Rahan lahjoittaminen anonyymisti tuttavalle
Kuulin että eräs tuttuni käy leipäjonossa ja elää köyhästi. Minulla menee mukavasti, vaikka en rikas ole. Haluaisin antaa hänelle 100€ mutta en kehtaa antaa sitä hänelle suoraan. Se tuntuisi nöyryyttävältä häntä kohtaan.
Mitä mieltä olette? Onko 100€ antaminen matalapalkkaperheelle hyvä idea vai jostain syystä hölmöä? Onko raha niin pieni oikeasti että ei siitä ole käytännössä muuta iloa perheelliselle kuin yksi kauppareissu, teenkö asiasta liian ison numeron? Miten antaisin rahan anonyymisti?
Kommentit (12)
Rahan voi antaa anonyymisti vaikkapa pudottamalla itse käteistä postiluukusta (kirjekuoressa). Voi lähettää postitsekin, mutta siinä on riski, että joku pöllii rahat. Tuskin kuitenkaan näin käy, jos laittaa esim. pahvisen kortin väliin (siis kirjekuoressa tietenkin).
Rahan saajana hämmästyisin kyllä, jos mukana ei olisi mitään viestiä, joten ehkä kannattaa joku toivotus vaikka laittaa mukaan, vaikka anonyymisti lähettäisikin.
Vierailija kirjoitti:
Rahan voi antaa anonyymisti vaikkapa pudottamalla itse käteistä postiluukusta (kirjekuoressa). Voi lähettää postitsekin, mutta siinä on riski, että joku pöllii rahat. Tuskin kuitenkaan näin käy, jos laittaa esim. pahvisen kortin väliin (siis kirjekuoressa tietenkin).
Näinpä. Etäisyyttä liikaa jotta ovella kävisin. Postin käyttö pelottaa kun asiasta googlailin.
Hitto kun tilisiirrossa näkyy lähettäjä ja mobiilipaylläkin puhelinnro. Tylsää. Mietin onko sitten mitään lahjakorttipalvelua... vai annanko vaan olla. Ehkä on tyhmä idea? :( Haluaisin vaan olla kiva.
AP
Kyllä sun idea aivan ihana on ♥️ ja varmasti auttaisikin jonkin verran!
Voisitko lähettää kirjattuna kirjeenä ja lähettäjäksi joku muu nimi kuin omasi (tyyliin ' Usko Toivonen' tms ajatuksia herättävä)?
Minä aion antaa randomeille tutuille ja naapureille 5000e per kotitalous sitten kun voitan Euro Jackpotista yli kymppimillin.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sun idea aivan ihana on ♥️ ja varmasti auttaisikin jonkin verran!
Voisitko lähettää kirjattuna kirjeenä ja lähettäjäksi joku muu nimi kuin omasi (tyyliin ' Usko Toivonen' tms ajatuksia herättävä)?
Kiitos. Juuri tuollaista rohkaisua tarvitsin!
Ap
Älä lähetä kirjekuorella ellei ole postivakuutettu lähetys. Rahat voidaan varastaa. Kirjattukirje ei riitä.
Paypalissa voi kai lähettää anonyymisti, jos tutullasi sellainen on.
Tai anna ruokakaupan lahjakortti, sanot vaikka et voitit arpajaisissa ja sulla ei oo sille käyttöä. Tai että voitit kaksi kpl ja haluat antaa toisen jollekin toiselle(tutullesi).
Kysy pankiltasi voitko lähettää anonyymisti rahaa tuttusi pankkitilille. Pankki vain tietäisi että lähettäjä olet sinä. Jollain pikasiirrolla tai muulla vastaavalla. https://pikasiirto.fi/tuki/kysymykset/kuka-nakyy-maksajana-saajan-tapah…;
"Tiliotteellasi Pikasiirron kautta välitetyissä maksuissa maksajana näkyy joko Bittisiirto Oy tai Pikasiirto.fi.
Riippuen maksajan sekä vastaanottajan pankista, maksajan nimitiedot saattavat välittyä saajalle siirron yhteydessä."
Ei missään nimessä kirjekuoressa rahalähetystä!!
Älä laita tilille sitä rahaa, ettei niillä mene kaikki tukihakemukset uusiksi.
Noissa jonoissa joskus käy rikkaitakin. Kusettavat järjestelmää.
Laita vaikka s-ryhmän lahjakortti postissa menemään.terveisin lähimmäinen.
En mä enää tiedä. Alkaa mennä maku koko jutusta.
Rikkaita ne ei ole, vaikka leipäjonossa käyvätkin, sen tiedän. Ihan jo sosioekonominentausta sen sanoo.
Mutta en tiedä. Helvetin vaikealta tuntuu. Ehkä 50€ kehtaisi ihan nimellisenäkin antaa? Vaikka perheen opiskelijanuorelle? Muuten vaan antaisi... En halua mitenkään "ylhäältä päin" antaa. Että tossa nyt teille köyhille... :(
Entä joku anonyymi lahjakortti? S-ryhmään vaikka?