesti jalkapohjia kuumotti suorastaan tuskallisesti. Kävin ja käyn nykyäänkin talvisin seisomassa ulkorapulla (betonista) seisomassa. Ja nytkin kun istun tässä koneella siirtelen koko ajan jalkoja, että jalan alle tulee viileämpi kohta lattiasta.
Kyläpaikat, joissa on keramiikkalaatta-lattia, ovat minulle mieleisiä.
Toisaalta sukissa olen säästänyt, en ole pitänyt sukkia jalassa yli kahteen vuoteen.
Aah, olisipa viileä nurmikko jalkojen alla...pitääkin mennä ulos.
Minulla on aina ollut ongelma kuumien jalkojen kanssa. Olen huomannut että väkisin kylmentäminen vain pahentaa asiaa. Parhaiten minulle tehoaa ennen sänkyyn menoa kevyt liikunta, jalkojen venyttely ja kevyt hieronta, ja sitten vain rentoutusharjoitukset. Yrittää opetella olemaan huomaamatta kuumotusta hengitysharjoitusten ja meditaation avulla.